  • 1. Data: 2018-03-04 09:03:17
    Temat: Procesor
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość
    procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy
    Pentium 3,2GHz.

  • 2. Data: 2018-03-04 09:12:41
    Temat: Re: Procesor
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 09:03:17 +0100, Trybun napisał(a):

    > co bym na nim nie robił zajętość
    > procesora nigdy nie przekracza 60%

    A co robisz?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-03-04 11:55:55
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 4 Mar 2018 09:03:17 +0100, Trybun wrote:

    > Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość
    > procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy
    > Pentium 3,2GHz.

    Być może w zarządzaniu energią masz ustawiony oszczędny profil.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2018-03-04 11:56:35
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > A co robisz?

    Wczoraj akurat robiłem konwersję video,. Proces posuwał się bardzo
    powoli, patrzę na użycie procesora a on wykazuje 15% zajętości, z małymi
    oscylacjami, RAM 1.5GB. I żeby nie było że to zdarzenie jednorazowe -
    ten problem na tym komputerze występuje od zawsze. W czym może być
    przyczyna? - o procku pisałem, RAM to DDR3 - 4GB, HDD - prędkość 7200.

  • 5. Data: 2018-03-04 13:07:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-04 o 11:55, Roman Tyczka pisze:

    > Być może w zarządzaniu energią masz ustawiony oszczędny profil.

    U mnie chyba nawet nie ma takiej opcji.. Jakby nie było, - mam ustawione
    na "stacjonarny w domu/biurze".

  • 6. Data: 2018-03-04 16:35:38
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/03/2018 10:56 AM, Trybun wrote:

> [...]
    > problem na tym komputerze występuje od zawsze. W czym może być przyczyna? -
    > o procku pisałem, RAM to DDR3 - 4GB, HDD - prędkość 7200.

    A jaka masz karte graficzna?
    I czym robisz ta konwersje?

  • 7. Data: 2018-03-04 18:09:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-04 09:03, Trybun wrote:
    > Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość
    > procesora nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy
    > Pentium 3,2GHz.

    a co mowi manager zadan, cpuz i jaka jest temperatura cpu?

    bo ja bym stawial na jakis throttling chociaz akurat p4 mnie ominelo,
    chlodzenia mam zawsze lepsze niz boxowe wiec z autopsji nie jestem w
    stanie potwierdzic objawow - na oko % powinny jednak dojsc do 100% bo o
    ile sie orientuje manager zadan nie analizuje obciazenia w odniesieniu
    do teoretycznego maximum a chwili obecnej

    chyba ze jednordzeniowy z ht i dlatego?

  • 8. Data: 2018-03-04 22:46:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-04 o 18:09, m4rkiz pisze:
    > chyba ze jednordzeniowy z ht i dlatego?

    pseudo-wielordzeniowiec też powinien się dać obciążyć na full, więc to
    raczej nie to. 1 podejrzanym jest funkcja oszczędzania energii, czy coś
    podobnego.

  • 9. Data: 2018-03-04 23:31:42
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 4 marca 2018 09:03:44 użytkownik Trybun napisał:
    > Co jest nie tak w moim kompie, co bym na nim nie robił zajętość procesora
    > nigdy nie przekracza 60%? System to XP a procek to 2rdzeniowy Pentium 3,2GHz.

    Wytłumaczenie jest banalnie proste - wystarczy zajrzeć do wikipedii...

    "Windows XP (nazwa kodowa Whistler) - wersja systemu operacyjnego Microsoft Windows z
    rodziny
    Windows NT (oparty na jądrze NT) firmy Microsoft, wydana oficjalnie 25 października
    2001 roku."

    Pierwszy ogólnie dostępny procesor dwurdzeniowy, chociaż z protezą to:

    "Pentium D - nazwa 64-bitowej serii mikroprocesorów firmy Intel po raz pierwszy
    zaprezentowanym w czasie
    Intel Developer Forum na wiosnę 2005. Pentium D był pierwszym oficjalnie
    zaprezentowanym wielordzeniowym
    procesorem przeznaczonym dla komputerów osobistych (nie dla serwerów)."

    W 2001 roku nikt nie miał zielonego pojęcia, że za parę lat pojawią się procesory
    dwurdzeniowe...

  • 10. Data: 2018-03-05 00:06:50
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 4 marca 2018 11:56:31 użytkownik Trybun napisał:

    > Wczoraj akurat robiłem konwersję video,. Proces posuwał się bardzo powoli,
    > patrzę na użycie procesora a on wykazuje 15% zajętości

    To proste - program do konwersji używa tylko jednego rdzenia...