  • 11. Data: 2018-03-05 00:21:40
    Temat: Re: Procesor
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-04 o 23:31, TurboPascal pisze:
    > W 2001 roku nikt nie miał zielonego pojęcia, że za parę lat pojawią
    > się procesory dwurdzeniowe...

    Nie wiem, czy jednak to "jakoś" przewidzieli (przesłanki były! Choćby w
    postaci płyt wieloprocesorowych, oraz jednordzeniowców z HT-T), czy też
    moje HT-T zadziałało dopiero z SP-3, ale na pewno W-XP był w stanie
    obsłużyć wielowątkowość na tym HT-T, a w konsekwencji (raczej wielce
    prawdopodobnej) i 2 rdzenie fizyczne. nie wiem, czy ponad 2...

  • 12. Data: 2018-03-05 01:22:22
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 5 marca 2018 00:21:42 użytkownik JaNus napisał:

    > Nie wiem, czy jednak to "jakoś" przewidzieli (przesłanki były!
    > Choćby w postaci płyt wieloprocesorowych oraz jednordzeniowców z HT)

    Produkuje się i dobrze sprzedaje to, co jest aktualnie potrzebne użytkownikom, a nie
    to, co kiedyś prawdopodobnie być może komuś się do czegoś przyda... Bill Gates
    zapewne dobrze trzymał w ryzach swoich wizjonerów. Ostatnio w TV był świetny film o
    takim wizjonerze - niejakim Stevie Jobs'ie, którego aż trzeba było wywalić z firmy,
    aby uratować ją przed bankructwem. Aczkolwiek jak w firmie Apple wyczerpały się
    wszystkie wcześniejsze innowacje, ponownie go zatrudniono... My też przed laty
    mieliśmy takiego wizjonera - niejakiego Jacka Karpińskiego - którego zbudowany na
    TTL-ach i pamięci ferrytowej K-202 rzekomo o całe dziesięciolecia wyprzedzał... Cóż z
    tego, jak pewnie nie bardzo było wiadomo, do czego to można wykorzystać - do rakiety
    był za duży, za ciężki i za bardzo prądożerny. Dorobiono później do tego całą otoczkę
    o zabarwieniu politycznym - jak to K-202 komuś tam w czymś przeszkadzał...

  • 13. Data: 2018-03-05 02:09:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-05 o 01:22, TurboPascal pisze:
    > Produkuje się i dobrze sprzedaje to, co jest aktualnie potrzebne
    > użytkownikom, a nie to, co kiedyś prawdopodobnie być może komuś się
    > do czegoś przyda...

    Co do zasady ogólnej to masz rację, ale w przypadku W-XP system musiał
    przecież obsługiwać płyty wieloprocesorowe, i to nie dwu~, czy cztero,
    bo już były superkomputery z kilkoma... setkami procków (może na
    osobnych płytach, czy jakoś inaczej). I *jakiś* system do tego był
    potrzebny. To MS miałby zachętę ekonomiczną, aby taki system stworzyć,
    acz nie wiem, czy był to jak raz XP.

    > My też przed laty mieliśmy takiego wizjonera - niejakiego Jacka
    > Karpińskiego

    Miałem okazję być na jego "ranczu", zamieniłem z nim kilka zdań (mało.
    Trzymał nas na dystans). Wiem, że z tym jego hodowaniem świń, czy
    baranów - to lekka przesada.

  • 14. Data: 2018-03-05 12:04:39
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-05 o 02:09, JaNus pisze:

> [...]
    > osobnych płytach, czy jakoś inaczej). I *jakiś* system do tego był
    > potrzebny. To MS miałby zachętę ekonomiczną, aby taki system stworzyć,

    https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/wi
    ndows_xp-hardware/multi-core-processor-and-multiproc
    essor-limit-for/abd0a0ce-4ac2-484b-88cb-fbf93beb54e0

    albo krócej:
    http://tnij.at/244812

    Zdarzało mi się wymieniać jednowątkowe procesory na HT lub DualCore. Z
    tego, co pamiętam, trzeba było w XP podmienić jądro, aby zauważyło wiele
    rdzeni/procesorów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-03-05 12:07:43
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-05 o 12:04, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Zdarzało mi się wymieniać jednowątkowe procesory na HT lub DualCore. Z
    > tego, co pamiętam, trzeba było w XP podmienić jądro, aby zauważyło wiele

    Coś znalazłem:

    https://superuser.com/questions/84995/how-to-enable-
    multiple-processors-on-xp-sp-3

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2018-03-05 14:05:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 11:56:35 +0100, Trybun napisał(a):

    > Wczoraj akurat robiłem konwersję video,. Proces posuwał się bardzo
    > powoli, patrzę na użycie procesora a on wykazuje 15% zajętości,

    Primo, użyj do obciążenia procka jakiegoś programu dedykowanego do tego,
    albo (co nieco kłopotliwsze ale sensowniejsze) BOINC. Będzie jak
    porównać twoje doświadczenia z np. moimi. Po drugie, zainstaluj program
    do obserwacji temperatury procka. Zaobserwuj temp. w idle i w stresie,
    będzie wiadomo czy nie zwalnia na skutek przegrzewania.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2018-03-05 15:53:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-04 23:31, TurboPascal wrote:
    > W 2001 roku nikt nie miał zielonego pojęcia, że za parę lat pojawią się procesory
    dwurdzeniowe...

    ale przeciez wychodzily service packi i poprawki, wielordzeniowosc xp
    obslugiwal i obsluguje bez zadnych problemow, dopiero przy zmianie na
    wiele procesorow bylo trzeba kombinowac

  • 18. Data: 2018-03-05 16:29:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-05 o 12:07, Adam pisze:

    ndows_xp-hardware/multi-core-processor-and-multiproc
    essor-limit-for/abd0a0ce-4ac2-484b-88cb-fbf93beb54e0

> [...]
    Brawo, to powinno koledze Trybunowi pomóc!

    Acz jeśli aplikacja jest napisana "jednotorowo", i nie umie korzystać z
    HT-T, ani maszyn wielo(procesor/rdzen)iowych, to jedyny uzysk będzie na
    tym, że pozostałe moce przerobowe będą angażowane dla obsługi innych
    wątków.

  • 19. Data: 2018-03-05 18:12:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-05 o 00:06, TurboPascal pisze:

    > To proste - program do konwersji używa tylko jednego rdzenia...

    Ale to przecie nie chodzi tylko o ten jeden program. Poza tym program do
    diagnostyki jak i systemowy menedżer zadań/wydajność pokazuje zajęcie
    dwu rdzeni..

  • 20. Data: 2018-03-05 18:13:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-04 o 18:09, m4rkiz pisze:

    > a co mowi manager zadan, cpuz i jaka jest temperatura cpu?
    >
    > bo ja bym stawial na jakis throttling chociaz akurat p4 mnie ominelo,
    > chlodzenia mam zawsze lepsze niz boxowe wiec z autopsji nie jestem w
    > stanie potwierdzic objawow - na oko % powinny jednak dojsc do 100% bo
    > o ile sie orientuje manager zadan nie analizuje obciazenia w
    > odniesieniu do teoretycznego maximum a chwili obecnej
    >
    > chyba ze jednordzeniowy z ht i dlatego?

    Właściwie nic, zajętość procesora jak i RAMu w znikomym stopniu.

    Nie, jest to procesor z dwoma fizycznymi rdzeniami. Nazwa to
    IntelPentium dual-core E6600.