  • 1. Data: 2019-10-15 01:45:30
    Temat: Procesor i7-8700, a może i7-9700?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Rozglądam się za nowym komputerem, który będzie miał mi służyć przez
    kolejnych kilka lat. Konfigurację mam już ustaloną sam ze sobą, jednak
    ostateczny dylemat pozostaje w kwestii procesora: czy brać starszy
    i7-8700 z Hyper-Threadingiem, czy też postawić na nowszy - i7-9700?
    Wydajnościowo są do siebie bardzo podobne. 9700 ma niewielką przewagę
    nad 8700.

    <https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/compare
    .html?productIds=191792,126686>
    <https://www.gpucheck.com/en-usd/compare-game-cpu/as
    sassins-creed-odyssey/intel-core-i7-8700-3-20ghz-vs-
    intel-core-i7-9700-3-00ghz/nvidia-geforce-gtx-1080>
    <http://www.cpu-world.com/Compare/436/Intel_Core_i7_
    i7-8700_vs_Intel_Core_i7_i7-9700.html>

    Ostatnia strona z tych linków podaje różnice w wielkości pamięci L1 i
    L2. Czy w takich operacjach jak kodowanie wideo, rozpakowywanie plików,
    obróbka RAW-ów i przeglądanie wielu kart w różnych przeglądarkach
    jednocześnie oraz wirtualizacja systemu operacyjnego (chciałbym dysk
    swojego komputera z XP, z którego teraz piszę i z którego korzystam bez
    mała 8 lat z okładem wrzucić do pliku VHD i zaimportować jako maszynę
    wirtualną) lepszy będzie procesor z Hyper-Threadingiem, 6-cioma
    rdzeniami i 2 wątkami na rdzeń, czy osobne 8 rdzeni? Generalnie, czy
    programy wspierają rdzenie logiczne i wielowątkowość, czy lepiej iść w
    fizyczne rdzenie?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2019-10-15 03:01:52
    Temat: Re: Procesor i7-8700, a może i7-9700?
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 01:45, Krystek pisze:
> [...]
    > i 2 wątkami na rdzeń, czy osobne 8 rdzeni? Generalnie, czy programy
    > wspierają rdzenie logiczne i wielowątkowość, czy lepiej iść w

    Jakoś zupełnie nie widzę ważnych zalet Hyper-Threadingu, szczególnie
    wtedy, gdy rdzeni jest już dość sporo. No, ale ja nie ekspert. Lecz
    nawet jako lai-konik jestem niemal pewien, że 8 rdzeni fizycznych *musi*
    być szybsze niż 6, sztucznie udające 12. Acz ktoś, kto się zajmuje
    programowaniem wielowątkowym, może znać jakieś istotne zalety HTT.

  • 3. Data: 2019-10-15 08:10:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > K.

    https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i7-9700K-
    vs-Intel-i7-8700/3335vs3099

  • 4. Data: 2019-10-15 12:45:25
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>
    w artykule <news:5da5089a$0$17348$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
    > ostateczny dylemat pozostaje w kwestii procesora: czy brać starszy i7-8700
    > z Hyper-Threadingiem, czy też postawić na nowszy - i7-9700?

    A dlaczego Intel?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 5. Data: 2019-10-15 13:56:49
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 15 Oct 2019 01:45:30 +0200, Krystek wrote:

> [...]
    > rdzeniami i 2 wątkami na rdzeń, czy osobne 8 rdzeni? Generalnie, czy
    > programy wspierają rdzenie logiczne i wielowątkowość, czy lepiej iść w

    Też do nowego kompa się przymierzam, ale przez myśl by mi nie przeszło
    pakować się teraz w zapóźnionego technologicznie przegrywa o nazwie Intel.
    Sam czekam na Threadrippery, a do domu brałbym Ryzena, wydajnie, tanio i
    przyszłościowo (AMD nie wymaga nowych podstawek co edycja CPU).

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2019-10-15 15:51:00
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 13:56, Roman Tyczka pisze:
    > przez myśl by mi nie przeszło pakować się teraz w zapóźnionego
    > technologicznie przegrywa o nazwie Intel.

    ??
    > AMD

    ??
    "Zapóźniony" to najwyraźniej jestem ja! Bom na "etapie świadomości", że
    Intel rządzi, zaś AMD wybrało "niszę ekologiczną" procesorów tańszych,
    dla mniej wymagających odbiorców.

    Twierdzisz, że to się zmieniło? Jakieś linki do artykułów?

    No i kiedy D-Wawe trafią pod strzechy? -- czy też *może* jakiś np. wymóg
    krio-chłodzenia to wyklucza...

  • 7. Data: 2019-10-15 23:41:18
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 15 Oct 2019 15:51:00 +0200, JaNus wrote:

> [...]
    > "Zapóźniony" to najwyraźniej jestem ja! Bom na "etapie świadomości", że
    > Intel rządzi, zaś AMD wybrało "niszę ekologiczną" procesorów tańszych,

    Nic mi do tego, że jesteś zapóźniony... bywa.

    > Twierdzisz, że to się zmieniło? Jakieś linki do artykułów?

    A co? Googla wyłączyli?

    > No i kiedy D-Wawe trafią pod strzechy? -- czy też *może* jakiś np. wymóg
    > krio-chłodzenia to wyklucza...

    Nie wiem co to jest D-Wawe i nie wiem czemu mnie o to pytasz.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 8. Data: 2019-10-16 01:10:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-10-15 12:45, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>

    > A dlaczego Intel?

    Szukam czegoś z rozsądnym TDP. Co prawda głównie prace biurowe mi
    zajmują czas, ale np. gdy uruchomię 2 przeglądarki i wiele zakładek to
    już zaczyna się mój obecny dusić (Pentium Dual-Core E5200 - 2,5 GHz i 4
    GB RAM pod Windows XP 32-bit na Fujitsu-SIEMENS Esprimo C5730E; taka, o,
    mała skrzyneczka -
    <https://www.mdmkomputery.pl/poleasingowe-komputery/
    1234/fujitsu-siemens-c5730-intel-dual-core-25ghz-2gb
    -160gb-dvdrw-windows-7-home-premium-pl>;
    zresztą jestem pod wrażeniem, że przy obecnych wodotryskach na stronach,
    Flashach i innych procesach obciążających komputer jeszcze jakoś daje
    radę). Czasem też jakieś bardziej wymagające zadania wchodzą w grę. A co
    do gier to nie gram, choć w przyszłości nie wykluczam sporadycznych
    zabaw. A że komputer u mnie chodzi przez kilkanaście godzin na dobę to
    nie chcę niepotrzebnie nabijać sobie rachunku za prąd. Poza tym procki
    Intela mają wbudowany całkiem sensowny układ graficzny, a to dla mnie
    też nie jest bez znaczenia, przy moim trybie pracy. Bo - na tyle, na ile
    zdążyłem się zorientować - procesory AMD Ryzen są w pewnych
    okolicznościach wydajniejsze od Intelowskich, mają więcej rdzeni przy
    podobnym TDP, to już układy z grafiką są mniej wydajne, a kupowanie
    procesora bez grafiki, by dołożyć potem jakaś grafę niweluje efekt
    niskiej prądożerności całego zestawu. I ostatni argument: chcę kupić
    gotowca, więc wybór procesorów i podzespołów mam nieco ograniczony, ale
    już upatrzyłem zestaw dla siebie. Też w niewielkiej obudowie, a o to
    ciężko składając samemu, by był zestaw w rozsądnej cenie (mała, ale
    wydajna płyta główna, zestaw wejść-wyjść itp., itd.)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2019-10-16 02:23:08
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 23:41, Roman Tyczka pisze:
    > A co? Googla wyłączyli?
    > ,
    a co, uczynność już Ci odjęło?

  • 10. Data: 2019-10-16 08:22:41
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 16 Oct 2019 02:23:08 +0200, JaNus wrote:

    > a co, uczynność już Ci odjęło?

    O czym Ty gadasz? Mam siedzieć przez godzinę i zbierać dla Ciebie
    informacje, tworzyć miniartykuł do posta, żeby Tobie było wygodnie?
    Pogrzało?
    Masz hasła do googla:

    "zen 2" architektura wydajność

    i sobie czytaj.