  • 1. Data: 2018-04-17 09:35:00
    Temat: Program do edycji zdjęć - warstwy, dymki, zagnieżdżanie zdjęć
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Co możecie polecić dosyć prostego (dla dziecka) do modyfikacji zdjęć?

    Program miałby za zadanie wykonać takie czynności:
    - określamy ramy dla obrazu (takie sztywne np. 18x13cm czy raczej w px)
    - umieszczamy w nim jedno duże zdjęcie (+ przycięcie) oraz kilka małych
    obrazków (z przycięciem i zachowaniem proporcji)
    - porobić jakieś odnośniki od dużego zdjęcia do tych małych
    - zapisać taki plik w jpg, tif

    GIMP?

  • 2. Data: 2018-04-19 06:25:56
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 17 kwietnia 2018 09:35:45 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Co możecie polecić dosyć prostego (dla dziecka) do modyfikacji zdjęć?>
    > GIMP?

    GIMP nie jest dla dziecka. Nawet dla dorosłego jest za trudny!

  • 3. Data: 2018-04-19 07:08:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-17, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> [...]
    > obrazków (z przycięciem i zachowaniem proporcji)
    > - porobić jakieś odnośniki od dużego zdjęcia do tych małych

    Z darmoych to takie rzeczy MZ najłatwiej robi się pod pakietem DRAW z
    Libre/Open Office. Importujesz/wklejasz bitmapy na predefiniowany
    rozmiarze strony, skalujesz, przycinasz, dodajesz elementy, tekst,
    dymki, inne cuda, wszystko w obrebie tych cudów wektorowo. Na końcu
    exportujesz plik albo jako wektor z bitmapami (więc np. pdf, eps) lub
    jako bitmapę (jpeg, tif, etc.)

    Nie wiem co rozumiesz przez odnośniki.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-04-19 16:17:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "k...@o...pl" <k...@o...pl> writes:

    > GIMP nie jest dla dziecka. Nawet dla dorosłego jest za trudny!

    GIMP dla dorosłego, owszem, może być za trudny. Dla dziecka - w sam raz
    :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2018-04-26 10:27:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Apr 2018 16:17:52 +0200, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > GIMP dla dorosłego, owszem, może być za trudny. Dla dziecka - w sam raz
    > :-)

    Podszedłem zatem do GIMP-a 2 razy. Dopiero za drugim razem jakoś poszło, za
    pierwszym stwierdziłem nieużywalność programu :)

  • 6. Data: 2018-04-26 10:28:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Apr 2018 05:08:40 GMT, w <svVBC.217884$q45.52146@fx03.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

> [...]
    > dymki, inne cuda, wszystko w obrebie tych cudów wektorowo. Na końcu
    > exportujesz plik albo jako wektor z bitmapami (więc np. pdf, eps) lub

    Dzięki -- wypróbuję. Zwłaszcza że mam na dysku.
    Odnośniki to coś w rodzaju komiksowych dymków/ozdobników. Aby nie rysować na
    piechotę.

  • 7. Data: 2018-09-14 18:51:07
    Od: pawliskot <p...@g...com>

> [...]
    > obrazków (z przycięciem i zachowaniem proporcji)
    > - porobić jakieś odnośniki od dużego zdjęcia do tych małych

    Photoscape może?