  • 1. Data: 2018-06-11 16:55:14
    Temat: Program, który zastąpi Corel Draw
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Miałem ci ja dawno temu program Corel Draw 3.0. Później kupiłem wersję
    Corel Draw Suite X3. Niestety pliki zrobione w tej najstarszej wersji
    przestały być odczytywane przez nowsze wersje Corela, a po zmianie
    Windowsa na nowszy także Corel DS X3 okazał się niekompatybilny.
    Do moich zastosowań wydatek kilku tys. to za wiele a czasem potrzeba
    zrobić jakiś prosty rysunek.
    Czy jest jakiś prosty program podobny do Corela, w którym mógłbym zrobić
    rysunki? Chodzi mi tu o naprawdę proste rysunki techniczne umożliwiające
    wysłanie ich mailem w jakimś popularnym formacie, aby tokarz mógł zrobić
    detal typu wałek, czy kółko pasowe, ewentualnie rysunki jakichś
    elementów wycinanych z blachy. Żadne 3D nie jest mi potrzebne.
    Aha - próbowałem Draft Sighta, ale jak dla mnie jest za skomplikowany.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-11 20:52:57
    Temat: Re: Program, który zastąpi Corel Draw
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 16:55, Jacek pisze:
> [...]
    > elementów wycinanych z blachy. Żadne 3D nie jest mi potrzebne.
    > Aha - próbowałem Draft Sighta, ale jak dla mnie jest za skomplikowany.

    No to polecam Draft Sighta ;)

    A poważnie to pozostaje 1 chyba tylko ale zawsze coś z kompatybilnością
    ma nie teges... Inkscaspe.
    Niby jest jeszcze kilka innych ale nie mam doświadczeń poważniejszych z
    nimi.

    Robak

  • 3. Data: 2018-06-12 00:32:40
    Od: Tomasz Piasecki <t...@g...com>

    On Monday, 11 June 2018 16:55:17 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > elementów wycinanych z blachy. Żadne 3D nie jest mi potrzebne.
    > Aha - próbowałem Draft Sighta, ale jak dla mnie jest za skomplikowany.

    Zależy jakie masz doświadczenie i przyzwyczajenia. Jak graficzne - Inkscape, może
    Xfig/WinFig, skoro lubisz zabytki :) Jak CADowe - nanoCAD. Darmowy, nie przeładowany
    opcjami, ma wymiarowanie, warstwy i wszystko co trzeba. Zapisuje w powszechnie
    odczytywanym .dxf/.dwg a w komplecie z PDFcreatorem też do pdf.

    Wyrazy,
    Tomasz Pe

  • 4. Data: 2018-06-12 18:31:19
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Do moich zastosowań wydatek kilku tys. to za wiele a czasem potrzeba
    > zrobić jakiś prosty rysunek.

    Corel X9 Home&Student Edition to jakieś 450 zł. Licencja wieczysta,
    pełna funkcjonalność poza drobiazgami ważnymi dla profesjonalnych
    grafików (np. brak obsługi Pantone); no i brak aktualizacji i bonusów
    przy zakupie następnej wersji.
    I oczywiście zakaz ozywania komercyjnego. W praktyce oznacza to że nie
    możesz tego używać w firmie do produkcji komercyjnych projektów
    graficznych. Myślę że do Twoich celów jest OK.

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 5. Data: 2018-06-15 07:59:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 16:55, Jacek pisze:
    > próbowałem Draft Sighta, ale jak dla mnie jest za skomplikowany.

    No to z każdym podobnym będzie to samo.
    Zainstaluj wirtualną maszynę z systemem, na którym masz działającego
    Corel-a. Miałeś linie wymiarowe w swoich Corel-ach?

    Robert

  • 6. Data: 2018-06-15 08:27:35
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > No to z każdym podobnym będzie to samo.
    > Zainstaluj wirtualną maszynę z systemem, na którym masz działającego
    > Corel-a. Miałeś linie wymiarowe w swoich Corel-ach?

    Miał i ma ale... to nie jest wymiarowanie ;) wygodne jak stringi w zimie
    na owłosionej dupie ;)

    Robak