  • 1. Data: 2018-02-19 11:32:29
    Temat: Programowanie AT91SAM7/9 w 2018 roku (Linux)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ktoś może mi podpowiedzieć, jak obecnie wygląda kwestia programowania
    tych nieco starszych ARM-ów od Atmela? W sieci dostępnych jest trochę
    tutoriali, na rynku można dostać trochę książek, ale skupiają się one na
    dość starych, windowsowych rozwiązaniach. Atmel (jeszcze przed
    przejęciem przez Microchipa) w ogóle postanowił nie uwzględniać obsługi
    ARM-ów starszych niż SAM3 w swoim IDE (Atmel Studio). Oprogramowanie to
    zresztą nie zostało wypuszczone na Linuksa.

    Dostępny jest za to toolchain, więc teoretycznie mogę sobie skompilować
    projekt na któryś z tych MCU i potem wgrać go przez bootloader.

    A jak wygląda kwestia debugowania i wgrywania przez JTAG? Czy któryś z
    tanich i dostępnych programatorów da radę obsłużyć te mikrokontrolery
    pod Linuksem? Będzie się dało przygotować jakieś w miarę sensowne
    środowisko do pracy z nimi?

  • 2. Data: 2018-02-19 12:28:40
    Temat: Re: Programowanie AT91SAM7/9 w 2018 roku (Linux)
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > A jak wygląda kwestia debugowania i wgrywania przez JTAG? Czy któryś z
    > tanich i dostępnych programatorów da radę obsłużyć te mikrokontrolery

    J-Link EDU, choć nie wiem czy zalicza się do kategorii tanich. Ewentualnie
    mogę odstąpić Wigglera (staroć na LPT).

    > Będzie się dało przygotować jakieś w miarę sensowne
    > środowisko do pracy z nimi?

    Standardowe: Eclipse+GCC+OpenOCD.

    --
    Grzegorz Niemirowski