  • 1. Data: 2015-05-03 11:39:45
    Temat: Programowanie ESP8266
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ktoś z Was próbował już może pisać własny soft na chińskie moduły WiFi,
    które ostatnio zdobywają coraz większą popularność? Ja do tej pory
    trochę eksperymentowałem z komunikacją pomiędzy modułem a Atmegą
    (zacząłem pisać maszynę stanów do komunikacji w trybie nieblokującym)
    ale w międzyczasie na rynku pojawiły się moduły z większą wersją pinów
    GPIO (np. ESP8266-12), które w niektórych projektach mogłyby z
    powodzeniem pełnić funkcję samodzielnego MCU.

    Zanim się za to zabiorę, chciałbym wyjaśnić kilka kwestii:

    1) Czy istnieje możliwość przygotowania jakiegoś z miarę wygodnego,
    zintegrowanego IDE pod Windowsa? Czy też jak na razie pozostaje klepanie
    kody w dowolnym edytorze, ręczne przygotowywanie makefile'a i
    kompilowanie pod konsolą?
    2) Coś ostatnio mówiło się o możliwości programowania tych modułów z
    Arduino IDE. Na jakim poziomie są te prace? Wszystko działa, czy jak na
    razie można pobawić się w miganie diodą?
    3) Od znajomego słyszałem plotkę, że EEPROM tych modułów mocno
    ograniczoną ilość cykli zapisu i może nie wytrzymać kilkuset flashowań.
    Byłoby to bardzo dziwne i niepokojące - zwłaszcza w przypadku modułów
    SMD, lutowanych na stałe do płytki. A już w szczególności, gdy mowa o
    nowszych wersjach z ekranem, gdzie nie tak łatwo dobrać się do pamięci
    celem jej wymiany. Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć te pogłoski?
    4) Jak wyglądają możliwości układu siedzącego w tym module? Można liczyć
    na to, że poradzi sobie ze programowym dekodowaniem MP3 albo obsługą
    połączeń SSL?

  • 2. Data: 2015-05-04 11:26:20
    Temat: Re: Programowanie ESP8266
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.05.2015 um 11:39 schrieb Atlantis:
> [...]
    > 4) Jak wyglądają możliwości układu siedzącego w tym module? Można liczyć
    > na to, że poradzi sobie ze programowym dekodowaniem MP3 albo obsługą

    Mam te układy w domu w wersji -4 i -12. Ostatnio kupiłem też płytki
    develop z -12 na pokładzie po 5$. Sam jeszcze softu nie pisałem, ale
    kolega z pracy robi z partnerem urządzenia na bazie 8266. Wbudowywują
    same układy, soft piszą sami. Chwilowo nie mam niestety czasu się tym
    zająć. Trochę ściągnąłem z sieci. Jest fajna rosyjska strona z kupą
    linków, nie tylko chińskich, ale też angielskich i rosyjskich. Jak znasz
    rosyjski, to polecam bardzo.

    Możliwości układu nie znam, ale OIDP jest też jakaś wersja IDE dla
    niego. Zobacz tu: http://esp8266.ru/

    Waldek

  • 3. Data: 2015-05-04 21:17:05
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zintegrowanego IDE pod Windowsa? Czy też jak na razie pozostaje klepanie
    > kody w dowolnym edytorze, ręczne przygotowywanie makefile'a i

    Pod Eclipse i sdk w języku c.
    http://www.esp8266.com/viewtopic.php?f=9&t=820

    Bawiłem się ostatnio esp-12 wgrywając do niego zmodyfikowany soft nodemcu.
    Po jego wgraniu można programować go za pomocą skryptów w języku lua. Coś
    tam da się na tym zrobić, ale dupy nie urywa. Jakieś to nie do końca
    dopracowane. Skrypty wgrywa się np: za pomocą programu Esplorer.

  • 4. Data: 2015-05-05 09:58:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-04 o 21:17, pawel pisze:

    > Bawilem sie ostatnio esp-12 wgrywajac do niego zmodyfikowany soft nodemcu.
    > Po jego wgraniu mozna programowac go za pomoca skryptow w jezyku lua.

    Lua odpada. Moim zdaniem to marnotrawstwo zasobów modułu. Jeśli już, to
    tylko kompilowany wsad, z kodem wykonywanym bezpośrednio przez
    mikrokontroler.