  • 1. Data: 2018-05-22 12:15:44
    Temat: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Według najnowszego projektu przygotowanego przez unijną komisję, w roku 2021 lista
    wyposażenia seryjnego fabrycznie nowych samochodów sprzedawanych na terenie UE
    miałaby się rozszerzyć o inteligentne systemy. Przykład? Po wejściu w życie zapisów
    auta bezpłatnie otrzymywałyby:

    system autonomicznego hamowania
    system odblokowujący zapłon po badaniu alkomatem
    system kontrolujący uwagę kierowcy
    system rejestrujący parametry jazdy
    system utrzymujący pojazd na pasie ruchu
    inteligentnego asystenta prędkości
    awaryjny sygnał ,,Stop"
    czujniki parkowania z tyłu lub kamerę cofania.

    https://www.autofakty.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-
    na-drogach-ue-11-systemow-bezpieczenstwa/

  • 2. Data: 2018-05-22 13:14:30
    Temat: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 22 May 2018 03:15:44 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> [...]
    > inteligentnego asystenta prędkości
    > awaryjny sygnał ,,Stop"
    > czujniki parkowania z tyłu lub kamerę cofania.

    Dlaczego jestem niemal pewien, że producenci wszystkich te systemy będą
    musiały mieć Specjalny Certyfikat?
    Dlaczego jestem niemal pewien, że Specjalne Certyfikaty będzie miało tylko
    kilka wybranych niemieckich koncernów?

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2018-05-22 15:13:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moj leciwy master w ktorym cala elektronika to radio wlasnie powiekszyl swoja
    wartosc.

  • 4. Data: 2018-05-22 17:22:28
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 15:13:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Moj leciwy master w ktorym cala elektronika to radio wlasnie powiekszyl swoja
    wartosc.

    Nawet mi nie mów po masterach.
    Moja pierwsza robota to była opieka nad flotą samochodów + jakieś pierdoły.
    A że akurat trzem masterom skonczyla sie gwarancja to moim obowiązkiem było
    dyskusja serwisem który master (z trzech) jutro będzie jeździł.
    A starsze renówki jeżdziły bez problemów:)

    A na poważnie.
    Żeby wartość Twojego mastera wzrosła tu musiałby ktoś chcieć kupić.
    A podobno diesle się kończą i Volvo i ktoś tam jeszcze
    nie chce produkować
    Do hamburga nie da się już wjechać dieslem
    No i się psują dwumasy i wtryskiwacze
    No i tak wogóle to zaraz braknie prądu
    bo będziemy elektrykami jeździć a u mnie kolejny sąsiad żonie kupił diesla
    do jazdy po mieście.

  • 5. Data: 2018-05-22 18:26:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2018 o 17:22 Bolko <s...@g...com> pisze:

    > Do hamburga nie da się już wjechać dieslem

    Niespełniającym EURO 5.
    Obecnie w salonach są auta z EURO 6.

    TG

  • 6. Data: 2018-05-22 18:40:43
    Od: p...@g...com

    Bez brawury w sumie to 2 ulice o łącznej długości poniżej 2km ;-)

  • 7. Data: 2018-05-22 19:21:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > auta bezpłatnie otrzymywałyby

    Znaczy się koncerny samochodowe wolontariuszy zatrudniają, w Chinach,
    gdzie te części powstają, też wolontariusze, a nawet statki i kontenery
    za darmo. I do tego Arab darmową ropę na ten transport da. Cudotwórcy z
    tej UE.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2018-05-22 20:14:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 12:15, Bolko pisze:
> [...]
    > czujniki parkowania z tyłu lub kamerę cofania.
    >
    > https://www.autofakty.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-
    na-drogach-ue-11-systemow-bezpieczenstwa/

    Ja tam nawet mogę się zgodzić jeżeli jednakowo będziemy traktować durne
    pomysły opiekuńczego państwa czy pod pretekstem dbania o nasze
    bezpieczeństwo czy terrozyzmu czy czego tam jeszcze...

    Jeśli nasze pisowskie pomysły to łamanie praw obywatelskich i zamordyzm
    to te unijne są równie debilne i prowadzą do ucisku normalnego białego
    ;-) człowieka :-)

  • 9. Data: 2018-05-22 21:32:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2018 o 20:14, z pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli nasze pisowskie pomysły to łamanie praw obywatelskich i zamordyzm
    > to te unijne są równie debilne i prowadzą do ucisku normalnego białego

    A ja jestem za takim uciskiem.
    Dzięki niemu jest szansa na fajny wspomagacza za grosze, albo wręcz za
    friko.
    Nigdy takiej ceny nie udałoby się uzyskać, gdyby nie montowanie systemu
    we wszystkich autach.

    Jak widzę pomysły typu asystent hamowania, albo inteligentny tempomat za
    2000 zł, to lepiej żeby musieli go dać w cenie modelu podstawowego,
    wyjdzie max 200 zł.

    Tak jak z ABS - jak np. Dacia musiała go dołożyć do Dustera w wersji
    podstawowej, to nie spowodowało to zmiany ceny ani o złotówkę.
    Jako opcja kosztował majątek.

  • 10. Data: 2018-05-22 22:09:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 21:32, Cavallino pisze:
    > Tak jak z ABS - jak np. Dacia musiała go dołożyć do Dustera w wersji
    > podstawowej, to nie spowodowało to zmiany ceny ani o złotówkę.
    > Jako opcja kosztował majątek.

    A nie wolałbyś być wolnym człowiekiem i mieć wybór czy zapłacić za nowe
    auto 20 tys. w wersji podstawowej czy z tymi wszystkimi systemami za 40
    tys.?
    Pomyśl co z psychiką kierowcy robią te wszystkie reklamy które wmawiają
    mu że auto jest bezpieczniejsze i że teraz nic złego mu się przydarzyć
    nie może. iiiiiiiiiiiiii zapierdalaaaaaaaa 3 razy szybciej i 3 razy
    mniej ostrożnie niż gdyby był normalnym trzeźwo myślącym Kowalskim co w
    podstawówce miał lekcje fizyki. :-)