  • 1. Data: 2020-03-31 15:15:30
    Temat: Prośba do posiadaczy skanera EPSON Perfection V330 Photo
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Napisałem wczoraj wieczorem na pl.rec.foto.cyfrowa, bo myślałem, że ktoś
    tam może posiada ten skaner, ale grupa ledwo dycha i słaby odzew, prócz
    Animki z jej złotymi radami na wszystko. Więc spytam tutaj:

    Czy jest tutaj ktoś, kto posiada ww model skanera? Potrzebuję z płytki
    instalacyjnej skanera EPSON Perfection V330 Photo katalog instalacyjny
    i/lub plik instalacyjny ABBYY FineReader 9.0 Sprint (a dokładniej
    wszystko co znajduje się w folderze o nazwie uni_desvahz i podfolderach.
    Do skanera był dołączony na płytce ten program.

    Sam program mam zainstalowany, ale zauważyłem, że gdy go uruchamiam to
    sprawdza dostępne opcje i odwołuje się do folderu, w którym znajduje się
    ten folder i pliki w nim.

    A zorientowałem się, gdy wirus zainfekował mi pliki w folderze
    uni_desvahz i gdy uruchamiam FineReader to otwiera ścieżkę do tego
    folderu i w wyświetlanym komunikacie prosi o "wskazanie właściwej
    ścieżki, w której znajduje się pakiet ABBY FineReader 9.0 Sprint.msi"

    Pomoże ktoś? Za cholerę nie mogę znaleźć tej płytki. Z góry i z dołu
    dziękuję.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2020-03-31 17:01:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.03.2020 o 15:15, Krystek pisze:

    > Pomoże ktoś? Za cholerę nie mogę znaleźć tej płytki. Z góry i z dołu
    > dziękuję.

    Wszystko co jest na płycie.
    https://www.sendspace.com/file/so2y6c
    Daj znać czy udało się ściągnąć, bo nie wiem jak dobrze działa sendsapce?

  • 3. Data: 2020-03-31 17:10:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-31 17:01, nadir pisze:

    > Wszystko co jest na płycie.
    > https://www.sendspace.com/file/so2y6c
    > Daj znać czy udało się ściągnąć, bo nie wiem jak dobrze działa sendsapce?

    Dziękuję. Właśnie uruchomiłem pobieranie. Dam znać, gdy się ściągnie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2020-03-31 18:00:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-31 17:10, Krystek pisze:

    > Dziękuję. Właśnie uruchomiłem pobieranie. Dam znać, gdy się ściągnie.

    Paczka pobrała się szybko. Musiałem jeszcze przetestować, bo pobierałem
    na drugi komputer, na którym mam więcej miejsca na dysku. Wszystko
    działa tak, jak poprzednio. Wystarczyło skopiować pliki z folderu
    FineReader z paczki pod ścieżkę, do której program się dobijał przy
    uruchamianiu. Mogę więc ponownie skanować i OCR-ować tekst przy użyciu
    tego programu. Tak więc serdecznie dziękuję za pomoc :)

    Pozdrawiam

    Krystian

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2020-03-31 19:35:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.03.2020 o 18:00, Krystek pisze:

    > Mogę więc ponownie skanować i OCR-ować tekst przy użyciu tego
    > programu.

    Nie używałem tego programu. Faktycznie taki dobry?

    > Tak więc serdecznie dziękuję za pomoc :)

    Na zdrowie.

  • 6. Data: 2020-03-31 23:58:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ten FineReader ruszy tylko na Epsonie (gdzie ma to zapisane?), czy może wersja Sprint
    pójdzie na innym sprzęcie też?
    Miałem go zbundlowanego bodajże z Lexmarkiem - żeby ocr wyszedł bardzo dobrze, to
    trzeba było sporo ręcznie rzeźbić (w tym akurat
    jakieś "bloki tekstu"), ale to chyba przy wszystkich programach do polskiego języka
    ogonki komplikują.
    Czy ma wbudowany słownik języka (dzięki czemu rozpoznaje całe wyrazy, a nie
    pojedyncze litery)?
    No i jeszcze pytanie jak duże są pliki wynikowe pdf ocr.

    -----

  • 7. Data: 2020-04-01 00:45:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-03-31 19:35, nadir pisze:

    > Nie używałem tego programu. Faktycznie taki dobry?

    Dla mnie nawet ta starsza wersja 9 jest wystarczająca - używam od kilku
    lat, chociaż ABBYY oferuje już wersje o numerze 15. Wcześniej też
    korzystałem, ale z wersji 5 Sprint. Również była dołączona do skanera -
    miałem wtedy Plustek OpticPro ST24.

    Do domowego i prostego użytkowania w biurze wersja Sprint nadaje się w
    zupełności. Jest opcja skanowania i OCR-owania bezpośrednio do MS Worda
    (lub innego edytora tekstowego) - jeśli skanuje się do Worda to zostaje
    zachowany układ oryginalnej strony; dobrze to widać, gdy się skanuje
    rozłożone na płask 2 strony książki.

    Oprócz skanowania i rozpoznawania tekstu ze skanera można też załadować
    obraz JPEG, TIFF, PNG i z niego OCR-ować tekst do pliku. Wykorzystuję to
    czasem, żeby dokumenty z PDF-a z włączonym zabezpieczeniem kopiowania
    zawartości (albo wręcz z zawartością w postaci obrazu wydrukowaego jako
    PDF) przerobić na dokument tekstowy.

    Jedyna wada wersji Sprint, to że nie ma opcji skanowania dokumentu
    wielostronicowego za jednym zamachem (np. z automatycznego podajnika
    skanera ADF w drukarce/faksie). Każdą stronę trzeba skanować i obrabiać
    pojedynczo. Ale już obrazów z pliku można wybrać kilka za jednym
    zamachem i będzie je przetwarzał po kolei, wrzucając wynik z jednej
    strony do jednego dokumentu. 5 obrazów = 5 dokumentów.

    > Na zdrowie.

    Prost!

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2020-04-06 17:25:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-03-31 o 15:15, Krystek pisze:
> [...]
    > ścieżki, w której znajduje się pakiet ABBY FineReader 9.0 Sprint.msi"
    >
    > Pomoże ktoś? Za cholerę nie mogę znaleźć tej płytki. Z góry i z dołu

    W razie czego w ustawieniach Epson Scan jest możliwość wyłączenia opcji,
    która powoduje, że po skanowaniu, a przed zapisaniem pliku szuka
    oprogramowania OCR. Wtedy otrzymujesz zwykły skan bez "możliwości
    przeszukiwania", ale za to skanowanie i zapisywanie plików idzie szybciej.

  • 9. Data: 2020-04-08 16:55:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-06 17:25, Poldek pisze:

> [...]
    > oprogramowania OCR. Wtedy otrzymujesz zwykły skan bez "możliwości
    > przeszukiwania", ale za to skanowanie i zapisywanie plików idzie szybciej.

    Hej. Dziękuję za poradę. No to u mnie tego nie ma. Tzn. (chyba) nie jest
    włączone. Albo nie zauważyłem. I tak skaner płaski jest dla pojedynczych
    dokumentów, a ja praktycznie zawsze najpierw korzystam z opcji "Podgląd"
    przed właściwym skanowaniem, by sprawdzić, czy zawartość do skanowania
    leży na szybie prawidłowo, więc to nie problem. Ale zerknę co tam jest
    poustawiane, gdy będę skanował następnym razem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/