  • 1. Data: 2004-02-09 09:28:44
    Temat: Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl

    Witam.

    Dostali Państwo pismo z urzędu miasta z prośbą o wyrażenie zgody na
    przejęcie przez magistrat administracji domeną warszawa.pl. Treść tego
    pisma jest niezgodna z prawda i w większości nie na temat - realizacja
    projektów internetowych miasta nie wymaga przejmowania administracji
    domeną, a propaganda sukcesów urzędników tworzących "portal miejski" nie
    ma nic wspólnego ze sprawą.

    Pismo zawiera dwie nieprawdy: pierwsza: NASK nie wyraził zgody na
    przejęcie domeny, ale odpowiedział, że zgoda zależy od zgody właścicieli
    poddomen, zaś druga, to zobowiązanie się do "świadczenia usług w
    standardzie nie niższym od warunków technicznych zapewnianych dotychczas
    przez NASK". Jest to zwyczajne kłamstwo, gdzyż ani urząd miasta, ani jego
    dział promocji nie ma w statusie tego typu usług i tym samym nie może
    niczego w tej materii gwarantować (w innych też nie). Jedyną organizacją w
    Polsce, która się tym zajmuje jest NASK i lepiej nie rezygnować z ich
    usług na rzecz urzędników miasta, którzy wytłumaczą każde swoje działanie
    kryształem oglądu dobra społecznego.

    Z rozmowy telefonicznej z pracownikiem NASK dowiedziłem się, że brak
    odpowiedzi na pismo jest równoznaczny z wyrazem obojętności w kwestii
    administratora domeny warszawa.pl.

    Bardzo proszę o odesłanie urzędowi miasta (z kopią do NASK) krótkiego
    pisma, w którym _nie_ wyrażają Państwo zgody na przejęcie przez nich
    domeny.

    Piszę o tym dlatego, że jedynym celem całego zamieszania jest okradzenie
    mnie z domeny www.warszawa.pl. Rozmawiam z urzędem na temat tej domeny od
    1998, wielokrotnie proponowałem im nieodpłatne umieszczanie informacji
    miasta, ale zawsze odpowiadano mi, że odgórne wytyczne każa im kraść (mój
    Boże...). Do rozwiązywania tego typu sporów służy sąd, ale urzędnicy
    wpadli na pomysł, że urządzą sobie plebiscyt wśród właścicieli poddomen
    warszawa.pl i jego wyniki będą legitymizacją ich kradzieży.

    Pozdrawiam,
    Artur Grzymała

  • 2. Data: 2004-02-09 10:50:49
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Mon, 9 Feb 2004 09:28:44 +0000 (UTC), artur@_il.pw.edu.pl wrote:

    >Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl
    sadzisz ze oni to czytaja ?

> [...]
    >projektów internetowych miasta nie wymaga przejmowania administracji
    >domeną, a propaganda sukcesów urzędników tworzących "portal miejski" nie
    Powiem ci tak:
    1) to walka z wiatrakami.... nie tak latwo jest przejac domene jezeli
    liczba subdomen jest znaczna (>100)
    2) domena www.warszawa.pl nalezy do ciebie, a wiec stracilbys ja :)

    i po trzecie:
    ma... ty masz ino www.warszawa.pl a wiec mozesz meic maile typu:
    @www.warszwa.pl choc niektorym sie to "kosmiczne" wydaje niewiedziec
    czemu.
    A na koniec: "Warszawa" to zdaje sie nazwa zastrzezona nalezacy do UM
    Wa-wa. Zatem NASK bedzie obstawal za wlascicielem praw do owej nazwy.
    I zastanow sie... jakis jelonek bierze sobie cos.warszwa.pl ktos mu to
    konfiguruje, wgrywa www etc. Sadzisz ze on bedzie wiedzial o co w tym
    chodzi? Jemu nie jest potrzebna cala domena, a tylko jej subdomena.

    --
    Wiesiek

  • 3. Data: 2004-02-09 11:13:35
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    artur@_il.pw.edu.pl wrote:

    > Boże...). Do rozwiązywania tego typu sporów służy sąd, ale urzędnicy

    Tak z ciekawości - skąd bierze się u Ciebie przekonanie, że byś wygrał?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2004-02-09 12:26:24
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >Tak z ciekawości - skąd bierze się u Ciebie przekonanie, że byś wygrał?

    Nie mam takiego przekonania, co nie przeszkadza mi twierdzic, ze
    pozbawianie obywateli praw nabytych bez udzialu sadu jest lamaniem prawa,
    naduzyciem wladzy itd. W koncu istnieje jakis powod, dla ktorego urzedy
    nie maja uprawnien sadow.

  • 5. Data: 2004-02-09 12:50:55
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Użytkownik <artur@_il.pw.edu.pl> wrote:

    > Do rozwiązywania tego typu sporów służy sąd, ale urzędnicy wpadli
    > na pomysł, że urządzą sobie plebiscyt wśród właścicieli poddomen
    > warszawa.pl i jego wyniki będą legitymizacją ich kradzieży.

    Oni są po prostu bezczeni.. robią zamieszanie na taką skalę za
    nasze pieniądze... To już zakrawa na rozbój w biały dzień.

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 6. Data: 2004-02-09 13:00:13
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Mon, 9 Feb 2004 11:13:35 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >Tak z ciekawości - skąd bierze się u Ciebie przekonanie, że byś wygrał?
    A jak ci powiem ze jest taka mozliwosc ??
    Wystarczy ze bedzie <=20 delegacji (tak bylo w tamtym roku) i oddali
    nawet bez wiekszych problemow.

    w przeciwnym wypadku to "walka z wiatrakami" :)

    --
    Wiesiek

  • 7. Data: 2004-02-09 13:47:17
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    artur _il.pw.edu.pl napisał:

    > Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl
    [...]

    Teorię spisku, iż to dla Twojej domeny cała sprawa, raczej
    wykluczyłbym, gdyż przekazywanie miejskich domen samorządom
    to proces który w NASK ma miejsce od jakiegoś czasu.

    Ale - do rzeczy. Do mnie skierowanego pisma jeszcze nie
    otrzymałem, możesz mnie więc uswiadomić jak pismo jest
    sformułowane - czy nie wyrażając zgody stracę moje domeny?

    Czy taki mam wybór: zgodzić się albo zgodzić się?

    Szy.

  • 8. Data: 2004-02-09 19:31:15
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    > Teorię spisku, iż to dla Twojej domeny cała sprawa, raczej
    >wykluczyłbym, gdyż przekazywanie miejskich domen samorządom
    >to proces który w NASK ma miejsce od jakiegoś czasu.

    To prawda - zabrali mi juz www.zamosc.pl, www.czestochowa.pl, a teraz
    przymierzaja sie do www.warszawa.pl. W sieci jest wywiad z pracownikiem
    dzialu promocji miasta, ktory mowi, ze ich celem jest odebranie mi domeny
    (popytaj na pl.regionalne.warszawa). Swoja droga wywiad jest wart
    posluchania - konczy sie pytaniami, jak dlugo zajmuje sie Pan promocja
    Warszawy i jak dlugo Pan w niej mieszka. Odpowiedz: od czerwca.

    > Ale - do rzeczy. Do mnie skierowanego pisma jeszcze nie
    >otrzymałem, możesz mnie więc uswiadomić jak pismo jest
    >sformułowane - czy nie wyrażając zgody stracę moje domeny?

    Nie wiem; w pismie prosza o wyrazenie zgody (zalaczony formularz), ale z
    tego co zrozumialem z rozmowy z pracownikiem NASK brak reakcji na pismo
    jest rowniez wyrazaeniem zgody. W urzedzie miasta probowano mi tlumaczyc,
    ze nie zarejestrowalem domeny, ktora zarejestrowalem, ze 2 razy 2 to 5, i
    ze sa najfajniejsi.

  • 9. Data: 2004-02-09 20:16:49
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    artur _il.pw.edu.pl napisał:

> [...]
    > posluchania - konczy sie pytaniami, jak dlugo zajmuje sie Pan promocja
    > Warszawy i jak dlugo Pan w niej mieszka. Odpowiedz: od czerwca.

    Wiem, wywiadu słuchałem, prw śledzę.

    Zwracam Ci tylko uwagę, że z domenami miejskimi dzieją
    się także rzeczy które z Tobą nie mają nic wspólnego. Taka
    www.gdansk.pl, która o ile wiem Twoja nie była, została
    także przekazana [1] samorządowi.

    Szy.

    [1] przekazana - umownie, nie znam szczegółów.

  • 10. Data: 2004-02-09 20:59:41
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    artur@_il.pw.edu.pl wrote:
    > To prawda - zabrali mi juz www.zamosc.pl, www.czestochowa.pl, a teraz
    > przymierzaja sie do www.warszawa.pl. W sieci jest wywiad z

    Z ciekawości się zapytam - jaki serwis prowadziłeś, że potrzebowałeś
    dla niego tyle domen różnych miejscowości? Informacje o miastach, czy
    może coś transportowego?

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl