  • 1. Data: 2017-06-14 20:08:44
    Temat: Prośba o identyfikację elementów SOT23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Zamówiłem parę elementów no i właśnie szlag mnie trafia bo ich
    producenci preferują szyfrować nazwy zamiast nadrukowywać je wprost.
    Kłopot sprawiają mi dwa elementy oznaczone jako L4t i pod kątem 90 st. "82".
    Drugi element to A8 a po lewej prostopadle 04. Po prawej V3, też
    prostopadle.

    Czy gdzieś jest jakaś ściąga dekodująca te szyfry? Znalazłem jakąś lecz
    bez sukcesu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-06-14 20:43:31
    Temat: Re: Prośba o identyfikację elementów SOT23
    Od: OWL <o...@n...org>

    W dniu 2017-06-14 o 20:08, Marek S pisze:
> [...]
    > prostopadle.
    >
    > Czy gdzieś jest jakaś ściąga dekodująca te szyfry? Znalazłem jakąś lecz

    Było już kiedyś na grupie, spróbuj tych 2 linków:
    http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm
    http://www.dl7avf.info/charts/smdcode/index.html

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 3. Data: 2017-06-14 21:05:36
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Marek S napisał:

    > Czy gdzieś jest jakaś ściąga dekodująca te szyfry?

    Tak, w nocie aplikacyjnej elementu który kupiłeś.

    Tajny kod do pdfa:

    ctrl+f i wpisz "marking"

  • 4. Data: 2017-06-14 22:09:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-14 o 21:05, Bytomir Kwasigroch pisze:

    > Tak, w nocie aplikacyjnej elementu który kupiłeś.

    Super! Masz link do niej? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2017-06-14 22:09:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-14 o 20:43, OWL pisze:

    > Było już kiedyś na grupie, spróbuj tych 2 linków:
    > http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm
    > http://www.dl7avf.info/charts/smdcode/index.html

    Dzięki! Teraz będzie łatwiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-06-14 22:42:43
    Od: kasik <k...@s...pl>

    A tu kupa innych linków (nie wiem czy wszystkie jeszcze żyją):

    http://www.tkb-4u.com/code/smdcode/indexsmdcode.php
    http://www.marsport.demon.co.uk/smd/mainframe.htm

    http://stshome.de/smd-code/

    Popularna "The Surface Mount Device Code Book" &copy; R P Blackwell G4PMK
    - strona oryginalna:
    http://www.marsport.demon.co.uk/smd/codeintro.htm

    - kopia strony G4PMK przeniesiona do "Technical Knowledge Base":
    http://www.tkb-4u.com/code/smdcode/indexsmdcode.php

    - ta sama strona G4PMK w postaci jednego pliku PDF (3MB):
    http://matthieu.benoit.free.fr/cross/competitive/SMD
    _Catalog.pdf

    Philips - zestawienie kodów dyskretnych elementów SMD:
    http://matthieu.benoit.free.fr/cross/competitive/phi
    lips/SMD-PHILIPS.pdf
    http://www.reparaturtipps.tv/diverses/SMD-PHILIPS.pd

    Philips - kody barwne i literowe diod mocy:
    http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/variou
    s/SC11_MARKING_4.pdf

    Kody elementów dyskretnych firm Philips i Rohm (Japonia):
    http://www.phillyn.pwp.blueyonder.co.uk/files/smdcod
    es.pdf

    Kody SMD różnych producentów:
    http://info.electronicwerkstatt.de/bereiche/bauteile
    /smd/smd_aktiv/index.html

    Dane o kodach SMD zebrane na polskiej stronie internetowej (opr. J.Kazojć):
    http://republika.pl/elektronikjk/s1.html
    http://republika.pl/elektronikjk/w2.html

    Kody SMD - oznaczenia firm europejskich:
    http://home.arcor.de/minimix/smdstempel.htm

    Zestawienie kodów elementów dyskretnych różnych producentów
    (Uwaga: duży plik html! )
    http://www.acl.co.uk/smt_part_number.htm

    Zestawienie kodów róznych firm m.in. Philips i Rohm, jak również
    wybranych podzespołów firm Failrchild i Motorola:
    http://www.netcentral.co.uk/satcure/hobby/smdlist.ht

    TOKO - zestawienie kodów SMD tego dalekowschodniego producenta podzespołów:
    http://www.toko.com/semiconductors/pdf/markings.pdf

    Kody elementów dyskretnych różnych firm a także IC firmy Maxim:
    http://ticino.com/aisi/elettronica/smd.htm

    Maxim/Dallas - firmowy dekoder i wyszukiwarka kodów SMD
    http://www.maxim-ic.com/design/packaging/topmark.cfm

    TI - przewodnik po oznaczeniach układów z grupy "Standard Linear&Logic"
    http://www-s.ti.com/sc/psheets/szza020c/szza020c.pdf

    Obszerny zbiór list odpowiedników różnych producentów
    (cross reference tables):
    http://matthieu.benoit.free.fr/cross/

    http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=11526

  • 7. Data: 2017-06-14 23:02:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-14 o 22:42, kasik pisze:
    > A tu kupa innych linków (nie wiem czy wszystkie jeszcze żyją):

    Wow! Dziękuję!

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-06-15 06:46:19
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Marek S napisał:

    > Super! Masz link do niej? :-D

    Nie ma noty aplikacyjnej, czy nie wiesz jakie elementy kupiłeś?
    Pytam, bo takiego przypadku jeszcze nie znam.

    L4 bat54, A8 bas19.

  • 9. Data: 2017-06-15 17:55:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Znalazłem bardzo wygodne narzędzie do identyfikacji kodów elementów SMD.
    Może komuś się przyda.

    http://www.s-manuals.com/smd

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-06-15 17:59:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-15 o 06:46, Bytomir Kwasigroch pisze:

    > Nie ma noty aplikacyjnej, czy nie wiesz jakie elementy kupiłeś?
    > Pytam, bo takiego przypadku jeszcze nie znam.

    Nie wiem co kupiłem. Na stole leży worek elementów od różnych dostawców.
    Trudno więc zatem je zidentyfikować czasem.

    Przy okazji, znalazłem świetnie zrobiony "dekoder" kodów SMD.

    http://www.s-manuals.com/smd

    --
    Pozdrawiam,
    Marek