  • 1. Data: 2009-12-04 22:01:34
    Temat: Prosba w doborze urzadzenia
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Prosze o pomoc w doborze urzadzenia.
    Opisze problem
    Silnik 3 fazowy ok 2 KV
    potrzebuje mierzyc pobierany prad - na jednej fazie
    pomiar musi byc pokazywany na panelu lcd lub podobnym
    prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )
    silnik ma byc razlaczany

    Bede b wdzieczny za wszelka pomoc.

    MAciej

  • 2. Data: 2009-12-05 00:41:58
    Temat: Re: Prosba w doborze urzadzenia
    Od: shg <s...@g...com>

    On 4 Gru, 23:01, "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Silnik 3 fazowy ok 2 KV
    2 kilowolty? Gdzie to?

    > prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )
    Yhy, a prąd pobierany przez silnik jaki? 1000 A, czy 1 A?

    Proponowałbym rezystor z przyklejonym czujnikiem temperatury i
    kompensację. Trzeba tylko wybrać taki, który będzie miał znaną
    (najlepiej liniową) zależność rezystancji od temperatury.
    Druga możliwość to jakiś kawał hallotronu, aczkolwiek nie wiem, czy
    aby na pewno się nada (powtarzalność, drgania, zmiana położenia itd.).

  • 3. Data: 2009-12-05 09:39:07
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "RUN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomiar musi byc pokazywany na panelu lcd lub podobnym
    > prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )

    Może scalony przekładnik prądowy LEM, coś w okolicy LTS 15-NP (z tym kiedyś
    robiłem). Jeśli potrzebna większa dokładność niż 0,5% to widzę, ze też do
    zdobycia. Zobacz katalog w Dacpolu: http://tinyurl.com/yerxop7

    Michał

  • 4. Data: 2009-12-05 09:52:19
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Może scalony przekładnik prądowy LEM, coś w okolicy LTS 15-NP (z tym
    > kiedyś

    Ciekawe jak taki LEM zareaguje na rozruch silnika.
    Wymagania są bardzo wysokie: dwa miejsca po przecinku i pewnie dwa miejsca
    przed. Chyba że cena nie jest najważniejsza.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2009-12-05 10:00:06
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

> [...]
    > pomiar musi byc pokazywany na panelu lcd lub podobnym
    > prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )

    Zastanów się i napisz czy ten silnik jest na 2kV czy może ma 2kW.

    Wyczuwam tu jakąś pracę dyplomową:)

    Ali

  • 6. Data: 2009-12-05 12:33:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ali wrote:

    > Zastanów się i napisz czy ten silnik jest na 2kV czy może ma 2kW.
    >
    > Wyczuwam tu jakąś pracę dyplomową:)

    A jak to praca dyplomowa, to powiedzialbym profesorowi, by z dokladnoscia
    0.05% sie kochac poszedl. No chyba, ze macie za duzo pieniedzy.

    Waldek

  • 7. Data: 2009-12-05 23:11:09
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > Silnik 3 fazowy ok 2 KV
    2 kilowolty? Gdzie to?

    oczywiscie kilowaty, przepraszam

    > prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )
    Yhy, a prąd pobierany przez silnik jaki? 1000 A, czy 1 A?

    2-3 ampery

    Maciej

  • 8. Data: 2009-12-05 23:13:15
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > Zastanów się i napisz czy ten silnik jest na 2kV czy może ma 2kW.

    pewnie ze pomylka, 2 kW oczywiscie

    > Wyczuwam tu jakąś pracę dyplomową:)

    takowa juz mam dawno za soba

    MAciej

  • 9. Data: 2009-12-06 07:45:55
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > pewnie ze pomylka, 2 kW oczywiscie

    Ok, jakieś 4A z sieci.
    Uzyskanie dokładności 0,01A przy prądzie przemiennym jest dość trudne...
    Rozwiązania nie potrafię Ci wskazać, mogę tylko poradzić żebyś szukał
    jakiegoś gotowego przetwornika o takiej dokładności, np 0-10Aac na 4-20mA.
    Nie bardzo wiem jaki jest sens tak dokładnego pomiaru, gdyż prąd takiego
    silnika zmienia się nawet o kilka % (w ustabilizowanych warunkach obciążenia
    wału) głównie za sprawą wahań napięcia sieci. Ostatnia cyfra będzie ciągle
    latać i trudno uwzględniać ją w pomiarze.

    Ali

  • 10. Data: 2009-12-06 09:33:46
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 4, 11:01 pm, "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > pomiar musi byc pokazywany na panelu lcd lub podobnym
    > prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )

    1. Średnia prądu za jaki czas liczona?
    2. co jest obciążeniem silnika?

    Bo jak weźmiesz wartości chwilowe z napędu np. kruszarki, to nic nie
    odczytasz, bo i przed przecinkiem będzie latało.

    Marek