  • 1. Data: 2014-10-30 09:31:42
    Temat: Prosta przetwornica izolowana
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Potrzebuję zrobić przetwornicę 12V na 2x12V z izolacją na ~50V.
    Każdy kanał wyjściowy ma dać do 5mA. Nie interesuje mnie sprawność
    ani stabilność napięcia wyjściowego w funkcji wejściowego (to ma zasilać
    driver bramki MOSFETów), natomiast ważna jest maksymalna
    prostota. Czy flyback na generatorze samodławnym będzie OK, czy
    też warto zrobić to w układzie Royera? Tylko wtedy jaki rdzeń?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2014-10-30 11:51:04
    Temat: Re: Prosta przetwornica izolowana
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, October 30, 2014, 9:31:42 AM, you wrote:

> [...]
    > prostota. Czy flyback na generatorze samodławnym będzie OK, czy
    > też warto zrobić to w układzie Royera? Tylko wtedy jaki rdzeń?

    Ani jedno ani drugie. Jak chcesz maksymalnie proste, to bierzesz
    IR2153, Rt/Ct 12k/1n, łączysz pin Vb z Vcc (dioda niepotrzebna), Vs z
    COM i masz gotowy pełny mostek. Na małym toroidzie nawijasz sobie trzy
    identyczne uzwojenia, pierwotne dajesz pomiędzy LO a HO, a na wtórne
    mostki z diod BAS40-04 (lub -05 + -06 jeśli lubisz estetykę) lub
    innych Schottky i kondensatory. Gotowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-10-30 11:55:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > identyczne uzwojenia, pierwotne dajesz pomiędzy LO a HO, a na wtórne
    > mostki z diod BAS40-04 (lub -05 + -06 jeśli lubisz estetykę) lub

    Brzmi naprawdę ciekawie, ale proponujesz układ scalony człowiekowi,
    który stracił wiarę w mostek Graetza... ;-)

    Ale mówiąc poważnie: dzięki za podpowiedź, popatrzę sobie w datasheet.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2014-10-30 12:03:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, October 30, 2014, 11:55:09 AM, you wrote:

    > Brzmi naprawdę ciekawie, ale proponujesz układ scalony człowiekowi,
    > który stracił wiarę w mostek Graetza... ;-)

    Wolisz się męczyć z generatorem samodławnym? Przecież to bez sensu.

    > Ale mówiąc poważnie: dzięki za podpowiedź, popatrzę sobie w datasheet.

    W dataszicie nie znajdziesz tego rozwiązania - jest autorskie i
    sprawdzone. Wykorzystuję do zasilania tablicowych mierników napięcia
    LCD, wymagających izolowanego 9V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-10-30 12:05:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wolisz się męczyć z generatorem samodławnym? Przecież to bez sensu.

    Bez sensu, ale tranzystor mozna dac na 400V i bramy piekielne go nie
    przemogą...

    > W dataszicie nie znajdziesz tego rozwiązania - jest autorskie i
    > sprawdzone.

    Mam IR21531 w szufladzie. Potestuję po weekendzie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2014-10-30 12:09:18
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2014-10-30 09:31, Piotr Wyderski wrote:
> [...]
    > prostota. Czy flyback na generatorze samodławnym będzie OK, czy
    > też warto zrobić to w układzie Royera? Tylko wtedy jaki rdzeń?

    Jak nie interesują Cię detale to kup dowolną gotową przetwornicę np z
    TME DC1WDIL12/12-12 za 20PLN netto i nie zawracaj gitary.
    Taniej * Lepiej product wyższy nie będzie jak sam zrobisz.

    Adam

  • 7. Data: 2014-10-30 12:11:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Górski wrote:

    > Jak nie interesują Cię detale to kup dowolną gotową przetwornicę np z
    > TME DC1WDIL12/12-12 za 20PLN netto i nie zawracaj gitary.

    Dostanę do tego gwarancję na trzy dekady? :-)

    > Taniej * Lepiej product wyższy nie będzie jak sam zrobisz.

    Trwalej. Rozwiązania, nie bójmy sie tej nazwy, debilne, rzadko się
    psują. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2014-10-30 12:18:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, October 30, 2014, 12:05:58 PM, you wrote:

    > Bez sensu, ale tranzystor mozna dac na 400V i bramy piekielne go nie
    > przemogą...

    Jak nie zapomnisz o kondensatorach blokujących pomiędzy Vcc i COM oraz
    na wyjściach, to przepięć nie będzie. A jak się boisz, to wyjścia
    możesz zabezpieczyć do COM i Vcc też diodami BAS40-04, choć nie sądzę,
    żeby w strukturze nie było diod.

  • 9. Data: 2014-10-30 12:19:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, October 30, 2014, 12:09:18 PM, you wrote:

    > Jak nie interesują Cię detale to kup dowolną gotową przetwornicę np z
    > TME DC1WDIL12/12-12 za 20PLN netto i nie zawracaj gitary.
    > Taniej * Lepiej product wyższy nie będzie jak sam zrobisz.

    Taniej wyjdzie na IR2153, szczególnie, że jest w szufladzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-10-30 12:21:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    Za dużo tych wyjść i mogło się namieszać ;)

    > Jak nie zapomnisz o kondensatorach blokujących pomiędzy Vcc i COM oraz
    > na wyjściach,

    obu napięć 12V

    > to przepięć nie będzie. A jak się boisz, to wyjścia

    LO i HO