  • 1. Data: 2009-02-09 20:59:03
    Temat: Prostowanie walca
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    Czy spotkal sie ktos z zagadnienim 'wyprostowania' owinietej grafiki. Mam na
    przyklad beczke/kubek/puszke z napisami i teraz chcialbym zrobic serie
    zdjec, ktora by umozliwila uzyskanie w formie prostokatnej calosci grafiki
    pokrywajacej taki walcowaty obiekt.
    Probowal juz moze ktos cos takiego zrobic? Czy wyglada na straszna
    dlubanine, czy jest szansa zautomatyzowac to jakos? Programy do panoram moga
    byc tu pomocne, czy tez programy do tworzenie bryl 3D z serii zdjec maja
    wieksze szanse?

    MARC

  • 2. Data: 2009-02-09 22:35:48
    Temat: Re: Prostowanie walca
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > Probowal juz moze ktos cos takiego zrobic? Czy wyglada na straszna
    > dlubanine, czy jest szansa zautomatyzowac to jakos?

    Mam parę głupich pomysłów.

    1. Puszkę rozciąć i wyprostować
    2. Może spróbować toczyć walec po skanerze równo z linią skanującą? Wbrew
    pozorom to bardzo proste.
    3. Ustawić to na kole garncarskim i pstrykać co kilka stopni. Przy obrocie
    co 5 stopni wychodzą 72 fotki do złożenia.

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2009-02-10 01:58:40
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Tu masz coś about
    http://www.csc.kth.se/~pronobis/software/unwrap/
    A tu na temat
    http://www.survey.ntua.gr/main/labs/photo/staff/gkar
    ras/Karras_isprs_1996.pdf

    Może choć terminologię dla googli wyłapiesz...

  • 4. Data: 2009-02-10 03:06:47
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote in message
    > Tu masz coś about
    > http://www.csc.kth.se/~pronobis/software/unwrap/

    To jest ciekawe, ale nie dla mojego przypadku. Choc moze byc przydatne przy
    robieniu panoram.

    > A tu na temat
    > http://www.survey.ntua.gr/main/labs/photo/staff/gkar
    ras/Karras_isprs_1996.pdf

    To jest natomiast dokladnie to, czyego szukam. Tylko nie widze tam zadnego
    programu do wykonania tych operacji. Ale matematyka nie wydaje sie
    skomplikowana, wiec pewnie ktos to juz napisal.

    > Może choć terminologię dla googli wyłapiesz...

    Dzieki. Na pewno sie jakos przyda.

    MARC

  • 5. Data: 2009-02-10 03:12:05
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> wrote in message
    > 1. Puszkę rozciąć i wyprostować

    Z puszka nie bedzie problemu, a co zrobic z kubkiem? Nie potne i nie
    poprostuje.

    > 2. Może spróbować toczyć walec po skanerze równo z linią skanującą? Wbrew
    > pozorom to bardzo proste.

    Myslalem nad tym. Sa nawet skanery, ktore nie wymagaja toczenie, a jedynie
    krecenie w miejscu, lecz wydaje sie to strasznie narazone na zmiany
    predkosci krecenia.

    > 3. Ustawić to na kole garncarskim i pstrykać co kilka stopni. Przy obrocie
    > co 5 stopni wychodzą 72 fotki do złożenia.

    Tak tez myslalem, ale pozostaje dalej problem co zrobic pozniej z 72
    zdjeciami? Sa niby programy (nawet ze dwa testowalem), ktore z robionych w
    ten sposob zdjec, potrafia utworzyc bryle 3D, ktora bedzie odpowiednio
    poteksturowana. Wydaje sie to jednak strasznie pracochlonne gdy trzeba
    bedzie zrobic wiecej takich obiektow.

    Osobiscie sadzilem, ze jest jakas metoda z programem do panoram, ktoremu
    zmniejsza sie szerokosc zdjecia, aby obejmowalo tylko istotny fragment i
    zmienia rzutowanie z centralnego na plaszczyzne, albo cos podobnego. Nie ma
    nic takiego?

    MARC

  • 6. Data: 2009-02-10 06:19:25
    Od: j...@a...at

    .

> [...]
    > zmienia rzutowanie z centralnego na plaszczyzne, albo cos podobnego. Nie ma

    nigdy czegos takiego robic nie mialem potrzeby , wydaje mi sie , ze
    mozna dosyc prostymi srodkami ale przy sporym nakladzie czasu.
    fotografowalbym z wiekszej odleglosci na dlugiej ogniskowej obracajac
    puszke / kubek dookola .
    mysle ze 6 , 8 zdjec powinno wystarczyc. Nastepnie korygowalbym kazde
    ze zdjec programem do poprawy perspektywy ( tzw walace sie linie )
    odpowiedni sciagajac / rozciagajac kazde ze zdjec. Nastepnie
    odpowiednio obcial i zlozyl programem do panoram.

  • 7. Data: 2009-02-10 06:47:49
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Myslalem nad tym. Sa nawet skanery, ktore nie wymagaja toczenie, a jedynie
    > krecenie w miejscu, lecz wydaje sie to strasznie narazone na zmiany
    > predkosci krecenia.

    Zrobiłem na szybko próbę i nie ma takiego problemu. Można toczyć z
    dokładnością ok 1cm za lub przed linią skanującą. Im większa średnica, tym
    mniejsze błędy. Ważne żeby nie było poślizgu.

    --
    Radosny

  • 8. Data: 2009-02-10 08:31:47
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > Zrobiłem na szybko próbę i nie ma takiego problemu. Można toczyć z
    > dokładnością ok 1cm za lub przed linią skanującą. Im większa średnica, tym
    > mniejsze błędy. Ważne żeby nie było poślizgu.
    No i żeby ucha nie było ;-)
    AdamCCS

  • 9. Data: 2009-02-10 08:33:45
    Od: d...@g...com

    Zawsze możesz spróbować Photoshopem. Funkcja warp image - zasadniczo
    służy do "zaginania" ale może i odgiąć się uda? :) Na pewno nie będzie
    łatwo.