  • 1. Data: 2020-01-10 18:21:42
    Temat: Proszę o pomoc.
    Od: p...@g...com

    Moja siostra w 'sylwestra' kupiła samochód. Pierwszym właścicielem był Niemiec, a pan
    który go sprzedał był zagoniony pracą..i tuż po Nowym roku wraca do pracy w
    Niemczech.Już w kupionym samochodzie siostra zauważyła brak umowy między sprzedającym
    a pierwszym właścicielem. Lecz jego telefon już milczał i tak jest do dziś.Kupiła i
    ma. Lecz nie może go zarejestrować. Nie znam się na tym,lecz może ktoś coś mi
    podpowie?

  • 2. Data: 2020-01-10 19:32:51
    Temat: Re: Proszę o pomoc.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-10 o 18:21, p...@g...com pisze:
> [...]
    ma. Lecz nie może go zarejestrować. Nie znam się na tym,lecz może ktoś coś mi

    pierwsze pytanie jakie się nasuwa w takiej dziwnej sytuacji, to czy nie
    sprawdzić w bazie samochodów skradzionych...

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-01-10 20:01:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik pukbogumila napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Moja siostra w 'sylwestra' kupiła samochód. Pierwszym właścicielem
    >był Niemiec,
    >a pan który go sprzedał był zagoniony pracą..i tuż po Nowym roku
    >wraca do pracy w Niemczech.

    Polak mieszkajacy w Niemczech ? Adres wpisal niemiecki ?

> [...]
    >nie może go zarejestrować.
    >Nie znam się na tym,lecz może ktoś coś mi podpowie?

    Dzwonic, slac SMS, listy z prosba o kontakt.

    A do tego czasu:
    -jakie ma tablice ? Jesli ma, wazne ... ubezpieczyc i jezdzic :-)
    -co w papierach ? Rozumiem, ze poprzedni/pierwszy wlasciciel,
    -akcyze zaplacila ? Bylo 7 dni ...

    J.

  • 4. Data: 2020-01-10 20:04:10
    Od: p...@g...com

    https://www.motofakty.pl/artykul/kupujesz-samochod-n
    ie-daj-sie-wrobic-w-falszowanie-umowy.html

  • 5. Data: 2020-01-10 20:10:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-10 o 19:32, Irokez pisze:

    > pierwsze pytanie jakie się nasuwa w takiej dziwnej sytuacji, to czy nie
    > sprawdzić w bazie samochodów skradzionych...

    Jeżeli skradziony Niemcowi, to będzie w naszej bazie? Jest jakaś baza UE?

    Robert

  • 6. Data: 2020-01-10 21:32:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2020 o 18:21, p...@g...com pisze:
> [...]
    Niemczech.Już w kupionym samochodzie siostra zauważyła brak umowy między sprzedającym

    Niemiec był pierwszym właścicielem, czy ostatnim na którego był
    zarejestrowany samochód?
    Bo tylko ten drugi przypadek ma jakiekolwiek znaczenie.

  • 7. Data: 2020-01-11 04:48:19
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Jeżeli skradziony Niemcowi, to będzie w naszej bazie? Jest jakaś baza UE?

    Nie ma.
    Ale jak już wyjedzie za granice to mogą jej to auto odebrać.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2020-01-11 08:56:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.01.2020 o 04:48, RadoslawF pisze:

    > Nie ma.

    Jest baza SIS, dostęp do niej mają niektóre nasze służby.

    > Ale jak już wyjedzie za granice to mogą jej to auto odebrać.

    Podczas kontroli w Polsce też mogą auto odebrać.

  • 9. Data: 2020-01-11 09:40:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z umową i kluczykami dostała i ma 'Brief'?

    -----

  • 10. Data: 2020-01-12 16:41:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-11 o 09:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z umową i kluczykami dostała i ma 'Brief'?

    przeca pisze że brak umowy.
    Czy ma resztę papierów trudno zgadnąć.
    Jak ma komplet papierów od auta to może oznaczać na przykład przypadek
    typowego handlarza który sprzedaje "na niemca" z umową in-blanco ze
    sfałszowanym podpisem.
    Jeżeli tak, a przestał odbierać telefon, to może i nie kradzione ale
    auto bite, składane z przystanku itp. i stąd ślad po gościu zaginął.
    Co wtedy? nie mam pojęcia... kontakt z byłym właścicielem w celu
    podpisania umowy? Pisanie "lewej" umowy nie jest dobrym pomysłem, bo US
    czy Celny może ją zweryfikować po stronie Niemieckiej.

    --
    Irokez