  • 1. Data: 2015-03-21 15:29:20
    Temat: Prowadnica do wiertła, prostopadłe wiercenie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chciałbym wywiercic w miarę prostopadle otwory w płycie meblowej.

    Robienie tego z ręki nie wchodzi w gre, ponadto wszelkie przystawki do
    robienia mebli też - chce wiercić na środku płyty.

    Widział ktoś może coś w rodzaju prowadnicy? Wyobrażam sobie to jako
    tuleję metalową dobraną do wiertła, na dole kołnierz + guma w podstawie.
    Zadaniem jest jedynie stabilizacja wiertła prostopadle do podstawy.
    Widuje takie do wiercenia glazury z plastiku :/

    Pewnie zrobi mi to każdy tokarz, ale tak się składa że żadnego nie znam :)

    PS. Miałem kiedyś w ręku takie coś plastikowe, ale po dwoch użyciach "z
    nieznanej przyczyny" zrobiło się luźne a w rękach zostały mi nadmiarowe
    wióry. Ciekawe czemu :/

  • 2. Data: 2015-03-21 15:43:30
    Temat: Re: Prowadnica do wiertła, prostopadłe wiercenie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Cześć.
    >
    > Chciałbym wywiercic w miarę prostopadle otwory w płycie meblowej.

    O czymś takim myślałem od dawna, ale doszedłem do wniosku że praktycznie
    każdy mebel powiercony "z ręki" da się skręcić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2015-03-21 16:07:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
    > Chciałbym wywiercic w miarę prostopadle otwory w płycie meblowej.
    Jakie średnice? Jeżeli okucia w powierzchni płyt to 5mm.
    Chyba nie myślisz o kołkach?
    Chcesz zrobić mebel, czy to tylko przykład?

    Robert

  • 4. Data: 2015-03-21 18:17:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-21 16:07, Robert Wańkowski wrote:
    > Jakie średnice?

    6/8 mm. Fajnie by bylo jak by też 7, bo do konfirmatów.

    > Chyba nie myślisz o kołkach?

    Mam narzedzie do kołków. Wolfcrafta. Zapewnia "idealne" wywiercenie
    otworów pod kołki i jako bonus stabilizuje pionowo wiertło. Ale jest
    niewygodne - za duże i nie miesci mi się w trudnych miejscach.
    Wystarczyła by tuleja.

    > Chcesz zrobić mebel, czy to tylko przykład?

    Tak, docelowo to meble. Na razie zastanawiam się jak wiercić wgłebienia
    na wsporniki półek. Z ręki nie wychodzi za dobrze.

  • 5. Data: 2015-03-21 19:12:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Tak, docelowo to meble. Na razie zastanawiam się jak wiercić wgłebienia
    > na wsporniki półek. Z ręki nie wychodzi za dobrze.

    Poszukaj poziomicy montowanej do wiertarki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2015-03-21 19:33:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-21 19:12, PeJot wrote:
    > Poszukaj poziomicy montowanej do wiertarki.

    Obawiam się że takie otwory wierce trzymając ja pionowo kiedy mebel
    jescze nie jest poskładany :)

    Problemem nie jest zachwaniu pionu ogólnie, tylko mikro ruchy reki
    powodujące ze otwor na wejściu nie jest średnicy wiertła tylko wiekszy.
    Wsporniki półek muszą wchodzić na wcisk i tutaj mam problem - po ręcznym
    wierceniu zazwyczaj się ruszają.

  • 7. Data: 2015-03-21 19:36:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
    > Tak, docelowo to meble.
    Jeżeli meble inne niż kuchnie (gdzie wstrętnych konfirmatów nie widać) i
    cena akceptowalna (~700 zł)
    to takie coś. Mam i się sprawdza.
    http://www.hettichfurniturefittings.co.uk/product.ph
    p?drilljig-hinge-drilling-template-for-mount-plate
    Połaczysz idealnie wszystko mimośrodami.

    Albo lamelownica i kleić. Njlepsze rozwiązanie. Nic nie widać.

    Jak robisz mebel od podstaw to wszystkie wiercenia robi się jak elementy są
    jeszcze nie połaczone.

    RObert

  • 8. Data: 2015-03-21 19:38:40
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 marca 2015 19:33:29 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > powodujące ze otwor na wejściu nie jest średnicy wiertła tylko wiekszy.
    > Wsporniki półek muszą wchodzić na wcisk i tutaj mam problem - po ręcznym

    Weź mniejsze wiertło. Poza tym to kwestia wprawy.

  • 9. Data: 2015-03-21 19:40:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 19:38, k...@g...com pisze:

    > Weź mniejsze wiertło. Poza tym to kwestia wprawy.

    Zwykle wsporniki mają fi 5, wiertło 4.9 powinno załatwić temat. A jak
    nabierzesz wprawy, trzeba będzie wsporniki montować impulsownikiem
    kinematycznym z interfejsem trzonkowym :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2015-03-21 20:43:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-21 19:36, Robert Wańkowski wrote:
    > "Sebastian Biały"
    > Jeżeli meble inne niż kuchnie (gdzie wstrętnych konfirmatów nie widać) i
    > cena akceptowalna (~700 zł)

    Za dużo. Mam do zrobienia garderobę. Byc może pewnego dnia poskładam
    więcej, ale nie mam jakiegoś super zapału, stwierdziłem tylko że to
    rzecz trywialna i czemu nie sprobować. Jak poskładam meble do garderoby
    to się zastanowie czy nie kupić takiej zabawki robiąc kiedyś kuchnie.

    Na razie takie badziewie musi mi wystarczyć do kołkowania:

    http://tinyurl.com/l9h4zc5

    Jest jednak za duże (wliczając w to dziury na wiertła) i szukam czegoś
    poręcznego do współpracy z mała wkrętarką.

    Wolfcraft ma tez to:

    http://tinyurl.com/pz6prwh

    Ale jest wlaśnie za duże.

    > Albo lamelownica i kleić. Njlepsze rozwiązanie. Nic nie widać.

    Nie przeszkadza mi że widac. Nie jestem perfekcjonistą, po 3 latach
    mieszkania nawet nie mam listew przypodlogowych jeszcze :D