  • 1. Data: 2016-06-28 19:13:22
    Temat: Prowadzenie masy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeszcze raz chciałbym skonsultować kwestię prowadzenia masy.
    Na chwilę obecną ma to być prototyp zrobiony na jednostronnej płytce
    robionej metodą termotransferu. Urządzenie wykorzystuje m.in. ENC28J60.

    https://s31.postimg.org/fxfg9nfaj/pcb.png

    Strzałka nr 1 wskazuje na miejsce podłączenia VSSTX do pola masy. Trzy
    piny dalej znajduje się VDDTX, a przy nim kondensator o0dsprzęgający.
    Jak widać miejsce połączenia kondensatora z masą jest oddalone od VSSTX.
    W dodatku fragment masy pod układem, do którego jest połączone VSSTX (i
    C14) łączy się z ogólnym polem masy w jednym punkcie, którym jest pin po
    prawej stronie układu (strzałka 2).

    Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne? Może tak zostać? A może
    powinienem przynajmniej zrobić dodatkowy mostek z drutu ponad L3 i R4?

    I jeszcze jedno pytanie? Zasilanie całego zespołu pokazanego na obrazku
    będzie doprowadzone przewodem do pola lutowniczego przy C19. Czy punk
    doprowadzenia zasilania może tu zostać, czy może raczej powinienem go
    wcisnąć gdzieś pomiędzy układami? Wzrost poboru prądu przez IC4 w takim
    wypadku nie będzie zakłócał działania IC3? I tak - wiem, że C19 jest w
    złym miejscu. Przesunę go bliżej pinu VCC IC3. ;)

  • 2. Data: 2016-06-28 20:23:12
    Temat: Re: Prowadzenie masy
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.06.2016 o 19:13, Atlantis pisze:
> [...]
    >
    > Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne? Może tak zostać? A może
    > powinienem przynajmniej zrobić dodatkowy mostek z drutu ponad L3 i R4?

    Jakbyś trochę porozsuwał elementy po lewej stronie scalaka to byś mógł
    dać C13 równolegle do jego dłuższej krawędzi i ładnie by połączył nogi
    VSStx i VDDtx.

    Jakub Rakus