  • 1. Data: 2016-09-23 11:32:21
    Temat: Przechowywanie starych HDD w domu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam NAS-a na którego przegrałem wszystkie ważne pliki.
    Wczoraj wieczorem się okazało że jednak nie wszystkie.
    Na szczęście znalazłem stary dysk leżący gdzieś w szafie.
    Ufff plik znaleziony .

    I zastanawiam się jak podejść do tematu.
    Bo mam cztery HDD które sobie gdzieś leżą i miałęm je wyrzucić.
    Tylko tak zeszło.
    Ale w tej sytuacji to jeszcze poczekam.
    Pytanie czy jak je pieprzne na najwyższą półkę w szafie.
    I nie będę zaglądał tam przez następne 10 lat.
    To będzie OK?

  • 2. Data: 2016-09-23 12:11:09
    Temat: Re: Przechowywanie starych HDD w domu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 11:32, Bolko pisze:
    > Pytanie czy jak je pieprzne na najwyższą półkę w szafie.
    > I nie będę zaglądał tam przez następne 10 lat.
    > To będzie OK?
    Wyjąłem jakiś czas temu z szafy dysk Seagate 40MB, który ma jakby nieco
    więcej niż 10 lat. W kieszeń go (na szczęście to IDE, a nie jakiś
    starszy wynalazek) i znalazłem DOS'a i Norton Commandera ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2016-09-23 12:52:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-23 o 11:32, Bolko pisze:

    > Pytanie czy jak je pieprzne na najwyższą półkę w szafie.
    > I nie będę zaglądał tam przez następne 10 lat.
    > To będzie OK?

    Jeżeli o mnie chodzi, to będzie OK.

  • 4. Data: 2016-09-23 20:36:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-23 o 12:11, Maciek pisze:

    > Wyjąłem jakiś czas temu z szafy dysk Seagate 40MB, który ma jakby nieco
    > więcej niż 10 lat. W kieszeń go (na szczęście to IDE, a nie jakiś
    > starszy wynalazek) i znalazłem DOS'a i Norton Commandera ;-)

    Bo nie używali cyny bezołowiowej.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-09-23 21:45:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 20:36, RadoslawF pisze:
    > Bo nie używali cyny bezołowiowej.
    No tak - ten egzemplarz jest ewidentnie nieekologiczny, następnym razem
    założę gumowe rękawice, żeby mnie nie skaził ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2016-09-24 10:37:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-23 o 21:45, Maciek pisze:

    > No tak - ten egzemplarz jest ewidentnie nieekologiczny, następnym razem
    > założę gumowe rękawice, żeby mnie nie skaził ;-)

    Nie chodzi o skażenie ale o fakt że dzisiaj wyprodukowany dysk
    nie wytrzyma tylu lat.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-09-25 12:02:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-24 o 10:37, RadoslawF pisze:
    > Nie chodzi o skażenie ale o fakt że dzisiaj wyprodukowany dysk
    > nie wytrzyma tylu lat.
    Wiem. Ale jakieś powody wprowadzenia RoHS musiały przecież być - ja
    stawiam na silną toksyczność ;-) Kiedyś na śmietnik trafiały tony
    elektroniki, która po 20 latach była już tak wyeksploatowana, że nikt
    nie chciał na to patrzeć, choć wciąż działało. Teraz trafiają setki ton
    2-3 letniego sprzętu, za to z tych śmieci można już niemal jeść ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2016-09-25 19:53:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 12:02, Maciek pisze:

> [...]
    > nie chciał na to patrzeć, choć wciąż działało. Teraz trafiają setki ton
    > 2-3 letniego sprzętu, za to z tych śmieci można już niemal jeść ;-)

    Brednia popularyzowana przez eko oszołomów.
    Teraz trafia nie na śmietnik tylko do recyklingu.
    Ale dyrektywa jest dla takich co chcieli by jak kiedyś
    używać dwudziestoletniego urządzenia. Się samo zepsuje to
    i nie poużywają tylko grzecznie oddadzą de recyklingu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-09-25 20:53:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 19:53, RadoslawF pisze:
> [...]
    > używać dwudziestoletniego urządzenia. Się samo zepsuje to
    > i nie poużywają tylko grzecznie oddadzą de recyklingu.
    Tylko co to ma wspólnego z ekologią? Energia na wytworzenie, energia na
    odebranie, transport, przetworzenie, a i tak zostaną jakieś śmieci nie
    do przetworzenia, na wywóz i składowanie których trzeba będzie
    przeznaczyć energię. Niestety energię w małym stopniu powstałą ze źródeł
    "ekologicznych". Ekologia to produkowanie małej liczby rzeczy, które
    będą służyć "wiecznie", no ale kto by wtedy na tym zarobił.

    Maciek

  • 10. Data: 2016-09-25 21:21:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 20:53, Maciek pisze:

> [...]
    > "ekologicznych". Ekologia to produkowanie małej liczby rzeczy, które
    > będą służyć "wiecznie", no ale kto by wtedy na tym zarobił.

    Bo to jest "ekologia" finansowana przez korporacje.