  • 1. Data: 2016-09-20 00:18:19
    Temat: Przedluzenie kabla antenowego
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    JEest sobie gniazdko RTV/SAT w scianie (idzie z centralki w bloku) i
    bede potrzebwal dodatkowego punktu RTV w drugim pokoju.

    Myslalem zrobic cos takiego. To gniazdko co jest zostaje i obok tego
    gniazdka stawiam drugie ktore sie laczy kablem z gniazdkiem w drugim
    pokoju. LAczylbym te dwa gniazdka ktore sa obok siebie jakims krotkim
    kablem antenowym. Myslalem o zakonczeeniu wtykami F (podobno najmniej
    traca na sygnale). W tym drugim pokoju do gniazdka podlaczany bylby
    kabel ktory by szedl do TV.
    Wolalbym nie zamienic tego pieerwszego gniazdka na sam kabel zakonczony
    gniazdkiem, bo sie gniazdko moze kiedys przydac (sygnal by szedl tylko
    do tego drugiego pokoju, a nie byl rodzielany na dwa)

    Obecniee wyglada to tak

    Kabel z klatki -> gniazdo RTV/SAT w scianie

    Chce zrobic cos takiego
    Kabel z klatki -> gniazdko podtynkowe wtyk F -> krotki kabel z wtykami F
    do polaczenia gniazdek podtynkowych -> gniazdko podtynkowe w scianie ->
    kabel do drugiego pokoju -> gniazdko podtynkowe RTV/SAT w drugim pokoju
    -> kabel do TV

    Czy mozeicie mi powiedziec, czy takie polaczenie bedzie wymagalo
    jakieegos wzmacniacza, czy nie?
    To pierwsze gniazdko moge przerobic na gniazdko z wtykiem F, zeby nie
    tracilo sygnalu niepotrzebnie przy rozdzielaniu.
    Jakie sa potrzeebne parametry, zeby odbierac bez zaklocen TV, czy tez
    kablowke?

    Sprostujcie mnie, jesli sie myle, ale cos takiego wyczytalem. Na
    elektronice sie nie znam za bardzo.
    Z tego co wyczytalem, to minimalna wartosc sygnalu musi byc na poziomie
    72 Omow (takie cos wyczytalem na elektrodzie bodajze), a sygnal na
    wyjsciu kabla powinien mieec wartosc 75 Omow(wg jaiejs ustawy). Wtyki F
    podobno wprowadzaja tlumienie na poziomie do ok 0.8 Omow, czyli z tego
    co ja zrozumialem i z tego co ja chce zrobic, to
    laczenie kabla z gniazdek podtynkwym (w sumie 3 gniazdka) to bedziee 3
    wtyki F (2.4 Oma),
    potem kabel laczacy dwa gniazdka to beeda dwa wtyki F (1.6 Oma)
    kabel laczacy gnazdko z TV zakladam, ze tez bedzie po 0.8, czyli kolejne
    1.6.
    W sumie wychodzi ok 5.6 Oma, a co za tym idzie, sygnal bedzie za niski.
    Dobrze to zrozumialem?

    A tak z ciekawosci . Czy jakby sie polaczylo dwie anteny w jeden kabel,
    to czy moc sygnalu nie bylaby wyzsza? A moze by to wprowadzalo jakies
    zaklocenia?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2016-09-20 08:39:06
    Temat: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pawel pisze tak:

> [...]
    > podtynkowe RTV/SAT w drugim pokoju
    >-> kabel do TV
    >
    > Czy mozeicie mi powiedziec, czy takie polaczenie bedzie wymagalo

    Nie będzie potrzebny wzmacniacz. Kablówki w bloku mają silny sygnał.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 3. Data: 2016-09-20 09:35:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 00:18:19 +0200, Pawel napisał(a):

    > Myslalem zrobic cos takiego. To gniazdko co jest zostaje i obok tego
    > gniazdka stawiam drugie ktore sie laczy kablem z gniazdkiem w drugim

    Nie tak. Gniazda RTV są w dwóch wersjach - przelotowe i końcowe. Dokup
    gniazdo przelotowe, zamontuj zamiast istniejacego, a to istniejące które
    prawie napewno jest końcowe, daj w drugim pokoju. (no chyba że te
    istniejące jest przelotowe a zorientujesz się po tym że do niego będą
    dochodziły dwa kable koncentryczne). Gniazda połącz kablem
    koncentrycznym a w sklepie mów że ma być to koncentryk z drutem do anten
    satelitarnych.
    Te twoje kombinacje omowe są bez sensu bo mieszasz pojecia tłumienia
    sygnału i oporności falowej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-09-20 09:38:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 09:35:59 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > satelitarnych.
    > Te twoje kombinacje omowe są bez sensu bo mieszasz pojecia tłumienia

    I pokaż zdjęcie istniejącego gniazda z przodu i z tyłu (po
    zdemontowaniu)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-09-20 10:09:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości

    > Wolalbym nie zamienic tego pieerwszego gniazdka na sam kabel zakonczony
    > gniazdkiem, bo sie gniazdko moze kiedys przydac (sygnal by szedl tylko do
    > tego drugiego pokoju, a nie byl rodzielany na dwa)

    Ja w takiej sytuacji stosuję odpowiednio dłuższy kabel wtykany w to
    gniazdko, które już jest i sięgający do TV w drugim pokoju.
    Kabel przechodzi przez dziury w ścianach (za ćwierćwałkami).

    > Czy mozeicie mi powiedziec, czy takie polaczenie bedzie wymagalo jakieegos
    > wzmacniacza, czy nie?

    Nie będzie wymagało.

    > Sprostujcie mnie, jesli sie myle, ale cos takiego wyczytalem. Na
    > elektronice sie nie znam za bardzo.

    Sorry, ale, co to jest om to każdy powinien wiedzieć.

> [...]
    > 1.6.
    > W sumie wychodzi ok 5.6 Oma, a co za tym idzie, sygnal bedzie za niski.

    Kabel telewizyjny ma impedancję charakterystyczną 75 om i tu nie ma nic do
    liczenia poza tym, żeby nie kupić tak samo wyglądającego kabla, który ma 50
    om.
    A te straty na złączach to musiały być w dB.
    Nie masz informacji jaki jest poziom sygnału w gniazdku tym co już jest,
    więc jak nawet policzysz straty (straty są nie tylko w złączach ale też w
    kablu proporcjonalnie do jego długości) to nadal nie będziesz wiedział jaki
    sygnał dostanie TV.
    Niedawno kupowałem jakieś radyjko - producent nie pomyślał, aby w instrukcji
    podać czułości (minimalny poziom sygnału) dla poszczególnych pasm. Nie wiem,
    może w TV też tego nie podają - czyli jakbyś nawet wiedział ile masz w
    gniazdu i odjął od tego wprowadzone przez siebie straty to i tak nie
    będziesz wiedział, czy sygnał jest wystarczający.

    > A tak z ciekawosci . Czy jakby sie polaczylo dwie anteny w jeden kabel, to
    > czy moc sygnalu nie bylaby wyzsza? A moze by to wprowadzalo jakies
    > zaklocenia?

    Niektóre rodzaje anten to właściwie kilka anten łączonych do jednego kabla.
    Łączy się też czasami kilka anten do jednego kabla.
    P.G.

  • 6. Data: 2016-09-20 10:52:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > kabel do TV
    >
    > Czy mozeicie mi powiedziec, czy takie polaczenie bedzie wymagalo jakieegos

    Jeśli kabla będzie tylko kilkanaście metrów, to nie trzeba wzmacniacza.

> [...]
    > tracilo sygnalu niepotrzebnie przy rozdzielaniu.
    > Jakie sa potrzeebne parametry, zeby odbierac bez zaklocen TV, czy tez

    Czy w instalacji masz sygnał tylko RTV czy też jest SAT?

    Możesz położyć sam kable za listwami przypodłogowymi jak radzi Piotr Gałka.

    Jeśli chcesz zrobić "ładnie", to zostaw stare gniazdko w spokoju, a obok
    niego i w drugim pokoju zamontuj te:
    http://www.dipol.com.pl/gniazdo_gis-f1-1-n_podtynkow
    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

> [...]
    > 1.6.
    > W sumie wychodzi ok 5.6 Oma, a co za tym idzie, sygnal bedzie za niski.

    Pomieszanie z poplątaniem. :)

    > A tak z ciekawosci . Czy jakby sie polaczylo dwie anteny w jeden kabel, to
    > czy moc sygnalu nie bylaby wyzsza? A moze by to wprowadzalo jakies
    > zaklocenia?

    Czasem tak się łączy zależnie od tego co chcemy osiągnąć z takiej anteny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-09-20 10:53:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 00:18:19 +0200, Pawel napisał(a):

    > Czy jakby sie polaczylo dwie anteny w jeden kabel,
    > to czy moc sygnalu nie bylaby wyzsza? A moze by to wprowadzalo jakies
    > zaklocenia?

    Tak, moc będzie wyższa, zmieni (zawęzi się) też charakterystyka. Ale
    trzeba tak skonstruować połączenie żeby zachować zgodność fazy
    (synfazowość).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2016-09-20 11:31:52
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    > satelitarnych.
    > Te twoje kombinacje omowe są bez sensu bo mieszasz pojecia tłumienia

    Wtrącam się z dodatkowym pytaniem, z ciekawości.
    Czym różni się w konstrukcji, schemacie, budowie; gniazdo końcowe od przelotowego?
    Szukałem odpowiedzi w internecie, ale odpowiedzi które znalazłem
    wyjaśniały tylko kiedy się stosuje jakie gniazda, a nie czym się różnią.

  • 9. Data: 2016-09-20 11:48:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Szukałem odpowiedzi w internecie, ale odpowiedzi które znalazłem
    > wyjaśniały tylko kiedy się stosuje jakie gniazda, a nie czym się różnią.

    Gniazdo przelotowe ma wbudowany odgałęźnik sygnału i zaciski do podłączenia
    kabla idącego do dalszej części instalacji.
    http://www.dipol.com.pl/gniazdo_gap-10-bg-dk_podtynk
    owe_przelotowe_R62370.htm
    Schemat jest w połowie strony.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-09-20 18:38:29
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    > Jeśli kabla będzie tylko kilkanaście metrów, to nie trzeba wzmacniacza.

    Nie wiem ile jest kabla do tego pierwszego gniazdka, ale do tego
    drugiego, to mysle, ze bedzie 5-7m, moze 10, ale raczej nie wiecej.

    Skoro mowicie, ze nie bedzie trzeba, to jest mi to na reke.

    A skoro mowa o wzmacniaczu, to ten wzmacniacz jest ciekawy
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_sygnalu_
    dvb-t_ac18_5v_B2512.htm
    Tylko ciekawe, czy te parametry sa ok i czy nadawaloby sie do tego co
    chce zrobic (w razie slabszego sygnalu).
    Poza tym, zastanawiam sie jak tam sie podlacza zasilanie? Na tych dwoch
    zdjeciach nie widac zadnego wtyku od zasilacza. Czy to mozliwe, ze
    zasilanie moze brac z samego kabla koncentrycznego?

    > Czy w instalacji masz sygnał tylko RTV czy też jest SAT?

    Z teego o wiem, to jest tam tylko sygnal RTV, ale patrzac na gniazdo, to
    wyglada na to, ze moze tez tam isc sygnal sat. Gniazdo sklada sie z
    trzech gniazdek (R, TV i SAT).

> [...]
    > niego i w drugim pokoju zamontuj te:
    > http://www.dipol.com.pl/gniazdo_gis-f1-1-n_podtynkow
    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.

    To gniazdo podtynkowe jest ciekawe i nad takim czyms myslalem.
    A czemu mowisz, zeby stare zostawic w spokoju, skoro tam sa 3 gniazda, a
    w tym linku jest gniazdo typu F. Jak rozumiem, to w zaleznosci ktore
    gniazdo by sie podlaczylo, to w drugim pokoju bylby tylko sygnal R, TV
    lub SAT, a nie wszystkie razem.

    > Pomieszanie z poplątaniem. :)

    Wiem, ze troche namieszalem. Jak pisalem, to dziwne mi sie wydawaly te
    Ohmy, ale nie mialem juz przed soba tej strony na ktorej to czytalem i
    ubzduralo mi sie, ze to Ohmy, a nie decybele.
    Jak znajde ta strone, to podrzuce na grupe, to sami bedziecie mogli
    zobaczyc o co mi chodzilo.

    > Czasem tak się łączy zależnie od tego co chcemy osiągnąć z takiej anteny.

    A wydawalo mi sie, ze jak sie zlaczy dwie anteny skierowane w ta sama
    strone, to beda jakies zaklocenia.

    Tak sobie glosno mysle, ze skoro polaczenie anten daloby mocniejszy
    sygnal, to ciekawe jakby majac dwa zrodla sygnalu rtv z centralki w
    klatce ei polaczyc takie cos, czy by tez to wzmacnialo.
    A moze w centralce eby sie cos zjaralo, gdyby sie odwrotnie polaczylo.