  • 1. Data: 2020-04-03 15:14:43
    Temat: Przegląd techniczny
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/por
    ady/news-powazne-problemy-kierowcow-panstwo-zostawil
    o-ich-bez-opieki,nId,4417416

    No nie mogę. Ja wiem że krótka ławka PiS daje się we znaki ale czy nie ma tam jednego
    co zna obce języki ? Parę dni temu niemiecki minister przedłużył termin na TUV o 2
    miechy. Polizei tez dostała wytyczne żeby się nie czepiali. No ale można inaczej ;-)

  • 2. Data: 2020-04-03 15:59:09
    Temat: Re: Przegląd techniczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >minister przedłużył termin na TUV o 2 miechy. Polizei tez dostała
    >wytyczne żeby się nie czepiali. No ale można inaczej ;-)

    U nas przeciez od lat policja sie nie czepia, wiec tematu w zasadzie
    nie ma :-)
    Ale profesjonalny transport moze miec klopot.

    Mnie sie miejsce w DR skonczylo, a nowego nie wyrobie, bo wstep do
    urzedu ograniczony.
    A na badanie przeciez tez nie pojade, bo kwitek wazny miesiac czy
    krocej, to mi do DR po epidemii nie wpisza :-)
    Wiec nie moge zrobic, i tej wersji bede sie trzymal :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-04-03 16:56:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/04/2020 14:14, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    TUV o 2 miechy. Polizei tez dostała wytyczne żeby się nie czepiali. No ale można

    Chyba kazdy kto mieszka, mieszkal albo ma kogos za granica wie, ze w
    Polsce zawsze sie wszystko robi od dupy strony w kazdej jednej
    dziedzinie zycia. Kazdy chce w tym kraju wymyslic kolo na nowo zamiast
    skopiowac dzialajace rozwiazania.

  • 4. Data: 2020-04-03 18:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > U nas przeciez od lat policja sie nie czepia, wiec tematu w zasadzie
    > nie ma :-)
    > Ale profesjonalny transport moze miec klopot.

    Nie czepianie sie to za mało bo jak bedziesz miał wypadek to z
    nieczepiania sie wyjdzie regres...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 5. Data: 2020-04-03 19:54:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2020 o 18:59, Budzik pisze:

    > Nie czepianie sie to za mało bo jak bedziesz miał wypadek to z
    > nieczepiania sie wyjdzie regres...

    Sytuacje w której możliwy jest regres są określne w ustawie i badań
    technicznych tam nie ma.

    Co najwyżej przy AC mogą kombinować.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-04-03 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Sytuacje w której możliwy jest regres są określne w ustawie i badań
    > technicznych tam nie ma.
    >
    > Co najwyżej przy AC mogą kombinować.

    Masz racje, coś mi się zle skojarzyło.

    1. Sprawca bez ważnego przeglądu
    Brak przeglądu w samochodzie sprawcy otwiera ubezpieczycielowi drogę do
    zastosowania wobec niego regresu, czyli żądania zwrotu kwoty wypłaconej
    poszkodowanemu. Kluczowe jednak okazuje się udowodnienie, że przyczyną
    wypadku lub powiększenia rozmiaru szkód był właśnie zły stan techniczny
    auta kierowanego przez sprawcę. Podsumowując, regres może mieć miejsce
    tylko wówczas, gdy pojazd sprawcy był w tak złym stanie technicznym, że
    badań by nie przeszedł, a stan techniczny był głównym powodem zdarzenia.

    Czyli teoretycznie jezeli masz auto w stanie ok ale bez przegladu ze
    wzgledu na obecna sytuacje to nie powinno być problemu.

    Ja przegląd robiłem jakos 15.03, nastepny mam na 17.04... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 7. Data: 2020-04-04 00:35:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Czyli teoretycznie jezeli masz auto w stanie ok ale bez przegladu ze
    > wzgledu na obecna sytuacje to nie powinno być problemu.
    >
    > Ja przegląd robiłem jakos 15.03, nastepny mam na 17.04... :(

    W moto pewnie mi się skończył. Żaden podwód do obaw. Na moto przegląd mi
    akurat pechowo wypada na początku sezonu i jak jest zimno akurat to
    przecież nie będę jechał tylko dlatego, że się kończy. A jak się sezona
    zacznie... to nie ma czasu i tak czasem jeżdżę po tydzień czy dwa bez
    przeglądu. Najgorsze co mogą ci zrobić to zamówić lawetę i 50PLN, ale
    tych na klaycznej armaturze jakoś przyjaźniej traktują niż na szlifierkach;)

    --
    Shrek