  • 1. Data: 2017-06-19 10:43:20
    Temat: Przejazd kolejowy. Sygnalizacja ?
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    Przejazd kolejowy.
    Co oznacza taka sygnalizacja ?

    Przejazd kolejowy bez rogatek, bez szlabanów.
    Są dwa migające na przemian czerwone światła.
    Co to znaczy ? Co ma zrobić kierowca ?
    Jaka jest podstawa prawna ?

  • 2. Data: 2017-06-19 11:36:35
    Temat: Re: Przejazd kolejowy. Sygnalizacja ?
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 19.06.2017 o 10:43, WoMa pisze:
    > Są dwa migające na przemian czerwone światła.
    > Co to znaczy ? Co ma zrobić kierowca ?
    > Jaka jest podstawa prawna ?

    Ty tak na serio czy jaja sobie robisz?

    Dz.U.02.170.1393
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    § 98.
    5. Sygnał czerwony migający lub dwa na przemian migające sygnały
    czerwone oznaczają zakaz wjazdu za sygnalizator lub inne urządzenie
    nadające te sygnały.

    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2002-170-139
    3

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2017-06-19 11:57:24
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a ciekawi mnie jak to jest sterowane?

  • 4. Data: 2017-06-19 11:57:25
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 5. Sygnał czerwony migający lub dwa na przemian migające sygnały czerwone
    > oznaczają zakaz wjazdu za sygnalizator lub inne urządzenie nadające te

    Dzięki. Tak na szybko to nie mogłem tego znaleźć.
    W w/w rozporządzeniu nie ma rysunku takiego sygnalizatora.

    To znaczy że wolno przejść/przepchać, ale nie wolno przejechać.

  • 5. Data: 2017-06-19 14:47:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 11:57, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
    > a ciekawi mnie jak to jest sterowane?

    Różnie może być. Indukcyjne czujniki, naciskowe (licznik osi), indukcja
    w szynie. Niestety widziałem przypadki, kiedy automatyka zawodziła i jak
    pociąg miał nadjechać, to zapory się podnosiły, a jak przejechał, to
    opuszczały... Ale to jeszcze za komuny było.
    T.

  • 6. Data: 2017-06-25 00:39:54
    Od: Leszek Kowalski <k...@o...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 11:36, Grzegorz Tomczyk pisze:

> [...]
    > 5. Sygnał czerwony migający lub dwa na przemian migające sygnały
    > czerwone oznaczają zakaz wjazdu za sygnalizator lub inne urządzenie

    Teraz pytanie co zrobić jak sygnalizacja na przejeździe się "zawiesi" i
    tak miga cały czas? Zgodnie z przepisami to trzeba by stać aż światła
    nie przestaną migać...

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2017-06-25 05:12:49
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25.06.2017 o 00:39, Leszek Kowalski pisze:
    > Zgodnie z przepisami to trzeba by stać aż światła nie przestaną migać...

    Precyzyjniej:

    Zgodnie z przepisami to trzeba by stać aż światła przestaną migać...

    --
    Czarek