    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Przejechałem się BMW F 650 GS - wrażenia
    Date: Mon, 14 May 2012 09:35:48 +0200

    Czołem,

    Odbyłem jazdę próbną motocyklem BMW F 650 GS:

    http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_F_65
    0_GS/edycja_specjalna.html

    Przejechałem około 40 km. To był mój pierwszy raz na BMW i pierwszy raz
    na enduro. Wrażenia - super!

    Motocykl wydawał się bardzo lekki, zdziwiłem się, że waży prawie 200 kg,
    miałem wrażenie, że nie więcej niż 160. Pozycja na kierownicą -
    znakomita. Człowiek jest odprężony, siedzi się pionowo, bez obciążania
    rąk, kanapa niesamowicie wygodna, kąt zgięcia kolan - nieduży. Motocykl
    jest wąski, kierownica szeroka. Sam mam 174 cm wzrostu, ale trafił mi
    się egzemplarz z kanapą tak niską, że całe stopy stawiałem na ziemi
    (zupełnie jak w moim Fazerze).

    Silnik - ciekawy. Spodziewałem się sporych drgań na kierownicy,
    tymczasem nie było ich prawie wcale. Jak na dwa cylindry - rewelacja.

    Ogólne wrażenia - zaskakująco fajne przez wrażenie lekkości i
    niesamowicie wygodną pozycję za kierownicą. Do 140 km/h przyspiesza jak
    trzeba, do 160 też daje radę. Więcej nie próbowałem i chyba takim
    motocyklem więcej nie wypada.

    Żeby nie było całkiem różowo - jest wada. Kierunkowskazy. Nie wiem, kto
    opracowywał ergonomię tych przełączników. Każdy kierunkowskaz włącza się
    inną ręką - tego da się nauczyć. Natomiast wyłączenie migacza - dramat:
    oddzielna dźwigienka, po naciśnięciu której kciuk sam zsuwa się na
    włącznik kierunkowskazu. Strasznie się biedziłem za każdym razem.

    Dla porównania: jechałem też F800 GS. Jednym słowem: tragedia! Strasznie
    dygocze, jest za wysoki i po F650 wydawał się po prostu godny pożałowania.