  • 21. Data: 2019-08-10 15:55:11
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i wypadek...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-10 15:50, Zenek Kapelinder wrote:
    > W przepisie nie ma nic o pieszych.

    A w elementarzu o Zenku

  • 22. Data: 2019-08-10 16:34:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-09 o 22:01, p...@g...com pisze:

    > Bus zwalnia w tempie żółwia więc jeśli kogoś zaskoczył taki manewr przed przejściem
    to raczej PJ powinien zdać bo nie ogarnia. Za busem, TIRem czy ogólnie czymś większym
    przed którym nic nie widać z reguły jeździ się z prawidłowym odstępem.

    Obstawiam, że kierujący Civicem nie patrzył na drogę przed sobą, tylko
    na smartfona, manipulował radiem lub temu podobne. Co najmniej rozmawiał
    przez komórkę. Bus zwalnia, ale nie hamuje gwałtownie. Zeby nie wyrobić
    się z wyhamowaniem, trzeba być kierowcą, który podczas prowadzenia
    pojazdu zajmuje się czymś innym.

  • 23. Data: 2019-08-10 16:38:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Moze inny film ogladasz. Kierowca dostawczaka wykonal bez powodu manewr hamowania w
    wyniku ktorego praktycznie sie zatrzymal. Stojacy na chodniku pieszy nie daje
    kierowcy prawa do zatrzymania sie zeby pieszego stojacego na chodniku wpuscic na
    jezdnie. Takie jest w Polsce prawo i gdyby sprawa trafila do sadu to zostal by uznany
    winnym spowodowania zdarzenia. Tam z wyjatkiem pieszego, najrozsadniejszego z
    wszystkich, i tego co dostal wszyscy inni sa winni tylko kazdy czegos innego. Ale tym
    co spowodowalo zdarzenie bylo nieuzasadnione hamowanie kierowcy dostawczaka. Przez
    takich mordercow jak kierowca dostawczaka ginie sporo pieszych. Swoim zachowaniem
    sprawiaja zludzenie bezpieczenstwa do pieszych.

    Obojętne, czy kierujący busem hamował bo musiał, czy hamował bo chciał,
    to jadący za nim Civikiem nie zachował bezpiecznej odległości.
    Bezpieczna odległość, to taka, która pozwala nie walnąć w
    poprzedzającego, gdy hamuje.

  • 24. Data: 2019-08-10 18:28:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To tez racja, ale nie zawsze ten co wjezdza w tyl jest winny. Tutaj akurat by byl i
    na wlasna prosbe odpowie za czolowke. Niemniej jednak kierowca dostawczaka popelnil
    wykroczenie bo chcial sie zatrzymac bez powodu. Zachowania jak kierowcy dostawczaka w
    Polsce generuja najgorsze wypadki w ktorych pieszy jak ma pecha to nie ma szans na
    przezycie. Dlatego nie zmienili w przepisach na pierwszenstwo pieszego jak stoi na
    chodniku. Jestesmy za malo wytresowani i bylby holokaust pieszych na przejsciach. A
    jak jest jak jest to kierowca i pieszy maja obowiazek zachowania szczegolnej
    ostroznosci i kierowca ma prawo uzywania sygnalu dzwiekowego w sytuacji kiedy nie
    jest pewny zachowania pieszego.

  • 25. Data: 2019-08-10 18:38:21
    Od: p...@g...com

    I to jest wielka tajemnica odstępu ;-)

  • 26. Data: 2019-08-10 20:06:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-10 16:38, Poldek wrote:

> [...]
    > to jadący za nim Civikiem nie zachował bezpiecznej odległości.
    > Bezpieczna odległość, to taka, która pozwala nie walnąć w

    No to przecież była bezpieczna. Wjechał bo się zagapił.

  • 27. Data: 2019-08-31 14:36:47
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-08-10 18:28, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    wykroczenie bo chcial sie zatrzymac bez powodu.

    > "coś się nagle źle poczułem po wczorajszych gołąbkach, przecież nie
    mogę prowadzić i wymiotować" i można mu naskoczyć bo powód jest :D

  • 28. Data: 2019-09-01 06:52:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-08-31 14:36, m4rkiz wrote:
    > Niemniej jednak kierowca dostawczaka popelnil wykroczenie bo chcial sie zatrzymac
    bez powodu.

    mogę się mylić ale sama chęć w tym przypadku nie jest ustawowo karana?

    bo oglądam jeszcze raz i tak w zasadzie to on się nie zatrzymał tylko
    dostosował prędkość do sytuacji na drodze (przejściu) więc i tak można
    mu naskoczyć, nawet bez jakiegokolwiek tłumaczenia...