  • 1. Data: 2020-02-12 18:17:29
    Temat: Przejście w Chinach
    Od: szod <b...@a...pl>

    Witam,

    Gość mieszka w Chinach i na tym filmiku widać jak się przechodzi u nich
    przez pasy, dla niecierpliwych gdzieś od 2 minuty. Nawet Policja sobie
    pomyka obok:

    https://www.youtube.com/watch?v=-h-cq63d0ZM

    Swoją drogą na innych filmach widać jak odbywa się ruch drogowy bo gość
    też samochodem pomyka i z ciekawszych rozwiązań to jest migające zielone
    przed zmianą na żółte. Ale tak ogólnie to widać że jesteśmy daleko nawet
    za Chińczykami. Wbrew pozorom mają sporo kasy i widać że zadbane to
    wszystko.

  • 2. Data: 2020-02-12 19:56:32
    Temat: Re: Przejście w Chinach
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > pasy, dla niecierpliwych gdzieś od 2 minuty. Nawet Policja sobie pomyka obok:

    Co tam tak pusto?

> [...]
    > zmianą na żółte. Ale tak ogólnie to widać że jesteśmy daleko nawet za
    > Chińczykami. Wbrew pozorom mają sporo kasy i widać że zadbane to wszystko.

    My też mieli migające zielone. Potem jakiś inteligentny inaczej to
    zlikwidował. A jeszcze potem czyjś szwagier zarobił na budkach
    liczących do zmiany. Mielimy też blaszane zielone strzałki i też
    jakiemuś ujowi przeszkadzały. Ponoć Niemcy zaczęli stosować blaszane
    strzałki :)
    Wojtek

  • 3. Data: 2020-02-12 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wowa w...@g...pl ...

    No i co chodzi z tym przechodzeniem?

    > Co tam tak pusto?

    Serio pytasz? O koronawirusie nie słyszałes?

> [...]
    > liczących do zmiany. Mielimy też blaszane zielone strzałki i też
    > jakiemuś ujowi przeszkadzały. Ponoć Niemcy zaczęli stosować blaszane

    A do czego ci potrzebne migajace zielone?
    Chyba nie załapałem co ci sie sposobało w Chinach...

    Z ciekawostek ktore kiedys widziałem w jednym z programów:
    jak przechodzisz na czerwonym to kamery łapią cie, identyfikuja i potem
    wyswietlasz sie nad skrzyzowaniem zes frajer przechodzacy an czerwonym.
    a moze i do systemu oceny masz dodane minusowe punkty...

    Ja tam wole europejski system ze swiatła dla pieszych to tylko podpowiedz
    i jak jest pusto to mozna przechodzic chocby na czerwonym.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 4. Data: 2020-02-12 21:37:43
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Serio pytasz? O koronawirusie nie słyszałes?

    Zaskoczyłem po wysłaniu posta :)

    > A do czego ci potrzebne migajace zielone?
    > Chyba nie załapałem co ci sie sposobało w Chinach...

    A widzisz. Jak mrugało zielone to wiedziałeś że zara bedzie żółte.
    Proste i skuteczne.

    > Ja tam wole europejski system ze swiatła dla pieszych to tylko podpowiedz
    > i jak jest pusto to mozna przechodzic chocby na czerwonym.

    To raczej azjatycki system. Z początku się bałem ale jak milicjant nie
    reagował to mi przeszło :)
    Wojtek

  • 5. Data: 2020-02-12 22:22:47
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 20:59, Budzik pisze:

    > No i co chodzi z tym przechodzeniem?

    Jak to o co? Gościa spotkało czerwone podczas przechodzenia to się
    zatrzymał na wysokości pasa rozdzielającego i cierpliwie czekał na
    zielone. Tam nie ma wysepek i pomimo małego ruchu nie pcha się na siłę
    "bo on musi".

    > A do czego ci potrzebne migajace zielone?

    To działa podobnie jak u nas na niektórych skrzyżowaniach zegary. Po
    prostu przed zmianą miga kilka razy. Nie ma takiego zaskoczenia że masz
    np. spore skrzyżowanie, tuż przed wjazdem łup żółte i ułamek sekundy na
    decyzję zdążę czy nie. Zwłaszcza że żółte często krótkie jest, a
    niekiedy cwaniaki ustawiają specjalnie krótsze i kamerę z łapaniem na
    czerwonym. Wg przepisów żółte powinno być zdaje się przez minimum 3
    sekundy. Na szybszych drogach albo dużych skrzyżowaniach mogą zwiększyć.
    Ale niekiedy tak nie jest i już słyszałem o takich przypadkach gdzie się
    ludzie skarżyli że za krótko, co zresztą można sobie sprawdzić. Ale co z
    tym zrobić to już inna bajka. Mandacik jest, trzeba płacić.

    Na jednym nagraniu gość opowiada i widać to, że mają duże wyświetlacze
    na których na bieżąco wyświetlają się numery rejestracyjne samochodów
    które właśnie dostały mandat na przekroczenie średniej prędkości.

  • 6. Data: 2020-02-12 22:24:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2020 o 21:37, wowa pisze:

    > To raczej azjatycki system. Z początku się bałem ale jak milicjant nie
    > reagował to mi przeszło :)

    Pomyliło ci się. Azjatycki jest tylko na wschód od Odry. W Europie
    przechodzi się gdzie się chce i kiedy się chce. Dopóki nie stwarzasz
    zagrożenia policja ma to w d4. Tylko nie mów naszym kulsonom, bo się
    dowiesz, że jesteś w Polsce a nie Europie;)

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-02-12 22:31:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To raczej azjatycki system. Z początku się bałem ale jak milicjant
    >nie reagował to mi przeszło :)

    https://www.youtube.com/watch?v=jLRw3DhB7GI

    J.

  • 8. Data: 2020-02-12 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wowa w...@g...pl ...

    > Zaskoczyłem po wysłaniu posta :)

    > A widzisz. Jak mrugało zielone to wiedziałeś że zara bedzie żółte.
    > Proste i skuteczne.

    Kuzwa, kilkadziesiat lat chodze po ulicach i jakos daje rade a tu takie
    problemy...

    > To raczej azjatycki system. Z początku się bałem ale jak milicjant
    > nie reagował to mi przeszło :)

    Chinski a azjatycki to dwa rozne swiaty.
    W chinach ich credit system zle cie oceni to nawet biletu na pociag nie
    kupisz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 9. Data: 2020-02-12 23:18:14
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Kuzwa, kilkadziesiat lat chodze po ulicach i jakos daje rade a tu takie
    > problemy...

    Widzisz, i tu jest pies. Należało jeździć a nie tylko chodzić. To były
    swiatła tylko dla pojazdów. I żaden problem, zaczęły się po
    modernizacjach .

    > Chinski a azjatycki to dwa rozne swiaty.
    > W chinach ich credit system zle cie oceni to nawet biletu na pociag nie
    > kupisz...

    Ale wiesz że Azja nie kończy się na Chinach?
    Wojtek

  • 10. Data: 2020-02-13 06:10:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2020 o 23:18, wowa pisze:

    > Ale wiesz że Azja nie kończy się na Chinach?

    Ale przykład był podany konkretnie z chin

    --
    Shrek