  • 1. Data: 2016-09-23 15:02:50
    Temat: Przejściówka IDE-SATA
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W nowszym kompie nawalił mi napęd DVD. A w starym, już nie używanym
    kompie, takiż napęd to prawie nówka. Problem w tym że różnią się
    połączeniami z płytą główną, w starym jest to (chyba) IDE, a w nowym (na
    pewno) SATA. A więc pytanie do znawców tematu - są takie kable
    przejściowe IDE-SATA, no i czy w ogóle da się coś takiego zrobić, tzn.
    czy ten stary napęd będzie działał poprawnie?

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-09-23 15:38:14
    Temat: Re: Przejściówka IDE-SATA
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 15:02, Trybun pisze:
> [...]
    > przejściowe IDE-SATA, no i czy w ogóle da się coś takiego zrobić, tzn.
    > czy ten stary napęd będzie działał poprawnie?
    Ja używam przejściówki w formie płytki - z jednej strony ma złącze IDE,
    z drugiej SATA. Wymaga zasilania z molexa. Działa, napęd jest normalnie
    wykrywany, może działać też w drugą stronę, czyli do podłączenia napędu
    SATA do płyty z IDE. Na AliExpressie kosztowało 7zł razem z kablami
    (SATA i zasilanie) oraz przesyłką z Chin :-)

    Maciek

  • 3. Data: 2016-09-24 11:57:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-23 o 15:38, Maciek pisze:
> [...]
    > SATA do płyty z IDE. Na AliExpressie kosztowało 7zł razem z kablami
    > (SATA i zasilanie) oraz przesyłką z Chin :-)

    Czyli można to podłączyć zarówno przy napędzie jak i płycie głównej,
    super. Na początek rozejrzę się po krajowych sklepach za czymś takim,.
    Dzięki za odzew.

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2016-09-24 15:35:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-24 11:57, Trybun wrote:
    > super. Na początek rozejrzę się po krajowych sklepach za czymś takim,.

    Jest tego duzo na allegro, np:

    http://allegro.pl/ak121-adapter-przejsciowka-sata-at
    a-ide-66-100-133-i6466861951.html

    Przy tej cenie nie ma sensu czekać 3tyg na chińczyka.

  • 5. Data: 2016-09-24 23:41:33
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 24.09.2016 o 11:57, Trybun pisze:
    /../

    > Czyli można to podłączyć zarówno przy napędzie jak i płycie głównej,
    > super. Na początek rozejrzę się po krajowych sklepach za czymś takim,.
    > Dzięki za odzew.

    Nie masz gniazda IDE na płycie?

  • 6. Data: 2016-09-25 11:57:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Jest tego duzo na allegro, np:
    > http://allegro.pl/ak121-adapter-przejsciowka-sata-at
    a-ide-66-100-133-i6466861951.html
    > Przy tej cenie nie ma sensu czekać 3tyg na chińczyka.
    Dokładnie, choć mnie zawsze zastanawia jak to jest, że rejestrowana
    przesyłka z Chin wychodzi (razem z towarem) taniej niż podobna przesyłka
    z Polski ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2016-09-25 13:11:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-25 11:57, Maciek wrote:
    > Dokładnie, choć mnie zawsze zastanawia jak to jest, że rejestrowana
    > przesyłka z Chin wychodzi (razem z towarem) taniej niż podobna przesyłka
    > z Polski ;-)

    Przesyłki z drobnica są dotowane przez rząd Chin z tego co pytałem
    chińczykow. Innymi słowy dla sprzedawcy kosz nadania wynosi zero. U nich
    każda przesyłka jest *jakoś* rejestrowana, niekoniecznie jednak działa
    po poza granicami wiec najczęsciej masz hasło "wsiadło do samolotu" i tu
    się urywa. Przesyłki rejestrowane rownież za granicą są droższe niż 0.

    Kupując duże ilości małych dupereli doprowadzasz rząd Chin do upadku! :D

  • 8. Data: 2016-09-25 14:27:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Jest tego duzo na allegro, np:
    >
    > http://allegro.pl/ak121-adapter-przejsciowka-sata-at
    a-ide-66-100-133-i6466861951.html

    > Przy tej cenie nie ma sensu czekać 3tyg na chińczyka.

    No, cena samego urządzenia jest niewielka, ale doliczając koszty
    przesyłki to już warto wziąć pod uwagą zakup nowego napędu.. Zawłaszcza
    że opinie użytkowników nie są jednoznacznie pozytywne, czyli że taka
    przejściówka nie na każdym sprzęcie zadziała bezproblemowo.. Sam napęd
    idzie już dostać za około 50 zł...

  • 9. Data: 2016-09-25 14:34:17
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-09-24 o 23:41, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 24.09.2016 o 11:57, Trybun pisze:
    > /../

    > Nie masz gniazda IDE na płycie?

    Jak sie okazuje jest takie gniazdo.. Jednak z dodatkiem "PRI" - "PRI
    IDE". Co to możne znaczyć? A poza tym co robić - kupić pasującą taśmę
    (40 pin) podłączyć napęd , dołączyć zasilanie i już? Nie potrzeba
    żadnej innej ingerencji w płytę główną czy BIOS?

  • 10. Data: 2016-09-25 15:59:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25.09.2016 o 14:34, Trybun pisze:
    > Nie potrzeba żadnej innej ingerencji w płytę główną czy BIOS?

    O jaką "ingerencję" ci chodzi? Lutować coś chcesz? ;-)
    Podłączając DVD lub HDD do SATA potrzebujesz jakieś "ingerencji w płytę
    główną lub BIOS"?
    Przecież to złącze jest jak każde inne, a że wychodzi z użycia, to inna
    sprawa.

    --
    Czarek