  • 1. Data: 2016-06-25 13:52:25
    Temat: Przejściówka USB <=>RS
    Od: arek <a...@b...pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów może polecić jakąś sprawdzoną
    przejściówkę USB na RS, która posiada sterowniki pod windowsy 64 bitowe
    oraz linuxy też 64 bitowe.

    --
    dziękuję i pozdrawiam
    arek

  • 2. Data: 2016-06-25 13:58:41
    Temat: Re: Przejściówka USB <=>RS
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 13:52, arek pisze:
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów może polecić jakąś sprawdzoną
    > przejściówkę USB na RS, która posiada sterowniki pod windowsy 64 bitowe
    > oraz linuxy też 64 bitowe.

    RS to RS 232 - przepraszam :)

    --
    arek

  • 3. Data: 2016-06-25 14:09:21
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/06/2016 12:52, arek wrote:
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów może polecić jakąś sprawdzoną
    > przejściówkę USB na RS, która posiada sterowniki pod windowsy 64 bitowe
    > oraz linuxy też 64 bitowe.

    praktycznie kazdy chipset: FTDI, PL2303, cypress, CH340G

    c.

  • 4. Data: 2016-06-25 15:35:56
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Cezar wrote in <news:nkls9g$f2k$1@solani.org>
    > praktycznie kazdy chipset: FTDI, PL2303, cypress, CH340G

    CH340G sprawia problemy pod Windowsem.
    http://groups.google.com/d/msg/pl.misc.elektronika/C
    Ouy_o8gp3E/D8sgqiQaHwAJ
    Pod Linuksem dziala raczej bez problemu.

    Starsze Prolifici nie sa obslugiwane pod nowszymi Windowsami.
    "Windows 8/8.1/10 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL chip
    versions."
    www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pci
    d=41

    Najbardziej polecane sa chipy FTDI, tylko trzeba miec szczescie, by trafic
    na oryginalny. Powinny dzialac wyroby marek UNITEK i Digitus.

    Pod Windowsem kazde podlaczenie przejsciowki na Prolific moze zmienic
    nadany jej port COM. Sterownik FTDI zapamietuje ta wartosc dla danego
    egzemplarza.

    Zarowno Prolific jak i FTDI blokuja w nowszych sterownikach produkty
    nieoryginalne.
    http://grylewicz.pl/kabel-usb-rs232-prolific-pl2303-
    i-blad-kod-10/
    http://it.slashdot.org/story/16/01/31/1720259/ftdi-d
    river-breaks-hardware-again

    Gdybys potrzebowal bezprzewodowego RS-232 po Bluetooth:
    http://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.misc
    .elektronika/L_XheewGDRk
    WiFi - podmieniasz modul Bluetooth na ESP8266 (uzywam NodeMCU)
    zaprogramowanego np tak:
    plik RS232overIP.ino ze strony http://chomikuj.pl/rziomber/Arduino

    Opis dla systemu Linux:
    Na komputerze klienckim tworzysz wirtualny port szeregowy poprzez socat.
    Laczy sie on przez TCP ze wskazanym adresem i w obydwie strony przesyla
    dane do/z pliku urzadzenia portu szeregowego.
    sudo socat pty,link=/dev/ttyV0,raw tcp:adresIP:port
    http://techtinkering.com/2013/04/02/connecting-to-a-
    remote-serial-port-over-tcpip/

    W podlinkowanym programie dla Arduino rozglasniam domene po mDNS, wiec
    nawet nie trzeba szukac IP w sieci lokalnej.
    sudo socat pty,link=/dev/ttyV0,raw tcp:remoteserial.local:21

    Swoja droga, sa tez plytki z ESP8266, ktore od razu na wyjsciu maja UART.
    Nie trzeba ich programowac w Arduino, jak w moim NodeMCU. Parametry sieci i
    portu szeregowego podaje sie im komendami AT.
    http://wiki.iteadstudio.com/ESP8266_Serial_WIFI_Modu
    le
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2016-06-25 15:49:58
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 14:09, Cezar pisze:
    > praktycznie kazdy chipset: FTDI, PL2303, cypress, CH340G

    Czy seperacja galwaniczna jest załatwiana na poziomie któregoś z
    wymienionych chipset'ów?

    --
    arek

  • 6. Data: 2016-06-25 19:33:24
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/06/2016 14:35, astro wrote:
    > Cezar wrote in <news:nkls9g$f2k$1@solani.org>
    >
    > CH340G sprawia problemy pod Windowsem.
    > http://groups.google.com/d/msg/pl.misc.elektronika/C
    Ouy_o8gp3E/D8sgqiQaHwAJ
    > Pod Linuksem dziala raczej bez problemu.

    U mnie nie sprawia.

    > Starsze Prolifici nie sa obslugiwane pod nowszymi Windowsami.
    > "Windows 8/8.1/10 are NOT supported in PL-2303HXA and PL-2303X EOL chip
> [...]

    tego nie wiedzialem .. na razie nie wyszedlem poza w7

    c.

  • 7. Data: 2016-06-26 13:37:02
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 25-06-16 o 15:49, arek pisze:

    > Czy seperacja galwaniczna jest załatwiana na poziomie któregoś z
    > wymienionych chipset'ów?

    nie

  • 8. Data: 2016-06-27 12:19:48
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.06.2016 um 15:35 schrieb astro:
> [...]
    >
    > Pod Windowsem kazde podlaczenie przejsciowki na Prolific moze zmienic
    > nadany jej port COM. Sterownik FTDI zapamietuje ta wartosc dla danego

    Nie wiem, czy coś się zmieniło od 2 lat, bo mniej więcej wtedy
    pożegnałem się z FTDI. Mieliśmy problemy właśnie z numeracją COMów,
    jako, że mamy wiele różnych urządzeń. W końcu miałem kiedyś COM237, czy
    coś w ten deseń. W każdym razie szef zakazał używania FTDI i przeszliśmy
    na SiliconLabs. Używam gotowców Pololu, które lutuję jako gotowe moduły
    na płytki. Czip solo kosztuje więcej, niż cała płytka od pololu.
    Wadą CP2104 w porównaniu z FT232R jest to, że konfiguracja jest OTP, w
    FTDI jest EEPROM. Ale jak nie potrzebujesz przeprogramowywać GPIO, to
    jest to obojętne. Ja muszę swoje programować na semi-duplex z linią
    kontrolną RX/TX. Urządzenia działają pod Windowsem 7-10 oraz Linux
    (Raspberry PI)

    Waldek

  • 9. Data: 2016-06-27 12:28:02
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.06.2016 o 13:52, arek pisze:
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów może polecić jakąś sprawdzoną
    > przejściówkę USB na RS, która posiada sterowniki pod windowsy 64 bitowe
    > oraz linuxy też 64 bitowe.

    Zobacz najpierw, czy plyta główna nie ma przypadkiem złącza
    szeregowego, jak ma to dukupisz śledzia z gniazdem i to będzie
    najlepsze. Jak się okazuje, wiele NOWYCH płyt ma to złącze!
    W robocie nawet w taki sposób podłączyłem drukarkę z ubiegłego
    wieku, okazało się, że plyta ma złącze drukarkowe!!!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2016-06-27 14:37:29
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 25.06.2016 o 14:09, Cezar pisze:

    > praktycznie kazdy chipset: FTDI, PL2303, cypress, CH340G

    No z CH340 miałem kłopoty pod windows 7 32 bity. Ciężko było znaleźć
    działające sterowniki, a te co znalazłem i tak się lubią od czasu do
    czasu odinstalować

    --
    pozdrawiam
    MD