  • 1. Data: 2019-07-05 18:50:30
    Temat: Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klawiaturą?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Mam przejściówkę z USB na PS/2. Właściwie to dwie. Mają na obudowie
    wytłoczony wizerunek myszki komputerowej. Do jednej od dawien dawna
    podłączona jest mysz z wtykiem USB, a do drugiej dzisiaj podłączyłem
    nową klawiaturę. Zawsze kupowałem takie klawiatury z wtykiem PS/2, ale o
    to coraz trudniej. W każdym razie podłączyłem przez ten adapter
    klawiaturę. I nie działa. Windows jej nie widzi - nie reaguje. Czy do
    klawiatury są jakieś specjalne przejściówki? Bo widziałem też takie no
    name USB na PS/2, bez żadnych nadruków i zastanawiam się, czy one też
    działają jedynie dla myszy, czy również dla klawiatury?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2019-07-05 18:56:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.07.2019 o 18:50, Krystek pisze:
    > W każdym razie podłączyłem przez ten adapter
    > klawiaturę. I nie działa. Windows jej nie widzi - nie reaguje.

    a czy mógłbyś napisać o co chodzi? Nie chcesz kupić klawiatury na usb bo
    tak? (i tu Krystek tupną nóżką)

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-07-05 19:11:53
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>
    w artykule <news:qfnv4l$fn7$1$krystek@news.chmurka.net> pisze:

    > Mam przejściówkę z USB na PS/2.

    Taki temat był w na początku lutego:
    przejściówka z gniazda USB płyty głównej, na podłączenie klawiatury z
    wtyczką PS2

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 4. Data: 2019-07-05 19:25:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-05 18:56, ToMasz pisze:

    > a czy mógłbyś napisać o co chodzi? Nie chcesz kupić klawiatury na usb bo
    > tak? (i tu Krystek tupną nóżką)

    Nie zrozumiałeś. Właśnie kupiłem klawiaturę z wtykiem USB, chociaż
    zawsze kupuję klawiatury PS/2, bo mam jeszcze trochę starego sprzętu i
    wtedy posiłkuję się przejściówkami PS/2 na port USB, które zwykle
    działają bez problemów. Tutaj sytuacja jest odwrotna - port PS/2 nie
    widzi klawiatury z USB na przejściówce USB do PS/2. Poza tym akurat
    interesujące mnie modele klawiatur albo nie mają wtyków PS/2, albo są
    trudno dostępne, albo w jakichś kuriozalnych cenach. Po co mam blokowac
    gniazdo USB, których w starym sprzęcie nie ma zbyt wiele (mam wszystkie
    zajęte), gdy mam gniazdo PS/2?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2019-07-05 19:35:05
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-05 19:11, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > Taki temat był w na początku lutego:
    > przejściówka z gniazda USB płyty głównej, na podłączenie klawiatury z
    > wtyczką PS2

    Dzięki. Po wyłączeniu ATMAN-a przesiadłem się na nowy serwer i jeszcze
    nie pozasysałem wszystkich grup i wątków. Generalnie staram się śledzić
    na bieżąco i raczej bym skojarzył. Zaraz biorę się za lekturę.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2019-07-05 19:49:37
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-05 o 19:35, Krystek pisze:

    > Dzięki. Po wyłączeniu ATMAN-a przesiadłem się na nowy serwer i jeszcze
    > nie pozasysałem wszystkich grup i wątków. Generalnie staram się śledzić
    > na bieżąco i raczej bym skojarzył. Zaraz biorę się za lekturę.

    Ten serwer "chmurka.net" podobno też mają wkrótce wyłączyć.

    --
    animka

  • 7. Data: 2019-07-05 19:55:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-05 19:49, Animka pisze:

    > Ten serwer "chmurka.net" podobno też mają wkrótce wyłączyć.

    - Drogie Radio Erywań: Podobno rozdają samochody na Placu Czerwonym.
    Prawda to?
    - Szanowny słuchaczu: nie na Placu Czerwonym, a na Placu Maneżowym, nie
    samochody a rowery, i nie rozdają a kradną.

  • 8. Data: 2019-07-05 21:30:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/07/2019 19:25, Krystek wrote:
    > działają bez problemów. Tutaj sytuacja jest odwrotna - port PS/2 nie
    > widzi klawiatury z USB na przejściówce USB do PS/2.

    Aby to zadziałało klawiatura musi wspierać PS/2 na wtyczce USB bo
    przejściówka pewnie pasywna.

    Obecnie mało kto zawraca sobie głowę implementacją PS/2 w klawiaturach z
    wtyczką USB. Jakaś dekadę temu było to spotykane w miarę często.

    Jeśli więc masz przelotkę pasywną to nic nie zdziałasz z nowymi
    klawiaturami. Przelotki aktywne ponoć są, ale nie widziałem.

  • 9. Data: 2019-07-05 23:02:52
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-05 o 19:55, Krystek pisze:

> [...]
    > - Szanowny słuchaczu: nie na Placu Czerwonym, a na Placu Maneżowym, nie
    > samochody a rowery, i nie rozdają a kradną.

    Stare i niemodne.

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-07-05 23:06:58
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-05 o 21:30, heby pisze:
> [...]

    Może powinieneś odinstalować starą klawiaturę albo "Aktualizuj
    sterownik" i lista klawiatur (firma-klawiatura), wybierz swoją.

    --
    animka