  • 11. Data: 2017-10-11 22:52:43
    Temat: Re: Przejściówka m-jack / chinch
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-11 o 08:50, Roman Rogóż pisze:
    > może nawet ten cinch to jakieś wejście ale video

    Video też jest, ale obok (3 cinche). Wejście audio (2 cinche)
    zlokalizowałem prawidłowo.

  • 12. Data: 2017-10-11 22:54:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-11 o 09:07, Adam pisze:
    > Niektórym producentom laptoków szkoda siedmiu centów na drugie gniazdo
    > jack do mikrofonu (wejściowe), więc jest tylko jedno i w zależności od
    > ustawienia działa jako In lub Out.

    Dźwięk wychodzi z PC-ta bez problemów, więc to nie ten casus.

  • 13. Data: 2017-10-11 22:55:51
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 00:57, JaNus pisze:
    > Hm, jak to się pisze? Zerkam do Wiki:
    >
    > Złącze RCA, zwane potocznie cinch - a byłbym przysiągł, że jak w tytule...
    > Do rzeczy:
    > Mam w kompie gniazdo (żeńskie oczywiście) typu jack (~3,4 mm - to chyba
    > mini, czy tak?)

    Powiedziałbym nawet, że to jest mini-TRS, a nie żaden Jacek, Stefan czy
    tam Marian ;)

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2017-10-11 23:05:04
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-11 o 11:13, viktorius pisze:
    > Wkładam zwykłe słuchawki dostarczone z telefonem (z mikrofonem) i mam
    > in/out dźwięku. Nie wszystkie zwykłe słuchawki bez mikrofonu
    > działają poprawnie, bo mają styk GND tam, gdzie w kompie jest MIC.

    Ze strony Pana Jacka {dżeka ;) } problemów żadnych niet, coś nie halo
    jest albo w zwalonych (np. przez "krzyżowe", moje uziomy) cinchach, albo
    (zgaduję) w niedopasowaniu sygnałów jack / cinch...

    > Jesli faktycznie ten monitor ma głośniki, to oprócz napisu INN
    > powinno być jeszcze oznaczenie które wejście jest R, które L.

    Zmiana prawego z lewym jest... niesłyszalna ;) We wszystkich
    kombinacjach głośniki nic nie odbierają z tych cinchów. A monitor jest
    też wyposażony w TV-tuner, w tym modzie to on gro i bucy!

    I od razu rozwieję Wasze nadziej na kolejne rozwiązanie:
    nie, nie mam innego wyjścia audio w kompie, ani via HDMI, ani composite,
    ani co-tam-jeszcze może być. Tylko jakieś dziwne wyjście oznaczone
    ikonką podobną do myszki, z kształtu to wyjście jest *nieco* podobne do
    HDMI, ale to nie to.

  • 15. Data: 2017-10-11 23:10:53
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-11 o 11:57, sirapacz pisze:
    > znakomita większość a wręcz wszystkie obecnie karty dźwiękowe
    > wykrywają co się do nich podłącza. Po podłączeniu powinien ci
    > wyskoczyć komunikat z pytaniem co to jest (czy to słuchawki czy
    > głośniki a jeśli tak to który zestaw itd).

    Kompa mam dosyć leciwego, takich bajerów nie zaobserwowałem w nim (jak
    dotąd ;-)

    > no i po trzecie sprawdź czy nie masz wyciszonego dźwięku:D

    Pracę domową odrobiłem (jak mi się wydaje) starannie, i zanim skrobnąłem
    otwierającego posta, to sprawdziłem wszystkie (chyba) możliwości
    trywialne, a i deczko nietrywialnych.

  • 16. Data: 2017-10-11 23:36:58
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-11 o 23:05, JaNus pisze:
    > jakieś dziwne wyjście oznaczone ikonką podobną do myszki, z kształtu
    > to wyjście jest *nieco* podobne do HDMI, ale to nie to.

    No i bardzom ciekaw, co to takiego. Ktoś-coś?

    A jeszcze: owe 2 cinche są opisane jako "audio" i oznaczone R (czerwony)
    i "L" (biały, albo, nie wykluczam, szary?). Zaś te oznaczenia nijak się
    mają do większości pozycji z wielobarwnej tabeli w Wikipedii:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82%C4%85cze_RCA
    No, tzn. jej pierwsze 2 wiersze pasują do wyglądu, i moich domysłów.

  • 17. Data: 2017-10-12 00:00:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Oct 2017 23:05:04 +0200, JaNus napisał(a):
> [...]
    > ani co-tam-jeszcze może być. Tylko jakieś dziwne wyjście oznaczone
    > ikonką podobną do myszki, z kształtu to wyjście jest *nieco* podobne do

    moze to
    https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

    J.

  • 18. Data: 2017-10-12 00:42:02
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 00:00, J.F. pisze:

    > moze to https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

    Łoj to-to, łoj to właśnie! Ta sama ikonka, i identyczny zestaw pinów, etc.
    Ale w TV-Monitorze niczego podobnego nie ma, a szkoda, bo rozwiązałoby
    to problem łączności audio pomiędzy PC-tem, a monitorem, bo Wikipedia
    podaje, że przenosi też i dźwięk.

    Czyli potrzebować będę jakiejś przejściówki z tego "DisplayPort" na:
    1. Component video (cinche) lub
    2. HDMI lub
    3. PC / DVI (męska)

    Ktoś-coś?

    Aha, przyjrzałem się napisowi nad tymi cinchami (3+2) i brzmi on
    "component", no i obejmuje wszystkie 5 żeńskich gniazdek. Czyli, czyli,
    może to jest wejście... cyfrowe? Jeśli tak, to nic dziwnego, że nie
    przyjmuje do akceptującej wiadomości sygnału analogowego z PC-towego
    mini-jacka, tak? Czy jest możliwe, że to "digital-in"?

  • 19. Data: 2017-10-12 01:19:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 00:42:02 +0200, JaNus napisał(a):

> [...]
    > podaje, że przenosi też i dźwięk.
    >
    > Czyli potrzebować będę jakiejś przejściówki z tego "DisplayPort" na:

    Najlepiej, bo to podobne sygnaly

    https://www.komputronik.pl/category/16638/adaptery-h
    dmi-displayport.html
    https://www.komputronik.pl/category/16651/adaptery-d
    isplayport-hdmi.html

    https://arena.pl/adapter-konwerter-displayport-dp-hd
    mi-fullhd,p38832201.html

    https://proline.pl/?n=porownanie-hdmi-displayport
    https://www.morele.net/wiadomosc/hdmi-na-displayport
    -kabel-czy-przejsciowka-adapter-co-wybrac/2022/

    allegro itp.

    Byc moze rozwiaze tez problem dzwieku.

    > 3. PC / DVI (męska)

    Tez sa/byly.

> [...]
    > przyjmuje do akceptującej wiadomości sygnału analogowego z PC-towego
    > mini-jacka, tak? Czy jest możliwe, że to "digital-in"?

    Mozliwe, ale zdziwilbym sie, gdyby nie mial analog in.
    Cyfrowy jest po jednym cinch.

    Co to za monitor ? Instrukcje czytales ?

    J.

  • 20. Data: 2017-10-12 08:29:30
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 22:52, JaNus pisze:

    > Video też jest, ale obok (3 cinche). Wejście audio (2 cinche)
    > zlokalizowałem prawidłowo.

    No to dwie możliwości:
    - albo to nie są wejścia, tylko wyjścia, skoro monitor ma tuner, to może
    (mało prawdopodobne),
    - albo całość działa jako komplet, tzn. po wybraniu akurat tych
    cinchowych wejść video, aktywne stają się również towarzyszące im
    wejścia audio.

    Co to za monitor, jeśli to nie tajemnica?
    Andrzej
    www.radom.city