  • 41. Data: 2017-10-12 21:22:39
    Temat: Re: Przejściówka m-jack / chinch
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 20:25:11 +0200, JaNus napisał(a):

    > Nie twierdzę, że z tego wątku *wszystko* rozumiem, ale jedno na pewno:
    > to że gdy zrobię tak jak piszesz, to uzyskam jakiś-tam "test
    > audio-możliwości" owych 2 kapryśnych cinchów, ale... Nie będę miał
    > obrazu, no chyba że podłączę drugi monitor (zostawię to sobie na podkurek*)

    Ale zrob to i zobacz czy wejscie dziala.

    Bedzie jak punkt wyjscia do dalszej walki.

    J.

  • 42. Data: 2017-10-12 21:58:04
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 21:22, J.F. pisze:
    > Ale zrob to i zobacz czy wejscie dziala.
    >
    > Bedzie jak punkt wyjscia do dalszej walki.

    Nie będzie, bo gdy do danego wejścia nie jest podpięty żaden "nadajnik"
    (sygnału) to ten sprytny monitor to wykrywa, i nie pozwala włączyć
    takiej "ścieżki" sygnałowej. Kaplica!

  • 43. Data: 2017-10-12 22:37:13
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 20:45, Jingiel pisze:

    > Przecież podał SAMSUNG-LV32F390FEWXEN

    No podał, ale dopiero kilka godzin po powyższym pytaniu :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 44. Data: 2017-10-12 22:43:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie będzie, bo gdy do danego wejścia nie jest podpięty żaden "nadajnik"
    > (sygnału) to ten sprytny monitor to wykrywa, i nie pozwala włączyć
    > takiej "ścieżki" sygnałowej. Kaplica!

    ok kumam. to idź szukać jakiegos urządzenai - pojedynczy sygnał
    composite podłączony do któregoś wejścia (Y) powinien dać obraz lub co
    najmniej oszukać monitor by dał się przełączyć.

  • 45. Data: 2017-10-13 09:51:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 21:58:04 +0200, JaNus napisał(a):

    > Nie będzie, bo gdy do danego wejścia nie jest podpięty żaden "nadajnik"
    > (sygnału) to ten sprytny monitor to wykrywa, i nie pozwala włączyć
    > takiej "ścieżki" sygnałowej. Kaplica!

    Na pewno nie masz w monitorze wejscia mini-jack ?
    Instrukcja opisuje ... czyzby byly dwie wersje ?

    J.

  • 46. Data: 2017-10-13 10:07:31
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 22:43, sirapacz pisze:
    > idź szukać jakiegos urządzenai - pojedynczy sygnał composite
    > podłączony do któregoś wejścia (Y) powinien dać obraz lub co najmniej
    > oszukać monitor by dał się przełączyć.

    No dobra, przypomniałem sobie, że nieużywany i zapomniany stoi w kurzu
    odtwarzacz DVD, z całą szeeeeroką gamą gniazd we/wy. Podpiąłem go, i
    (faktycznie) udało się uzyskać dźwięk na tych cinchach audio. Czyli:
    niby "sukces" jest, ale... tylko niby. Bo choć przez użycie tych 2+3
    wejść component-owych dźwięk uzyskać się da, to tylko i wyłącznie wtedy,
    gdy one są "czytane" (w danym momencie!) przez monitor. Czyli muszą być
    wybrane jako "ekran podstawowy" (co robi się bez trudu), albo, używając
    funkcji PiP - jako "ekran PiP" (czytaj: pomocniczy, czy też
    "podglądowy"), acz z dodatkowym ustawieniem, że dźwięk ma być pobierany
    z owego "podglądowego" właśnie. No i problem jest taki, że choć
    componentowe jet w użyciu, i leci po nim sygnał "karmiący" monitor, to
    tegoż sygnału nie mogę (wyszarzone) wybrać jako "podglądowe" wejście
    PiP! A czemu tak?
    / A czemu tak? A temu tak, że był on papierowy / (Bułat Okudżawa)

    No dosyć to zawiłe, ale całość sprowadza się do tego, że dźwięku z PC-ta
    tym sposobem nie zassam (no, chyba że zrezygnuję z PC-towego obrazu!),
    po prostu horrendum, inżynierowie od Samsunga chyba ocipieli! Wszak
    jeśli są już gniazda (co trochę wszak kosztuje) to ich *dobre*
    wykorzystanie (za co już, w tym wypadku - odpowiada soft!) polegałoby na
    zaoferowaniu jak najszerszego spektrum możliwości. A tu one zostały
    bezsensownie przykrojone do sytuacji incydentalnej, a w większości
    przypadków tych istniejących gniazd wykorzystać się zwyczajnie nie da.

    Natomiast wykonany (za Waszą zachętą) powyżej opisany "test" - pozwolił
    stwierdzić, iż owe wejścia audio - nie są uwalone. Ale co mi po nich,
    gdy Samsung zarezerwował je do jakich "wyższych celów"?

  • 47. Data: 2017-10-13 10:37:25
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-13 o 09:51, J.F. pisze:
    > Na pewno nie masz w monitorze wejscia mini-jack ? Instrukcja opisuje
    > ... czyzby byly dwie wersje ?

    Luuuudzie! Wybaczcie...
    Oślepłem, zaniemogłem, zamuliło mnie, gdzie mój geriavit??

    Nawał nowych informacji w instrukcji, konieczność ich selekcji,
    spowodowały, że niektóre jej fragmenty przeczytałem po łebkach, /mea
    culpa!/ i przeoczyłem fragment istotny dla sprawy. Na swe
    usprawiedliwienie zaznaczę, że prócz przewertowania (dość pobieżnego)
    instrukcji w całości, to prowadziłem jej kwerendę "na wybrane tematy",
    za pomocą funkcji wyszukiwania w tekście. I wśród słów kluczowych
    najczęściej wstawiałem różne kojarzące mi się z odtwarzaniem dźwięku. W
    tym oczywiście "jack'. I niczego mi pomocnego - znaleźć się nie udało,
    dopóki "J.F." nie przydusił mnie tak obcesowo postawionym pytaniem.

    Znalazłem te wejście, gdy już wiedziałem gdzie ono jest (z instrukcji),
    i usprawiedliwia mnie (nieco) fakt, że wygląda na jakiś przycisk, a
    jeśli uznać, że to jednak gniazdo, to w znikomej mierze podobne do
    typowego jacka, lecz bardziej na jakiegoś Placka, a może nawet Plancka...

    Wszystkim uczestnikom wyrażam skruchę, za nad-użycie ich cennego
    często-gęsto czasu. Ale znów będę miał pytanie o podłączenie monitora,
    lecz założę na to nowy wątek.

  • 48. Data: 2017-10-13 11:14:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Luuuudzie! Wybaczcie...
    >Oślepłem, zaniemogłem, zamuliło mnie, gdzie mój geriavit??

    I dlatego podobne pytania zaczynamy od podania typu monitora
    i linku do instrukcji, a nie pisaniu ze niepotrzebny :-P

    I gra, czy mamy kolejne problemy ? :-)

> [...]
    >za pomocą funkcji wyszukiwania w tekście. I wśród słów kluczowych
    >najczęściej wstawiałem różne kojarzące mi się z odtwarzaniem dźwięku.

    Przeciez tam wyraznie jak dla malpy narysowane, i szybko do
    znalezienia po wyszukaniu "audio" :-P

    Choc liczylem na znalezienie jakiegos "wyboru zrodla audio" ... moze
    trzeba bylo szukac "dźwięku".

> [...]
    >jeśli uznać, że to jednak gniazdo, to w znikomej mierze podobne do
    >typowego jacka, lecz bardziej na jakiegoś Placka, a może nawet

    Jasna sprawa - monitor duzy (no, sredni), a dziurka malutka :-)

    >Wszystkim uczestnikom wyrażam skruchę, za nad-użycie ich cennego
    >często-gęsto czasu. Ale znów będę miał pytanie o podłączenie
    >monitora,
    >lecz założę na to nowy wątek.

    Cos tam sie czlowiek przy okazji dowiedzial.

    A Ty masz teraz dwie zagwozdki:
    -jak uzyskac video przez DP, bo jakosc powinna byc nieco lepsza niz
    przez SVGA.

    -czy jak sie juz podlaczysz z video, to bedzie transmitowal audio czy
    nie ...

    J.

  • 49. Data: 2017-10-13 14:06:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Luuuudzie! Wybaczcie...
    > Oślepłem, zaniemogłem, zamuliło mnie, gdzie mój geriavit??

    cieszymy się, że problem rozwiązany:)

  • 50. Data: 2017-10-13 19:44:54
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-13 o 11:14, J.F. pisze:
    > I dlatego podobne pytania zaczynamy od podania typu monitora i linku
    > do instrukcji, a nie pisaniu ze niepotrzebny :-P

    No jakoś nie miałem... śmiałości. No bo wychodziło by (i tak właśnie,
    niestety wyszło) że oczekuję, iż ktoś specjalnie dla mnie (i *za mnie*!)
    czytać będzie instrukcję. Myślałem, że problem jest ogólniejszy, zaś
    najbardziej obawiałem się werdyktu, że sprzęt jest uwalony. Przeze mnie
    (bo pracowicie po-podłączałem uziomy)...

    > I gra, czy mamy kolejne problemy ? :-)

    Dźwięk jest, acz te głośniki monitorowe to po prostu jakieś
    nieporozumienie: kiepskie soprany, zaś basów po prostu nie ma wcale. To
    już Lepsze te małe kolumienki przy-komputerowe, co to je mam od baaardzo
    dawna, ale w konfiguracji z tym nowym monitorem to one się po prostu nie
    mieszczą w "umeblowaniu". Chyba by warto (bo ja wiem?) szarpnąć się na
    jakiś subwoofer, wszak nie musi stać na stole, a pod nim to za bardzo
    zawadzał nie będzie.

    > Jasna sprawa - monitor duzy (no, sredni), a dziurka malutka :-)

    Monitor jest, jak dla mnie, póki nie przywyknę, po prostu
    przytłaczający: 32 cale. Acz jako TV to na kolana nie rzuca. A dziurka
    nie to, że malutka, ale ma dziwny kształt, bo nieco tak "do przodu"
    sterczy z niej kwadracik (to, że z dziurką umykało mym zmysłom), więc
    wygląda raczej jak przycisk, a nie żaden mini-jack.

    > A Ty masz teraz dwie zagwozdki: -jak uzyskac video przez DP, bo
    > jakosc powinna byc nieco lepsza niz przez SVGA.

    Odpuściłem sobie DisplayPort (problem wyglądał na mocno złożony), i
    zamieniłem przejściówkę na następującą: DVI-D / HDMI, która działa
    dzięki temu, że komp został wyposażony (najwyraźniej na specjalne
    zamówienie poprzedniego użyszkodnika, bo w standardzie tego nie ma) w
    dodatkową kartę graficzną, z DVI-D właśnie. O czym instrukcja oczywiście
    nic nie wiedziała.

    > -czy jak sie juz podlaczysz z video, to bedzie transmitowal audio
    > czy nie ...

    Ta droga oferowana przez wspomnianą przejściówkę, czy też raczej przez
    samo gniazdo DVI-D -- transmisji dźwięku nie przewiduje, no ale ten idzie
    już via jack-jack...
    Podsumowując: wszystko gro, i koliduje (powiedzenie S. Michalkiewicza,
    zaczerpnięte z kminy)