  • 1. Data: 2016-07-25 18:25:56
    Temat: Przekaznik do pracy ciaglej
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Kazdy przekaznik jaki mam "w szufladzie" ma max 400 Ohm na cewce. No i
    po kilkudziesieciu min. sie gotuje. Napiecie na cewke podawane jest
    prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
    zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz zasoby
    szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika, ktory
    zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?;-)
    Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu
    oczywiscie inna przyczyna.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2016-07-25 18:47:54
    Temat: Re: Przekaznik do pracy ciaglej
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-07-25 o 18:25, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?;-)
    > Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu

    No to ja nie wiem jakie Ty masz przekaźniki, ani tym bardziej katalogi.
    Relpol podaje, Tyco/Axicom podaje, Finder raczej też, tak szczerze
    mówiąc to chyba jeszcze nie widziełem karty katalogowej przekaźnika
    która tego by nie podawała.
    Jakoś nie zauważyłem żeby RM84 się gotowały, ale faktycznie to się ich
    nie tykam. Jak będę w firmie to sprawdzę - dostają standardowo 13.5V,
    może odrobinę mniej.
    Przekaźników w wyszukiwarce TME wychodzi całkiem sporo - pytanie jaki
    styk potrzebujesz? I jakie możliwości montażu? Bo tak jadąc po bandzie
    jeżeli max 30V na styku będzie to weź np. IM06DGR albo IM06DTS ;)

    A tak na poważnie to może masz problem z obiegiem powietrza albo małą
    obudową?

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2016-07-25 18:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >prawidlowe, tzn. troche powyzej 12V (dc). Gotuje sie cewka, nie styk,
    >zeby byla jasnosc. Rzadko ktory katalog podaje R cewki. Poniewaz

    Hm, chyba kazdy podaje.

    >szufladowe sa skromne, to gdzie szukac takiego przekaznika, ktory
    >zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?;-)

    IMO - to kazdy przekaznik jest dostowany do pracy ciaglej.
    Albo musi byc stosowna adnotacja w katalogu, bo klient odda.
    A nie spotkalem sie z taka adnotacja.

    Moze problem w tym "troche powyzej".
    Albo zobacz jakie jest minimalne napiecie przy ktorym sie wlacza -
    moze to cewka na 6V a nie na 12.

    Ewentualnie ... nie jest to przekaznik na AC ?
    Moze na DC brak impedancji prad zwieksza ponad miare ...

    J.

  • 4. Data: 2016-07-25 19:06:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?;-)
    > Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu

    Oznaczenia podaj, grzać się mogą niektóre typy przekaźników o
    zwiększonej sile docisku albo z dużą ilością styków, a i to nie w
    stopniu parzącym, więc coś masz nie tak.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-07-25 19:30:07
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Moze problem w tym "troche powyzej".

    Instalacja samochodowa, tam chyba max moze byc 14.4V. To jest przekaznik
    zalaczajacy kompresor klimy. Zadne samochodowe nie daja rady, zwykle
    maja ok. 90 Ohm. U mnie sa w obudowie raczej nie wentylowanej. No nic,
    przesadzilem z tym nie podawaniem R, jak nasz "platformowy g";-).
    Obciazenie stykow stale to 3A, ale ile leci w momencie zalaczenia
    kompresora, to juz zgadywac tylko moge.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2016-07-25 20:03:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przekaznik zalaczajacy kompresor klimy. Zadne samochodowe nie daja
    >rady, zwykle maja ok. 90 Ohm. U mnie sa w obudowie raczej nie

    W jakim sensie "nie daja rady" ?

    Samochodowe sa przystosowane do paru godzin ciaglej pracy, po czym
    moze nastapic 5 minut tankowania i kolejnych pare godzin pracy.
    I nic sie nie zapala, i to wszystko w komorze silnika, ktory ma 90 st
    C.

    A kompresor klimy w samochodzie zalacza przekaznik jak najbardziej
    "samochodowy" :-)

    Usilowales go zastapic innym, czy uzywasz poza samochodem ?

    Aha - ten od klimy akurat moze byc do pracy przerywanej, bo jak klima
    automatyczna, to i wylaczana czesto.
    Ale musi dzialac takze w poludniowych krajach, gdzie jest np 50 st w
    cieniu ...

    J.

  • 7. Data: 2016-07-26 15:54:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > ktory zasilany np. kilka godz. nie odplynie na wlasnej cynie?;-)
    > Wstawiony chinski SSR niby 5A obciazenia tez sie ugotowal przy 3A, tu

    Bierzesz pod uwagę, że są przekaźniki na prąd stały i prąd przemienny?

    Możliwe, że Twoje przekaźniki są na prąd przemienny.

    Zaś w przypadku SSR musisz zamontować odpowiedni radiator.

  • 8. Data: 2016-07-27 19:46:03
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 19:30, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Obciazenie stykow stale to 3A, ale ile leci w momencie zalaczenia
    > kompresora, to juz zgadywac tylko moge.

    Oryginalny samochodowy i przekaźniki nie dają rady? Może coś z nim nie tak?

    Można jeszcze dorobić jakiś "miękki start" :P