  • 1. Data: 2018-05-15 20:24:35
    Temat: Przekaźniki SSR AC w zastosowaniu DC
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Buduję urządzenie, gdzie będzie kilkanaście przekaźników SSR.
    Przekaźniki te mają sterować obciążeniem o charakterze indukcyjnym
    zasilanym 24 V DC.
    Mam trochę przekaźników SSR AC i chciałbym je wykorzystać, ale nie wiem,
    czy się nadadzą. Mam kilka załączanych w zerze i kilka załączanych
    bezzwłocznie.
    Czy przekaźnik SSR AC może przełączać prąd stały? Wydaje mi się, że taki
    załączany w zerze mógłby nie działać, ale taki załączany bezzwłocznie
    powinien tak samo dobrze przełączać prąd stały, jak i przemienny.
    Nie mam teraz jak sprawdzić doświadczalnie, więc pytam Kolegów.
    Jak sądzicie? Będzie można użyć tych zmiennoprądowych.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-05-15 20:46:09
    Temat: Re: Przekaźniki SSR AC w zastosowaniu DC
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jacek wrote on 15.05.2018 20:24:
> [...]
    > bezzwłocznie.
    > Czy przekaźnik SSR AC może przełączać prąd stały?

    Jeśli elementem wykonawczym jest w nim para tyrystorów albo triak, to
    przy DC ci się nie wyłączą. Podłącz je pod zasilacz i sprawdź.

  • 3. Data: 2018-05-16 15:10:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.05.2018 o 20:46, Zbych pisze:
    > Jeśli elementem wykonawczym jest w nim para tyrystorów albo triak, to
    > przy DC ci się nie wyłączą. Podłącz je pod zasilacz i sprawdź.
    Dzięki, masz rację. Do wyłączenia potrzeba przejścia przez zero, a więc
    muszę potrząsnąć sakiewką i kupić DC.
    Jacek