  • 11. Data: 2017-09-22 02:55:13
    Temat: Re: Przekłamania w SMS
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:59c2714d$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witajcie,
    > zajrzałem na pl.misc.telefonia.gsm i mam wrażenie,
    > że tutaj prędzej doczekam się odpowiedzi.
    >
    > Był sobie SMS wysłany z LG Leon (Play) do Huawei P7
    > we Włoszech (chyba Wodafone). Zwykły SMS, krótki,
    > po polsku bez ogonków.
    >
    > W wysyłanym było słowo "Kasie". Do odbiorcy dotarło "Kazie".
    > Reszta tekstu bez zmian.
    > Widziałem na własne oczy oba ekrany z tymi SMSami.
    >
    > Jak to możliwe? Ma ktoś pomysła?

    Musi być, zaczerpnęli z analogowego Krakusa... wróć, to chwilowe
    skojarzenie... z analogowego Centusia, a ja już krótko objaśniam. Śjakieś 20
    niecałe, ale pełnoletnio niemal na pewno lat temu, przed rokiem 2000 w
    każdym razie, koledzy na służbowych telefonach (jeździli w teren, więc
    takowe mieli) dostali jakimś cudem możliwości nadawania i odbioru "esów". To
    dalej próbować. Od nich do mnie chyba w ogóle nie poszło, ale mniejsza o to,
    albowiem jajco się trafiło w drugą stronę, ode mnie (Plimplus, czyli Sim+).
    Wysłałem coś w stylu "Test przesyłania wiadomości", chyba nawet bez ogonków,
    a doszło BARDZO, bardzo zniekształcone, przekłamanie jak cholera. Albowiem u
    kolegi wyświetliło się... "Pozdrowienia", choć coś mi mówi, że był przy tym
    jakiś wyraz z ogonkiem, ale wyraz w cudzysłowie akurat na 100% pamiętam. W
    każdym razie, ani jeden element z treści odebranej, nie pokrywał się z
    treścią nadaną, do tego "es" szedł chyba coś koło godziny, czy nawet dwóch.
    Inny wysłany na ten sam numer, ale o innej godzinie, nie doszedł w ogóle.
    Meldunku zwrotnego o błędzie nie dostałem, kolega poza totalnie popieprzoną
    (w sensie zgodności z życzeniem nadawcy) treścią, także nie dostał nic, co
    by sygerowało, żże jakiekolwiek zniekształcenie po drodze zaszło.
    Wyglądało, jakby go pańcia, tego esa z "cętrali" robiła w wiadomy sposób z
    panem technikiem z tejże, raczej z dala od urządzeń, albo cholera wie, może
    to telegramami (tymi dzwonionymi pod numer 905) szło? Nie pamiętam kosztów,
    ale jaja były jak berety Goliata...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 12. Data: 2017-09-22 12:55:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MKi" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Tak rozwinę informację i odpowiem seryjnie wszystkim:
    >SMS (żaden MMS) to była wiadomość od mojej żony o narodzinach
    >wnuczki. Poszedł do kilkunastu odbiorców na raz. "Kasie" to było
    >oczywiście imię. Jeden z odbiorców (właśnie ten we Włoszech)
    >się zdziwił, czemu takie niedzisiejsze imię "Kazimiera" - no
    >i było wyjaśnianie.
    >Właśnie wróciliśmy z wycieczki w tamte rejony - widziałem
    >oba SMSy, wysłany i odebrany, posprawdzałem raporty
    >- wszystko się zgadzało. Sprawdziłem trzy razy.
    >Byłem trzeźwy, w oczach mi się nie ćmiło.
    >Choć sam zacząłem wątpić w tę trzeźwość ;)

    Jeszcze zostaje najprostsza mozliwosc - ten nr sie jakos zagubil, i
    wyslano do niego ponownie drugiego sms.

    Rozumiem, ze sprawdzales i w wyslanych, i godzina sie dokladnie zgadza
    ?

    J.

  • 13. Data: 2017-09-22 13:48:51
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 22.09.2017 12:55) --
    > Użytkownik "MKi"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jeszcze zostaje najprostsza mozliwosc - ten nr sie jakos zagubil, i
    > wyslano do niego ponownie drugiego sms.

    W sensie nadawca wysłał ponownie? Nie, SMS w telefonie nadawcy
    widnieje jeden raz jako wysłany do wielu osób i jest między
    nimi ten odbiorca włoski.

    > Rozumiem, ze sprawdzales i w wyslanych, i godzina sie dokladnie zgadza ?

    Naturalnie, sprawdzałem wszystko co się da normalnemu użytkownikowi
    na obu telefonach (treści, raporty, godziny). Nie pisałem programów
    grzebiących po SQLiteowych bazach danych ;)
    Wszystko się dokładnie zgadzało oprócz tej jednej literki.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 14. Data: 2017-09-22 15:22:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MKi" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
    Tak z ciekawosci googla podpytalem

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4699450
    /

    a w nim odsylacz do drugiej pozycji
    Patnaik S, Brunskill E, Thies W. Evaluating the accuracy of data
    collection on mobile phones: A study of forms, SMS, and voice.
    Proceedings of the 3rd international conference on Information and
    communication technologies and development. 2009:74-84. IEEE Press.
    doi: 10.1109/ICTD.2009.5426700.

    i jeszcze
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3422836
    /

    Tylko mam wrazenie, ze jak tam pisza o błędach, to maja na mysli błąd
    czlowieka.
    O błedach transmisji chyba nic nie wspominaja ... albo sie nie
    spotkali, albo zrzucili na karb czlowieka.

    No i to byly systemy wewnatrz kraju - bez transmisji zagranicznych.

    Bez czlowieka
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3231350
    /

    J.

  • 15. Data: 2017-09-22 15:35:57
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-22 o 13:48, MKi pisze:
    > SMS w telefonie nadawcy widnieje jeden raz jako wysłany do wielu
    > osób

    Hę? Jak z mojego, dość już archaicznego Szajsunga, wysyłam takiego
    wielo-adresownego $MeSa, to zamiast go zapamiętać w jednej pozycji, z
    zaznaczeniem wszystkich odbiorców, telefon rozbija to na
    (nie-)odpowiednią ;-) -- ilość *pojedynczych* wiadomości "wysłane"...

    Czy w telefonach z Androidem (i jakim) jest inaczej?

  • 16. Data: 2017-09-22 17:06:34
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 22.09.2017 15:35) --

> [...]
    > (nie-)odpowiednią  ;-)  -- ilość *pojedynczych* wiadomości "wysłane"...
    >
    > Czy w telefonach z Androidem (i jakim) jest inaczej?

    Ano jest. O ile pamiętam od zawsze, ale na pewno mogę stwierdzić,
    że od wersji 4. Jedna pozycja na liście wątków, ikonka grupowa,
    nie trzyma wątka - czyli jak ktoś odpowie, to jest taka odpowiedź
    traktowana jako osobny wątek.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 17. Data: 2017-09-23 15:19:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 21:40:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > PDU bitow nie zmienia. Wiec one gdzies tam beda, moze rozrzucone

    Zmienia bo miedzy modułem gsm a telefonem jest komunikacja ascii w
    szesnatkowym, więc kilka razy rezprezentacja bitów jest zmieniana.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2017-09-23 17:45:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 15:19:00 +0200, Marek napisał(a):

    > Zmienia bo miedzy modułem gsm a telefonem jest komunikacja ascii w
    > szesnatkowym, więc kilka razy rezprezentacja bitów jest zmieniana.

    Smartfon, wiec chyba masz racje.
    Ale ... kto powiedzial, ze to ta komunikacja zawiodla ? (*)

    Bo potem modul zamienil znow na bity i znow mamy to samo.

    Ba - w PDU hex to tez moga byc tylko dwa bity zmienione - ale moze i
    wiecej

    J.

    (*) jak pomyslec ... to faktycznie moze byc najmniej zabezpieczone
    miejsce.

  • 19. Data: 2017-09-25 10:20:58
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Chciałem jeszcze popytać pozostałych odbiorców
    > SMSa, ale to jednak było jakiś czas temu i już pewnie
    > nie pamiętają, a wiadomość pewnie skasowali. Ale
    > jak gdzieś się uda, dam znać czy dostali "s" czy "z".

    Ciąg dalszy: spotkałem się z jednym z odbiorców
    - dostał treść z "s", czyli zgodną z nadawaną.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 20. Data: 2017-09-25 15:21:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Sep 2017 10:20:58 +0200, MKi
    <e...@t...op.pl> wrote:
    > Ciąg dalszy: spotkałem się z jednym z odbiorców
    > - dostał treść z "s", czyli zgodną z nadawaną.

    A czy powtórzyłeś test z tymi samymi telefonami i numerami?

    --
    Marek