  • 1. Data: 2020-08-13 16:52:33
    Temat: Przenikanie gazów przez membrany
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Szukam danych odnośnie porównania przenikania różnych gazów przez
    membrany. Znalazłem dane porównawcze dla membrany z kauczuku i gazów
    CO2, powietrze, azot i podobnych, ale brakuje mi porównania dla gazów o
    małych cząsteczkach, jak hel czy wodór.
    Chodzi o dobór materiału na cienkościenne pojemniki bezciśnieniowe,
    który będzie możliwie dobrze utrzymywał gaz, bez jego ubytku.
    Może jakiś link?
    Jacek

  • 2. Data: 2020-08-14 03:37:10
    Temat: Re: Przenikanie gazów przez membrany
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-13, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > Chodzi o dobór materiału na cienkościenne pojemniki bezciśnieniowe,
    > który będzie możliwie dobrze utrzymywał gaz, bez jego ubytku.

    Trochę znajdziesz jesli po google, w poszukiwaniu obrazków wpiszesz:

    1) helium permeability table
    2) hydrogen permeability table

    np.: https://www.researchgate.net/publication/313827739/f
    igure/tbl1/AS:669302638247937@1536585592012/He-perme
    ability-Barrer-He-N-2-and-He-CH-4-selectivities-in-a
    -range-of-polymeric.png

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2020-08-15 06:45:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 sierpnia 2020 23:52:34 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Chodzi o dobór materiału na cienkościenne pojemniki bezciśnieniowe,
    > który będzie możliwie dobrze utrzymywał gaz, bez jego ubytku.

    Dużo cennych informacji znajdziesz w publikacjach producentów sprzętu do testowania
    szczelności zbiorników i rurociągów ciśnieniowych, u mnie rządzi Pfeiffer. Szukaj
    'helium leak detection'.

  • 4. Data: 2020-08-15 09:51:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.08.2020 o 06:45, Konrad Anikiel pisze:
    > helium leak detection
    Dzięki!
    A czy dobrze kombinuję, że dla sprawdzenia różnych materiałów najlepszy
    będzie hel? Atom helu jest trochę mniejszy od cząsteczki wodoru. Hel
    mogę kupić bez problemu, a do wodoru nie mam łatwego dostępu.
    Jeżeli dobiorę jakąś folię, przez którą hel ucieka najwolniej, to
    zakładam, że inne gazy utrzyma ona jeszcze dłużej.
    Jacek

  • 5. Data: 2020-08-15 13:28:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 16:51:25 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Jeżeli dobiorę jakąś folię, przez którą hel ucieka najwolniej, to
    > zakładam, że inne gazy utrzyma ona jeszcze dłużej.

    To jest przemysłowy standard, to tygrysy lubią najbardziej. Znaczy ci którzy potrafią
    odróżnić przeciek od false positive.

  • 6. Data: 2020-08-17 08:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A czy dobrze kombinuję, że dla sprawdzenia różnych materiałów
    >najlepszy będzie hel? Atom helu jest trochę mniejszy od cząsteczki
    >wodoru. Hel

    Zle. Przez wiele tworzyw CO2 przenika lepiej niz hel.

    >mogę kupić bez problemu, a do wodoru nie mam łatwego dostępu.
    >Jeżeli dobiorę jakąś folię, przez którą hel ucieka najwolniej, to
    >zakładam, że inne gazy utrzyma ona jeszcze dłużej.

    Poszukaj raczej jakis opracowan. Jakies cuda dodatkowe moga sie dziac

    J.