  • 11. Data: 2018-04-02 06:45:05
    Temat: Re: Przeróbka na termowizję
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-01, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zalezy co znaczy tanich. W zasiegu gadgetow nie.

    Poszukaj np. na Amazonie lub Ebayu po FLIR imaging.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-04-02 11:59:12
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zdjecia będa syntetyczne, nawet nie tyle zdjęcia co podgląd na żywo.
    > Jeśli najlepsza będzie zabawka 320x200 to nie przeszkadza mi to ;)
    > Dodatkowo to zawsze będzie porównanwcze, więc nie zalezy mi na
    > bezwzględnym szacowaniu, zawsze obiektyw będzie objemowal zimne i gorące
    > elementy, mam tylko widzieć że coś się podejrzanie świeci względem
    > pozostałych.
    >
    > Dla ciekawskich: szacowanie grzania się ukladow elektronicznych na
    > płytce - często można tak łatwo zidentyfikować uszkodzenie.

    Do tego, niestety, najtańsze rozwiązanie to Flir One (za ok. 250 euro)
    podłączony do smartfona. Za to w pełni zastępuje wielokrotnie droższe
    urządzenia. I przyda się nie tylko do płytek, lecz również do testowania
    instalacji elektrycznej czy sprawdzania nieszczelności w oknach.
    Szukałem tańszych rozwiązań, ale w końcu wykosztowałem się i nie żałuję.

  • 13. Data: 2018-04-02 23:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Apr 2018 04:36:40 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Szklana optyka każdego standardowego aparatu skutecznie będzie blokować
    > zakres termowizyjny (ca 9-14um). O ile jeszcze moge uwierzyć, że sama
    > matryca może być czuła, to aby uzyskac jakiś obraz trzeba własnie optyki
    > z materiałow przepuszczających w ww. zakresie.

    Matryca (krzemowa) nie moze byc czula - wymagana odpowiednia energia
    fotonu.

    J.

  • 14. Data: 2018-04-03 02:16:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Matryca (krzemowa) nie moze byc czula - wymagana odpowiednia energia
    > fotonu.

    Jest jakaś graniczna długość fali?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-04-03 13:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jest jakaś graniczna długość fali?

    ~1200nm - i gwaltownie spada po tej stronie, np

    https://www.thorlabs.com/NewGroupPage9.cfm?objectgro
    up_id=2822

    J.

  • 16. Data: 2018-04-03 14:41:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ~1200nm - i gwaltownie spada po tej stronie, np
    >
    > https://www.thorlabs.com/NewGroupPage9.cfm?objectgro
    up_id=2822

    Ciekawe z czego wynika, że maksimum jest przy 950nm.

    A zobacz spektrum transmisyjne:
    http://www.internationalcrystal.net/opt_silc.jpg

    Te wybijanie elektronów to wyłącznie powierzchniowo czy jak?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-04-03 15:40:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > ~1200nm - i gwaltownie spada po tej stronie, np

    No to niestety d*, ponieważ termowizja (taka "pokojowa") to są ?m, ale
    niestety nie 1 ?m (IIRC zaczyna się od może 2, 3, a maksimum jest przed
    10 ?m).

    BTW jeszcze niedawno zakup kamery termowizyjnej, albo samej matrycy,
    wymagał nie wiadomo jakiej papierkologii, zezwoleń i deklaracji.
    Wystarczyło, że robiła >= 10 klatek/sekundę. Poza Ali, oczywiście.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2018-04-03 18:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ~1200nm - i gwaltownie spada po tej stronie, np

    up_id=2822

    >Ciekawe z czego wynika, że maksimum jest przy 950nm.

    Moge tylko zgadywac.

    Fotodioda dziala dzieki zlaczu p-n, tam trzeba ~0.7V, ale ... 1200nm
    to 1eV.

    >A zobacz spektrum transmisyjne:
    >http://www.internationalcrystal.net/opt_silc.jpg
    >Te wybijanie elektronów to wyłącznie powierzchniowo czy jak?

    Zlacze jest glebiej, wiec potrzebna jest transmitancja.
    Ale warstwa jest cieniutka, to moze dlatego skutecznosc zanika
    stopniowo, a nie tak gwaltownie jak na tym wykresie.
    Byc moze dlatego przy 950 pojawia sie maksimum.

    Byly tez takie pomysly jak x3
    https://en.wikipedia.org/wiki/Foveon_X3_sensor

    Trzy piksele jeden pod drugim, jak rozumiem - w jednym krzemie,
    niebieski grzeznie szybko, czerwony przechodzi gleboko.

    Ale to krzem domieszkowany, to moze miec rozne wlasciwosci.

    J.

  • 19. Data: 2018-04-03 20:00:11
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.04.2018 o 18:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup

    > Moge tylko zgadywac.
    >
    > Fotodioda dziala dzieki zlaczu p-n, tam trzeba  ~0.7V, ale ... 1200nm to
    > 1eV.

    A krzem ma trochę szerszą przerwę niż 1eV, i stąd maksimum czułości przy
    nieco krótszej fali.

    O jakim wybijaniu elektronów piszesz? Ze stanu podstawowego do pasma
    przewodnictwa? To w całej objętości.

    > Zlacze jest glebiej, wiec potrzebna jest transmitancja.

    ???
    Jakie złącze? Jaka transmitancja?

    > Ale warstwa jest cieniutka, to moze dlatego skutecznosc zanika
    > stopniowo, a nie tak gwaltownie jak na tym wykresie.
    > Byc moze dlatego przy 950 pojawia sie maksimum.

    Możesz nieco jaśniej?

    P.P.

  • 20. Data: 2018-04-04 00:00:36
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 01.04.2018 o 22:30, Sebastian Biały pisze:

    > Zalezy co znaczy tanich. W zasiegu gadgetow nie.

    wynocha!