  • 41. Data: 2018-04-05 12:14:00
    Temat: Re: Przeróbka na termowizję
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 04.04.2018 o 11:07, Marcin Debowski pisze:
    > On 2018-04-04, =?UTF-8?B?UGF3ZcWCIFBhd8WCb3dpY3o=?=

    >Podłamałeś mnie ;-)
    >Przejrzałem trochę publikacji i książek, w tym te, które już
    >czytałem. Jesteśmy totalnymi burdelarzami, zeby jeszcze jakiś dochód
    >z tego był...
    >Każdy pisze, jak chce. Nawet w dwóch odnośnikach do widm krzemu
    >podanych w tym wątku raz jest "transmission", a drugi raz
    >"transmittance".

    Mnie tam "transmisja" brzmi jak zjawisko, a "transmitancja" jak
    wspolczynnik.
    Wiec sie wcale nie dziwie ...

    J.

  • 42. Data: 2018-04-05 12:27:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    a.pl...

    > Mnie tam "transmisja" brzmi jak zjawisko, a "transmitancja" jak

    Transmisja brzmi mi jak przesył, czyli akcent jest na to co jest
    przesyłane. Transmitancja też jak współczynnik lub zjawisko.

    Apropos, czy jest jakieś wysokie ciało, które reguluje takie
    nazewncitwo, taki IUPAC dla fizyków/j.technicznego? Czy to jakaś rada
    j.polskiego lub inne podobne?

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-04-05 13:57:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Apropos, czy jest jakieś wysokie ciało, które reguluje takie
    >nazewncitwo, taki IUPAC dla fizyków/j.technicznego? Czy to jakaś rada
    >j.polskiego lub inne podobne?

    Dla chemikow cos tam bylo

    https://obcyjezykpolski.pl/ditlenek-wegla-to-nie-zar
    t/

    I oczywiscie Śniadecki, ale on juz dawno nie zyje :-)

    Reszta to chyba wykuwa sie w boju :)

    Teraz mamy jeszcze anonimowych tlumaczy tlumaczacych unijne normy i
    przepisy.

    J.

  • 44. Data: 2018-04-05 14:04:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dla chemikow cos tam bylo
    >
    > https://obcyjezykpolski.pl/ditlenek-wegla-to-nie-zar
    t/

    No dla chemików to zdaje się jest narodowy komited wspomnianego IUPAC.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2018-04-05 14:11:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    t/

    >No dla chemików to zdaje się jest narodowy komited wspomnianego
    >IUPAC.

    Wymienione z nazwiska jest PTCh, ale byc moze przy nim jest ten
    narodowy komitet.

    J.

  • 46. Data: 2018-04-05 15:01:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > Wymienione z nazwiska jest PTCh, ale byc moze przy nim jest ten
    > narodowy komitet.

    A cholera wie:

    Z jednej strony to:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowa_Un
    ia_Chemii_Czystej_i_Stosowanej
    Polskę (która należy do tej organizacji od 1919 roku) reprezentuje
    właśnie taki odrębny od Polskiego Towarzystwa Chemicznego narodowy
    komitet IUPAC.

    z drugie, tu jest jakaś komisja PTChem:
    http://cryst.p.lodz.pl/KTCh/

    --