  • 1. Data: 2018-10-12 20:32:30
    Temat: Przesmarowanie lapka - jaka pasta i termopady?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Chyba nieco grzeje się grafika (nVidia FX 1800M) w lapku (ok 10 C cieplejsza niż w
    drugim podobnym), myślę o przesmarowaniu styku GPU z radiatorem, radiator jest
    wspólny i dla grafiki i dla CPU (właściwie to dwa radiatory alu połączone prętami
    miedzianymi, jeden wspólny wentylator przy CPU, HP 8540w).
    Do tego na tej karcie graficznej są 4 kości pamięci z termopadami.
    Pytanie:
    Czym najlepiej na nowo nasmarować GPU i CPU (może nawet jakiś link do sklepu)?
    Gęste/rzadkie, przewodzące/nieprzewodzące?
    Czy termopady na pamięciach (GDDR5) GPU zostawiać stare czy dać nowe (jak wyżej, i co
    najlepiej może jakiś kompletny zestaw z pastą)?

  • 2. Data: 2018-10-24 01:23:02
    Temat: Re: Przesmarowanie lapka - jaka pasta i termopady?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ń" ppqpbv$f5o$...@n...news.atman.pl

    : Chyba nieco grzeje się grafika (nVidia FX 1800M)
    : w lapku (ok 10 C cieplejsza niż w drugim podobnym),

    Od kiedy niemal codziennie odkurzam F-S -- wiatrak czasami nie kręci się...
    Po którymś nieuważnym (nie zauważyłem, że F-S pracuje i zablokowałem
    mechanicznie wiatrak tak, aby nie rozkręcał się w efekcie odkurzania)
    sprzątaniu myślałem, że po prostu zepsułem...

    Może zanim rozsmarujesz, po prostu wyczyść?

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 3. Data: 2018-10-30 14:23:06
    Od: ń <k...@t...sie>

    Elementarne, Watsonie.
    Weź Ty się wreszcie machnij z Animką.
    To będzie taki remis w pojedynku programistów na boty ;-)

    ----

  • 4. Data: 2018-10-30 15:32:41
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-10-12 o 20:32, ń pisze:
    > Chyba nieco grzeje się grafika (nVidia FX 1800M) cut ...

    Może po prostu cały nowy zestaw chłodzenia ?

    https://www.ebay.com/itm/NEW-for-HP-Elitebook-8540W-
    8560P-Cooling-Fan-Heatsink-NVidia-Quadro-FX-1800/222
    138692895?_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC.MBE%2
    6ao%3D1%26asc%3D20131227121020%26meid%3Df517d65fd368
    436cb43628100e2c6ecc%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3
    D1%26sd%3D253704511698%26itm%3D222138692895&_trksid=
    p2047675.c100009.m1982

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 5. Data: 2018-10-30 16:34:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 20:32:33 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > Chyba nieco grzeje się grafika (nVidia FX 1800M)

    Nie znam się to się zapytam.
    Czym można to sprawdzić że się grzeje.
    I na co zwrócić uwagę?

  • 6. Data: 2018-10-30 17:20:29
    Od: ń <k...@t...sie>

    Rozglądam się owszem ale za kompletem chłodzenia z kartą ATI FirePro M5800.
    Radiator ponoć odrobinę inny niż do FX 1800M (jakieś ułamki milimetra na
    grubości pająka, karty i radiatora).
    nVidia Quadro ma wyjście na co najwyżej dwa monitory (w tym wliczając ekran
    lapka!!), natomiast ATI na pięć.

    -----

  • 7. Data: 2018-10-31 09:44:44
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-10-30 o 17:20, ń pisze:
    > Rozglądam się owszem ale za kompletem chłodzenia z kartą ATI FirePro M5800.
    > Radiator ponoć odrobinę inny niż do FX 1800M (jakieś ułamki milimetra na
    > grubości pająka, karty i radiatora).

    Ale to jest właśnie do twojego modelu i jest to kompletny system
    chłodzenia.

    Compatible Model List: HP EliteBook 8540p 8540w
    HP Part Number(s): 595766-001
    Part Details: new genuine heat sink (thermal module) with fan - For use
    in models equipped with NVIDIA Quadro FX 1800 graphics systems

  • 8. Data: 2018-10-31 10:31:09
    Od: ń <k...@t...sie>

    Nie zrozumieliśmy się.
    Sam system chłodzenia jest mi niepotrzebny, bo i po co (natomiast zapewne potrzeba
    zmienić pastę na prockach - zostałem jednak nieco
    ostudzony cenami dobrych past).
    Bez pospiechu szukam innej karty graficznej (ATI zamiast posiadanej nVidii) z uwagi
    na potrzebę oglądania więcej niż 2 monitorów.
    Nowa karta powinna być z radiatorem do ATI (żeby uniknąć kłopotów z różnicami
    grubości pająka/karty/radiatora w porównaniu do
    radiatora nVidii).

    -----

  • 9. Data: 2018-10-31 12:44:15
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-10-31 o 10:31, ń pisze:
    > Bez pospiechu szukam innej karty graficznej (ATI zamiast posiadanej
    > nVidii) z uwagi na potrzebę oglądania więcej niż 2 monitorów.

    Powodzenia, używki o ile trafisz:
    https://www.ebay.com/p/ATI-FirePro-M5800-Graphics-Ca
    rd-595823-001/1577629679

    I pozostaje pytanie czy bios obsłuży kartę inną niż HP bo blokowali
    biosem tylko do swoich, poczytaj.

    https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-and-
    Upgrade-Questions/Upgrade-Graphics-Card-on-HP-Eliteb
    ook-8540w/td-p/4984327

  • 10. Data: 2018-10-31 20:19:47
    Od: ń <k...@t...sie>

    Nie blokowali, ale karty dedykowane do późniejszych HP nie miały kości na VBIOS na
    karcie (VBIOS siedzi w głównym BIOSie), natomiast
    pasują karty od Della, Alienware itp itd. z własnymi kościami na VBIOS.
    Konkretny model 8540w był sprzedawany z FirePro M5800. Sztuką znaleźć egzemplarz
    M5800 z DDR5 jeśli w przyrodzie taki w ogóle
    występuje (poza artykułami w prasie komputerowej)

    -----