  • 1. Data: 2019-03-08 21:01:16
    Temat: Przesyłanie pliku czysto P2P bez serwera
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Chyba plik dało by radę przesłać w podobny sposób co komunikaty w
    standardowych przykładach na sockety - chat.
    Ale: mam dwa komputery w domu, oba mają zewnętrzne IP takie samo, jaki
    parametr podawać aby się łączyć? IP + port określi konkretną aplikację,
    ale jaki port?
    Niektóre sieci nie mają IP zewnętrznego, a niektóre mają zmienne IP,
    które może się zmienić przy przesyłaniu dużego pliku.
    Cel: zbyt duże pliki nie nadaj się na załączniki maila, można umieszczać
    pliki w chmurze, ale jak najlepiej przesłać od razu z komputera do
    komputera? Jak ktoś umieści duży plik na przykład na dysku Google, to
    jest problem ze wznawianiem - Firefox pobiera za każdym razem od
    początku, pobierze 80% i przerwie połączenie. Mi chodzi aby można było
    wznawiać od dowolnego miejsca, aby było podzielone na kawałki podpisane
    przez SHA3-256

  • 2. Data: 2019-03-09 13:51:15
    Temat: Re: Przesyłanie pliku czysto P2P bez serwera
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    On 08.03.2019 21:01, Borneq wrote:
> [...]
    > Ale: mam dwa komputery w domu, oba mają zewnętrzne IP takie samo,
    jaki parametr podawać aby się łączyć? IP + port określi konkretną

    Jest taki wynalazek M$: Upnp czyli Universal Plug And Play. Jest to
    wieloplatfomowe. Ma to interesującą Ciebie funkcję mapowania portu
    serwera na port maszyny w sieci lokalnej.

> [...]
    Google, to jest problem ze wznawianiem - Firefox pobiera za każdym razem
    od początku, pobierze 80% i przerwie połączenie. Mi chodzi aby można

    To postaw se własny Ftp (jest takich gotowych demonów od groma).

    aby było podzielone na kawałki podpisane
    > przez SHA3-256

    Może jedynie bez tego... Sumę sobie sprawdzisz po pobraniu...