  • 11. Data: 2017-11-15 03:24:31
    Temat: Re: Przetwornica UPS
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:5a0b4ada$0$659$65785112@news.neostrada.pl...

    > To za PRL bylo ... ale moze i jego ceramika piezoelektryczna byla.

    Albo właśnie, jak wspomniałem, jakiś "papierzak", czy plastik, gdzie
    wytwórnia pożałowała na porządne przyklejenie dielektryka i majtał się,
    miotany siłami elektrostatycznymi. Tak trochę to widzę, jak igła gramofonu -
    jak w ciszy zapuścić płytę i nie uruchamiać głośników, ani słuchawek, to
    można niekiedy usłyszeć, jak sama igła cichutko gra. Moc akustyczna
    nikczemna, ale wystarczy, by usłyszeć. I raczej nie elektrolit, chyba, że
    może jakiś skrajnie po tylu latach wyschnięty i papieru (oraz pojemności)
    nic prawie nie trzyma, nie tłumi - raczej stawiam na gasik na wyjściu, że to
    on taka ch..oza.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 12. Data: 2017-11-15 20:13:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Nov 2017 22:02:41 +0100, Jacek Maciejewski

    > Jeśli masz na myśli pojemność użyteczną to jest tym większa im mniejszy
    > prąd rozładowania. A spadek napięcia na aku jest bez trudu ogarniany
    > przez przetwornicę więc tym się nie kłopocz.

    Super. Dziękuję Ci bardzo za pomoc. :)

    > Ciężka sprawa. Bez zdjęcia obudowy i dokładnego obmacania
    > i odsłuchania ani rusz :)

    Rozebrałem ponownie łajzę, bez obudowy nieco ciszej pracuje, czyli pewnie
    obudowa robi za pudło rezonansowe. Po złożeniu do kupy próbowałem dociskać,
    stukać, pukać w plastik, ale nic to nie zmieniło. Słychać go niestety. W
    środku nie widać nic niepokojącego na pierwszy rzut oka, jeno jeden z
    kondensatorów minimalnie spuchnięty -- ale wątpię aby to była przycyzna.

    --
    Pozdor
    Myjk