  • 1. Data: 2013-09-01 17:04:05
    Temat: Przetwornica any->6V/500mA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Potrzebuje maleństwo które przerobi mi cokolwiek (powiedzmy w zakresie
    3V-24V) na około 6V z max prądem koło 500mA. Brak "wspólnej masy" więc
    mogę dostarczyć napiecie odwrotne, jesli to coś da. Jakim typem
    przetwornicy powinienem się zainteresować? Sprawność jest *bez*
    znaczenia, znaczenie mają tylko gabaryty i prostota. No może też
    wieloodczepowa cewka jest be ;)

    Cel: ładowanie akku latarki z "byle czego".

  • 2. Data: 2013-09-02 08:59:12
    Temat: Re: Przetwornica any->6V/500mA
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > jest be ;)
    >
    > Cel: ładowanie akku latarki z "byle czego".

    Nie jest to gotowiec, ale może zobacz.
    Elektronika Praktyczna 6/94 - tytuł: Ekonomiczna tylna lampa rowerowa.
    W oryginale jest to stabilizator prądu, ale nie widzę problemu aby dołożyć
    tam jeszcze ograniczenie napięcia.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2013-09-02 10:39:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Potrzebuje maleństwo które przerobi mi cokolwiek (powiedzmy w zakresie
    > 3V-24V) na około 6V z max prądem koło 500mA.

    Zajrzyj tu:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Buck%E2%80%93boost_conv
    erter

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2013-09-02 11:08:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, September 2, 2013, 10:39:32 AM, you wrote:

    > Zajrzyj tu:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Buck%E2%80%93boost_conv
    erter

    Ja bym zrobił SEPIC na LM3578A i małym toroidzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-09-02 14:18:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-02 11:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
    erter
    > Ja bym zrobił SEPIC

    Ja znam te konstrukcje teoretycznie, cięzko mi jednak w tym zastosowaniu
    wskazać wady/zalety. Np. czy jedna z nich nadaje się bardziej do akku
    żelowych z powodu jakiś cech ch-ki?

  • 6. Data: 2013-09-02 14:52:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, September 2, 2013, 2:18:54 PM, you wrote:

    > Ja znam te konstrukcje teoretycznie, cięzko mi jednak w tym zastosowaniu
    > wskazać wady/zalety. Np. czy jedna z nich nadaje się bardziej do akku
    > żelowych z powodu jakiś cech ch-ki?

    Bez znaczenia. Różnica jest taka, ze buck-bust odwraca polaryzację a
    SEPIC nie. Jak przymrużysz oko, to obie są w zasadzie tak samo
    liczone.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-09-02 20:35:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-02 14:52, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Bez znaczenia. Różnica jest taka, ze buck-bust odwraca polaryzację a
    > SEPIC nie.

    Nie zależy mi na polaryzacji, wiec SEPIC chyba odpaa z powodu
    nadmiarowej indukcyjności.

  • 8. Data: 2013-09-02 20:47:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, September 2, 2013, 8:35:49 PM, you wrote:

    > Nie zależy mi na polaryzacji, wiec SEPIC chyba odpaa z powodu
    > nadmiarowej indukcyjności.

    A co w niej nadmiarowego? Jeden drut więcej na tym samym toroidzie?
    Łatwiej za to realizować sprzężenie zwrotne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-09-02 20:51:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-02 20:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > A co w niej nadmiarowego? Jeden drut więcej na tym samym toroidzie?
    > Łatwiej za to realizować sprzężenie zwrotne.

    Czelaj, czy sepic nie zawiera *dwóch* indukcyjności niezależnych od
    siebie? Może ja myle pojęcia.

  • 10. Data: 2013-09-02 20:55:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, September 2, 2013, 8:51:00 PM, you wrote:

    > Czelaj, czy sepic nie zawiera *dwóch* indukcyjności niezależnych od
    > siebie? Może ja myle pojęcia.

    SEPIC można realizować zarówno na niesprzężonych indukcyjnościach jak
    i sprzężonych czyli na dławiku z dwoma uzwojeniami.

    --
    Best regards,
    RoMan