  • 1. Data: 2010-03-16 23:08:08
    Temat: Przyczepka lekka - która
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Potrzebuję kupić przyczepkę lekką.
    Mam określone preferencje - oś hamowana, długość około 2,5m. Czyli taki
    standard produkowany przez wiele firm.

    Ponieważ wybór jest spory mam więc pytanie, którego producenta z
    dostępnych na polskim rynku byście polecili?
    Niewiadów, Viola czy co tam jeszcze jest.

    Zależy mi na solidnym wykonaniu i ogólnej trwałosci.

    --
    M.

  • 2. Data: 2010-03-16 23:59:26
    Temat: Re: Przyczepka lekka - która
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Shreek pisze:
    > Witam
    >
    > Potrzebuję kupić przyczepkę lekką.
    > Mam określone preferencje - oś hamowana, długość około 2,5m. Czyli taki
    > standard produkowany przez wiele firm.

    Przyczepy lekkie (tzn. do 750kg DMC) z Niewiadowa chyba nie mają
    hamulca. Innych producentów widzę że są hamowane.
    Tyle że moje doświadczenia z przyczepami są takie, że jeżeli jedna oś to
    lepiej bez hamulca. Jeżeli z hamulcem, to jedna hamowana a druga nie.
    Oś hamowana lubi się przyblokować przy jakiś bardziej nagłych manewrach,
    a wtedy robi się problem jeżeli to jest jedyna oś w przyczepie.

    Kolejne pytanie - czy na pewno chcesz lekką? Bo jeżeli DMC zestawu nie
    przekracza 3.5t, to możesz ciągnąc na B cięższą przyczepę niż lekka.

    > Ponieważ wybór jest spory mam więc pytanie, którego producenta z
    > dostępnych na polskim rynku byście polecili?
    > Niewiadów, Viola czy co tam jeszcze jest.

    Jakiegoś dużego porównania nie mam, bo z firmowych to chyba tylko
    jeździłem tymi z Niewiadowa (zarówno prawie nową jak i taką już zmęczoną
    życiem), ale tak to bez zastrzeżeń - wszystko w miarę działało, bez
    upierdliwości znanych z różnych "SAM"-ów.

    Pytanie jeszcze ile masz zamiar lat tego używać, jak często i w jakich
    warunkach.
    Bo tak do codziennego, ostrego używania, to jeżeli masz możliwość, to
    szukałbym czegoś większego, bo to jednak zawsze jakieś takie solidniej
    wykonane i pewnie dłużej posłuży.
    Jak do okazjonalnego prywatnego użytku, to pewnie czego byś nie kupił to
    nie powinno rozpaść się zbyt szybko.

  • 3. Data: 2010-03-17 08:23:52
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > dostępnych na polskim rynku byście polecili?
    > Niewiadów, Viola czy co tam jeszcze jest.
    > Zależy mi na solidnym wykonaniu i ogólnej trwałosci.

    zerknij co mają w wypożyczalniach. to na pewno duży atut
    ja osobiście mam przyczepkę RYDWAN i w mojej okolicy w wypożyczalniach mają
    tylko takie
    polecam. jak się zdecydujesz na zakup daj znać mam tam drobny rabat :))
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2010-03-17 17:19:27
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Przyczepy lekkie (tzn. do 750kg DMC) z Niewiadowa chyba nie mają
    > hamulca. Innych producentów widzę że są hamowane.

    Byłem u przedstawiciela Niewiadowa i mają tam przyczepki z hamulcem.

> [...]
    > Oś hamowana lubi się przyblokować przy jakiś bardziej nagłych manewrach,
    > a wtedy robi się problem jeżeli to jest jedyna oś w przyczepie.

    O tym nie pomyślałem. Tyle, że większość przyczep lekkich "dwuosiowych"
    nie ma hamowanej żadnej osi.

    Co do zwiększenia masy - to nie bardzo mam ochotę na dorabianie E do B.
    W dowodzie DMC przyczepy mam wpisane 1200kg.

    > Pytanie jeszcze ile masz zamiar lat tego używać, jak często i w jakich
    > warunkach.
    > Jak do okazjonalnego prywatnego użytku, to pewnie czego byś nie kupił to
    > nie powinno rozpaść się zbyt szybko.

    Potrzebuję do okazjonalnego użytku - dowóz materiałów na budowę. Chcę
    dokupić rynnę aby móc przewozić motocykl.
    Nie zakładam jej zamęczania więc zależałoby mi na trwałości typu -
    odporność na korozję, budowa zapewniająca zminimalizowanie uszkodzeń.

    --
    M.

  • 5. Data: 2010-03-17 19:49:07
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Shreek pisze:
    > Co do zwiększenia masy - to nie bardzo mam ochotę na dorabianie E do B.
    > W dowodzie DMC przyczepy mam wpisane 1200kg.

    To mniej wiecej tak jak u mnie. Czyli 1200kg lawety + 1500 kg samochodu
    daje 2700kg - masz 800 kg zapasu, zeby spokojnie jechac na prawie jazdy
    B bez E.

    Jak Cie stac to bierz z hamulcem a jak Cie stac jeszcze bardziej to
    dwuosiowa z obiema osiami hamowanymi, wtedy nawet jak przeladujesz to
    nie poczujesz na aucie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk