  • 11. Data: 2018-09-25 12:20:19
    Temat: Re: Puchate na mikrofon
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > tylko się nie śmiej - kiedyś nad morzem, na wczasach stwierdziłem, że
    > potrzebuję na gwałt osłonki bo mi wiatr szumi i szukałem czegoś co by
    > mogło zadziałać. Ni działał sweter ani polar. Zadziałał breloczek
    > 'królicza łapka' - to było zrobione z takiego długowłosego sztucznego
    > futerka na siatce (nie na kawałku skóry, tylko właśnie na takiej
    > rzadkiej tkaninie jak sitko). Zadziałało super, do teraz mam z tego
    > filterek w szufladzie, choć aparatu już nie mam :)

    A jak go zamocowałeś?

    Piotr

  • 12. Data: 2018-09-26 11:08:30
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.09.25 o 12:20, Uncle Pete pisze:

    > A jak go zamocowałeś?
    >
    > Piotr

    wtedy na miejscu normalnie gumką recepturką, bo aparat miał mikrofon z przodu i
    był prostokątny, więc nie przeszkadzało. Potem w domu zrobiłem kółeczko z drutu
    1mm takie +-1cm średnicy, żeby przykrywało mikrofon, do kółeczka przykleiłem to
    futro klejem 'na ciepło', drut wygiąłem tak, żeby zahaczał się o uchwyt do paska
    w aparacie. To było tylko +-1,5cm odległości, więc dość dobrze się trzymało i
    można było zdjąć jak niepotrzebne.
    Pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 13. Data: 2018-09-26 16:01:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-26 o 11:08, ks pisze:

> [...]
    > żeby zahaczał się o uchwyt do paska w aparacie. To było tylko +-1,5cm
    > odległości, więc dość dobrze się trzymało i można było zdjąć jak

    Takie osłonki na mikrofony czy sluchawki mozna kupic w supermarketach,
    sklepach z telefonami GSM, w Euro AGD.

    --
    animka

  • 14. Data: 2018-09-26 17:38:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Takie osłonki na mikrofony czy sluchawki mozna kupic w supermarketach,
    > sklepach z telefonami GSM, w Euro AGD.

    Nie można, potrzebne są futrzane, a nie z gąbki.

    https://fripers.pl/p/oslona-przeciwwietrzna-na-mikro
    fon-deadkitten-rade/

  • 15. Data: 2018-09-27 01:13:22
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-26 o 17:38, Uncle Pete pisze:

    > Nie można, potrzebne są futrzane, a nie z gąbki.
    >
    > https://fripers.pl/p/oslona-przeciwwietrzna-na-mikro
    fon-deadkitten-rade/

    No to pytający wie już gdzie kupić. Może jeszcze zajrzeć na Allegro.

    --
    animka

  • 16. Data: 2018-09-27 09:22:09
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.09.26 o 16:01, Animka pisze:

    > Takie osłonki na mikrofony czy sluchawki mozna kupic w supermarketach, sklepach
    > z telefonami GSM, w Euro AGD.

    oczywiście, tylko jak się jest w miejscu gdzie markety są, a ja byłem na zadupiu
    na wyspie w Chorwacji, więc z marketów miałem taką budkę z pamiątkami i drugą z
    winem i rakiją (to było dawno temu przed wejściem do unii). Rakija co prawda
    trochę pomaga na szumy mikrofonu, ale niestety trzeba utrzymywać jej stały
    poziom w organizmie :)
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2018-09-27 12:12:19
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > żeby zahaczał się o uchwyt do paska w aparacie. To było tylko +-1,5cm
    > odległości, więc dość dobrze się trzymało i można było zdjąć jak

    Dzięki! To jest pomysł, aby doczepić do czegoś obok. U mnie w Olympusach
    dziurki mikrofonów są obok sanek, więc można spróbować jakoś doczepić
    się do nich. Pozostało tylko gdzieś znaleźć kawałek takiego "futra".

  • 18. Data: 2018-09-29 20:49:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 2:50 PM, collie wrote:
    > Najpierw twierdzisz, że nie ma osłon przeciwwiatrowych, tylko
    > przeciwwietrzne,

    Nigdzie tak nie twierdzę. Twierdze że nikt ich nie sprzedaje na allegro
    pod jedną z tych nazw za to sprzedaje pod drugą.

    > teraz zaś masz problem z przyklejeniem kawałka futerka do płaskiej
    > powierzchni.

    Nie mam problemu. Podobnie jak nie mam problemu z wykopaniem fundamentu
    łopata, ale szukam najpier koparki. Być może to faktycznie frajerstwo.

  • 19. Data: 2018-10-10 21:37:36
    Od: T2 <t...@g...pl>

    > Takie osłonki na mikrofony czy sluchawki mozna kupic w supermarketach,
    > sklepach z telefonami GSM, w Euro AGD.

    Mam taki, spisuje się całkiem nieźle.
    https://www.amazon.co.uk/d/9nm/RYCOTE-Micro-Windjamm
    er-microphone-windshield-Pack-uses/B0054YJPXK/
    https://www.amazon.de/Rycote-065546-Mikro-Windjammer
    -30er/dp/B0054YJPXK/

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 20. Data: 2018-10-11 11:19:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Mam taki, spisuje się całkiem nieźle.
    > https://www.amazon.co.uk/d/9nm/RYCOTE-Micro-Windjamm
    er-microphone-windshield-Pack-uses/B0054YJPXK/
> [...]

    Ze zdjęć nie bardzo zrozumiałem, jak to się zakłada na aparat. Nakleja
    się kółko z rzepem, a do niego mocuje się osłonkę?