  • 1. Data: 2013-10-16 10:36:07
    Temat: Pytanie dotyczące PE w urządzeniach przemysłowych
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Mam fragment linii produkcyjnej gdzie urządzenia montowane są w 19
    calowych obudowach.
    W zasilaczu do tych urządzeń mam zasilacz Meanwell podłączony do
    elektroniki. Z zasilacza wychodzi 24V.
    Pytanie czy GND (wyjście) z tego zasilacza powinny być podłączone do PE
    przy zasilaczu czy nie ?
    Jak zawsze zdania są podzielone.

    Adam

  • 2. Data: 2013-10-16 11:03:58
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Pytanie czy GND (wyjście) z tego zasilacza powinny być podłączone do PE
    > przy zasilaczu czy nie ?

    PE to nie PEN, zeby podlaczac cokolwiek poza obudowa. I to jeszcze po
    stronie wtornej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2013-10-16 11:14:45
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-10-16 10:36, Adam Górski pisze:
> [...]
    > elektroniki. Z zasilacza wychodzi 24V.
    > Pytanie czy GND (wyjście) z tego zasilacza powinny być podłączone do PE

    Bo są dwa różne rodzaje ochrony urządzeń III klasy:

    PELV - z uziemieniem
    SELV - bez uziemienia

    Musisz się dowiedzieć, jak prawidłowo podłączać urządzenia z którymi
    masz do czynienia. Z tym że jeśli chodzi o aparaturę 19" to zwykle te
    urządzenia mają 3 styki: "+","-" i GND. W takim przypadku minus
    zasilacza do "-", uziemienie do GND i absolutnie nie łączymy "-" i GND
    razem.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 4. Data: 2013-10-16 11:28:48
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-10-16 11:03, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > PE to nie PEN, zeby podlaczac cokolwiek poza obudowa. I to jeszcze po
    > stronie wtornej.
    >

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Poza obudową ? Nie.

    Wszystko jest wewnątrz metalowych obudów podłączonych do PE.
    Kilka kaset połączonych ze sobą kablami.
    Nic nie wychodzi na zewnątrz.
    Jest jednak wewnątrz kilka modułów wytwarzających z tych 24V np 1000V
    lub 400V DC. Nie są to jakieś kW ale ale parę ładnych W jest.

    Kabel zasilający przyłazi z zewnątrz i jest podłączony do odpowiednich
    pinów w zasilaczu - L , N, PE. PE idzie też na wszystkie metalowe części.
    Z zasilacza wyłazi 24VDC i to jest rozprowadzane po wszystkich kasetach
    wewnętrznie.
    Nigdzie na zewnątrz 24VDC nie wyłazi.

    Moim zdaniem wewnętrzne zasilanie nie powinno być podpięte do PE.

    Koledzy upierają się że skoro w PC-cie PE jest połączone na całą
    obudowę i na wew GND to i u nas powinno być.

    Adam

  • 5. Data: 2013-10-16 11:38:28
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-10-16 11:14, orcos pisze:

> [...]
    > urządzenia mają 3 styki: "+","-" i GND. W takim przypadku minus
    > zasilacza do "-", uziemienie do GND i absolutnie nie łączymy "-" i GND

    To nie są urządzenia nie są w żadym 19'' standardzie. Tylko obudowa
    pasuje do ramy 19''. Nie ma +,- ,GND.

    Jest +24VDC, GND, PE ze ściany na obudowach.

    Adam

  • 6. Data: 2013-10-16 11:40:34
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Koledzy upierają się że skoro w PC-cie PE jest połączone na całą
    > obudowę i na wew GND to i u nas powinno być.
    >
    > Adam

    GND z PE i tragedia gotowa. I sie pozniej ludzie dziwia że faza jest na
    obudowie.

  • 7. Data: 2013-10-16 11:43:06
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-10-16 11:38, Adam Górski pisze:
    > Nie ma +,- ,GND.
    >
    > Jest +24VDC, GND, PE ze ściany na obudowach.

    No to sobie przeczysz. Jest czy nie ma?

    Ja proponuję, żebyś doczytał w instrukcji, jak to ma być podłączone.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 8. Data: 2013-10-16 11:43:41
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-10-16 11:40, LeonKame pisze:

    > GND z PE i tragedia gotowa. I sie pozniej ludzie dziwia że faza jest na
    > obudowie.

    Że co???

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 9. Data: 2013-10-16 11:50:27
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-10-16 11:43, orcos pisze:

    > No to sobie przeczysz. Jest czy nie ma?
    >
    > Ja proponuję, żebyś doczytał w instrukcji, jak to ma być podłączone.

    Instrukcję to raczej ja będę musiał napisać.
    To że czegoś nie rozumiesz to nie znaczy że ja sobie przeczę.

    Dla mnie +,-,GND to zasilanie symetryczne którego nie mam.

  • 10. Data: 2013-10-16 11:52:45
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-10-16 11:50, Adam Górski pisze:

    > Instrukcję to raczej ja będę musiał napisać.
    > To że czegoś nie rozumiesz to nie znaczy że ja sobie przeczę.
    >
    > Dla mnie +,-,GND to zasilanie symetryczne którego nie mam.

    No to może dla ciebie, bo nie słyszałem o takim standardzie, że +,-,GND
    musi oznaczać zasilanie symetryczne. Równie dobrze + i - mogą być
    galwanicznie separowane od ziemi, a GND to po prostu podłączenie ziemi.

    --