  • 1. Data: 2013-05-06 19:51:45
    Temat: Pytanie o obiektyw
    Od: Marek <p...@s...com>

    Zaoferowano mi leciwy obiektyw Konica Hexanon AR 50mm f/1.8 za
    symboliczną kwotę. Czy warto coś takiego kupować? Z jednej strony
    jasność obiektywu jest kusząca lecz z drugiej strony, z uwagi na
    wiekowość mogły z niego pozłazić wszelkie powłoki.

    Problem jest też adapterem do A77. Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy
    jest do dostania. Czy możecie mi doradzić w obu tych kwestiach?

    Marek

  • 2. Data: 2013-05-06 22:02:49
    Temat: Re: Pytanie o obiektyw
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-06 19:51, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Problem jest też adapterem do A77. Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy
    > jest do dostania. Czy możecie mi doradzić w obu tych kwestiach?

    Wątpię, czy dostaniesz taki adapter. Nawet gdyby istniał, to byłby
    problem z ostrzeniem na nieskończoność, musiałby mieć dodane soczewki,
    ze wszystkimi tego konsekwencjami.

  • 3. Data: 2013-05-06 22:44:31
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-06 22:02, trolling tone pisze:

    > Wątpię, czy dostaniesz taki adapter. Nawet gdyby istniał, to byłby
    > problem z ostrzeniem na nieskończoność, musiałby mieć dodane soczewki,
    > ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    A tu masz tabelkę, która wszystko wyjaśnia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Flange_focal_distance

  • 4. Data: 2013-05-06 23:15:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-06 22:44, trolling tone pisze:

> [...]

    Rozumiem. Dziękuję za wyjaśnienia. Odpuszczę sobie temat.

    Marek

  • 5. Data: 2013-05-06 23:29:18
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    >
    > Problem jest też adapterem do A77. Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy
    > jest do dostania. Czy możecie mi doradzić w obu tych kwestiach?

    Bez sensu. Adapter pewnie by się znalazł (są do C, N i P, więc i pewnie
    do Sony da radę znaleźć), ale lepiej już ewentualnie poszukać używanej
    Minolty 50/1.7, wyjdzie niewiele drożej lub tyle samo, co ta Konica i
    ewentualny adapter, a jakość sporo lepsza (no i AF), bo bez żadnych
    soczewek korygujących.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2013-05-07 09:00:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    >
    > Problem jest też adapterem do A77. Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy
    > jest do dostania. Czy możecie mi doradzić w obu tych kwestiach?

    imho nie warto...

  • 7. Data: 2013-05-07 09:47:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-06 23:29, mt pisze:

    > Minolty 50/1.7, wyjdzie niewiele drożej lub tyle samo, co ta Konica i
    > ewentualny adapter, a jakość sporo lepsza (no i AF), bo bez żadnych
    > soczewek korygujących.

    Dziękuję :-) Cenna wskazówka. Jest parę sztuk na Allegro więc decyduję
    się :-)

    Marek

  • 8. Data: 2013-05-07 09:50:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-07 09:00, Marek Dyjor pisze:

    > imho nie warto...

    Dzięki. Marcin zasugerował Minoltę, która bez problemu będzie
    współpracowała z A77. Tak więc w tym kierunku zadziałam :-)

    Marek

  • 9. Data: 2013-05-07 10:44:24
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-05-07 09:50, Marek pisze:

    > Dzięki. Marcin zasugerował Minoltę, która bez problemu będzie
    > współpracowała z A77. Tak więc w tym kierunku zadziałam :-)

    Tylko żebyś przez przypadek nie wziął z mocowaniem MD :)

    --
    marcin

  • 10. Data: 2013-05-07 12:37:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-07 10:44, mt pisze:

    > Tylko żebyś przez przypadek nie wziął z mocowaniem MD :)

    Wiem wiem :-)

    Marek