  • 1. Data: 2009-01-05 08:08:18
    Temat: Pytanie o tylną zębatkę
    Od: "SHP" <s...@g...pl>

    Witam.

    Pytanie z cyklu techniczne: czy tylne zębatki stosowane w skuterach
    elektrycznych mają te same parametry (wielkość zębów, szerokość łańcucha
    itp), co zębatki w skuterach/motocyklach spalinowych? Buduję rower
    elektryczny, potrzebuję na tył zębatkę z ok. 60 zębami oraz łańcuch i
    chciałbym wiedzieć, czy takie zębatki są kompatybilne ze sobą.

  • 2. Data: 2009-01-05 08:21:47
    Temat: Re: Pytanie o tylną zębatkę
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    SHP pisze:
> [...]
    > elektryczny, potrzebuję na tył zębatkę z ok. 60 zębami oraz łańcuch i
    > chciałbym wiedzieć, czy takie zębatki są kompatybilne ze sobą.

    Musisz wiedziec jakie chce miec przelozenie i jaki zastosujesz lancuch
    (wielkosc ogniw). Wtedy reszte sie da dopasowac.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-01-05 11:18:30
    Od: "SHP" <s...@g...pl>

    Kuczu <p...@j...pl> napisał(a):

    > Musisz wiedziec jakie chce miec przelozenie i jaki zastosujesz lancuch
    > (wielkosc ogniw). Wtedy reszte sie da dopasowac.

    Mam jedynie punkt odniesienia w postaci zębatki na silniku. Wygląda ona tak:

    http://allegro.pl/item517460216_silnik_do_skuter_ele
    ktryczny_36v_500w_skutera_
    nowy.html

    Ponadto, jak pisałem wyżej, tylna zębatka będzie liczyć ok 60. zębów - nie
    wiem jeszcze dokładnie ile... Przełożenie będzie rzędu 1:5, 1:6.

    Interesuje mnie właśnie to, jaki łańcuch mam kupić i jaką tylną zębatkę.

  • 4. Data: 2009-01-05 13:34:11
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    SHP pisze:

    > Interesuje mnie właśnie to, jaki łańcuch mam kupić i jaką tylną zębatkę.

    Jesli nie zmierzysz przedniej to nie bedziesz wiedzial. Wazna jest jej
    grubosc i rozmiar zebow (odleglosc miedzy nimi). Wtedy bedzie mozna
    doradzic pod jaki to jest lancuch i dobrac odpowiednia zebatke. Chociaz
    mysle ze przy tej ilosci zebow nie obejdzie sie bez dorabiania zebatki.
    60 zebow to po prostu dosyc duzo jak na normalny motocykl. No chyba ze
    dobierzesz cos od crossowki.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 5. Data: 2009-01-07 09:18:01
    Temat: Re: Pytanie o tylną zębatk
    Od: "SET" <u...@w...pl>

    >Chociaz
    > mysle ze przy tej ilosci zebow nie obejdzie sie bez dorabiania zebatki.
    > 60 zebow to po prostu dosyc duzo jak na normalny motocykl. No chyba ze
    > dobierzesz cos od crossowki.

    Albo od motoroweru Romet 200. Miałem taki kiedyś i tam tylna zębatka była
    spora i stosunkowo cienka z tego co pamiętam. Ale tutaj chyba jednak coś z
    rowerów będzie pasiło patrząc na zębatke na silniku.