  • 1. Data: 2017-06-18 15:53:05
    Temat: Pytanie teoretyczne
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Co jest bardziej ekonomiczne :
    1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
    2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

    Osobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
    Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
    https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-06-18 16:23:22
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
    > Co jest bardziej ekonomiczne :
    > 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
    > 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    > 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

    Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2017-06-18 16:32:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.06.2017 o 16:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.

    Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
    jesteś na górze i przez dolinkę wjeżdzasz na kolejną. Ty odpowiedziałeś
    jak jeseś w dolince i przez górę przejezdzasz do kolejnej.

    Shrek

  • 4. Data: 2017-06-18 16:42:24
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

> [...]
    > jesteś na górze i przez dolinkę wjeżdzasz na kolejną. Ty odpowiedziałeś
    > jak jeseś w dolince i przez górę przejezdzasz do kolejnej.

    pierdol się, grant mu SIĘ NALEŻY!

  • 5. Data: 2017-06-18 19:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak m...@o...pl ...

    > Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem
    > silnikiem.

    Zjazd z hamowaniem?
    Bo?
    Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 6. Data: 2017-06-18 19:35:17
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    >>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?

    > Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
    > jesteś na górze

    Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?

    > Shrek

    Ogarnij się.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2017-06-18 19:48:00
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w
> [...]

    > Zjazd z hamowaniem?
    > Bo?
    > Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade...

    Ale czy będzie to bardziej ekonomicznie to zapewne udowodnisz w kolejnych
    postach zaprzeczając ogólnej zasadzie i wyliczając dokładnie wpływy
    zewnętrzne [1]

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2017-06-18 20:04:26
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 15:53:14 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
> [...]
    >
    > Osobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
    > Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :

    Ekonomiczniej jest utrzymywac mniejszą prędkość.
    Opory toczenia i powietrza się powiększają jak sie jedzie szybciej.
    Jak pojedziesz z górki na luzie/bez gazu a potem wjedziesz pod górke na obrotach
    optymalnych dla danego silnika to będzie raczej najekonomiczniej.

    W praktyce najważniejsze aby nie musieć podczas calej zabawy hamować. Hamujesz -
    bankrutujesz.

    A reszta to różnice na zasadzie wacików.

    Kiedyś pojechalem w góry i spalanie mialem takie jak przy normalnej wioskowej
    jeździe. Wazne aby nie tracic energii. - Truizm :)

  • 9. Data: 2017-06-18 21:02:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]

    > 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    > 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

    Wieki temu uczyli nabrać prędkości przed wzniesieniem tak aby
    podjeżdżając na małym gazie (oszczędzanie) nie wytracić za dużo
    prędkości którą potem odzyskasz rozpędzając się przy zjeździe.
    Przy dzisiejszym tłoku na drogach raczej nie do wykonania
    ale pytanie było teoretyczne więc odpisałem.
    Zjazd luzem z góry w dzisiejszych pojazdach nie ma sensu,
    sprawdzał się jak miałeś pojazd z gaźnikiem.
    Z takim silnikiem jeśli górka była spora i w połowie doszedłeś
    do zamierzonej prędkości to warto było wyrzucić na luz lub
    przynajmniej wcisnąć sprzęgło.
    Jazda równym tempem po wzniesieniach zawsze była nieekonomiczna,
    niezależnie czy na gaźniku czy wtrysku.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-06-18 21:17:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.06.2017 o 19:35, 007 pisze:

    > Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?

    A co cię obchodzi skąd się tam wziął? Pyta jak zjechać a nie podjechać.

    Shrek