  • 101. Data: 2017-06-23 18:44:46
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak się zachować jak masz niepewny i gasnący silnik tez już były.
    > Nie doczytałeś. ?

    Jak wychodzisz z domu rano, to masz kartkę za szybą "Dzisiaj po raz
    pierwszy od zakupu, zgasnę Ci na zakręcie."? Zastanów się, bo bzdury
    wypisujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 102. Data: 2017-06-23 20:22:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 18:44, Mateusz Bogusz pisze:

    > Jak wychodzisz z domu rano, to masz kartkę za szybą "Dzisiaj po raz
    > pierwszy od zakupu, zgasnę Ci na zakręcie."? Zastanów się, bo bzdury
    > wypisujesz.

    Skoro co rano nim jeżdżę to powinienem wiedzieć czy sam gaśnie
    czy nie. A skoro gaśnie to do fachowca a nie na kręte drogi
    w celu sprawdzenia czy zgaśnie w trudnej sytuacji.

    Pozdrawiam

  • 103. Data: 2017-06-23 22:34:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, miumiu napisał(a):
    > Co jest bardziej ekonomiczne :
    > 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
    > 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
    > 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?

    No wiec aby nie bylo tylko teoretycznie - odcinek 5 km, w plaskim
    terenie ale lekko pofaldowanym, przejechany w stylu - rozpedzamy do
    100, na luz, jak zwolni to 70, to 5-ka i rozpedzamy do 100, i znow na
    luz i tak w kolko. Komputer pokazuje 4.1 l/100km.

    Powrot w podobnym stylu, tylko zwalnianie na V-biegu. Wychodzi 4.4/100

    No to zawrotka i 85 na tempomat. Wychodzi spalanie 4.5.
    Jeszcze jedna zawrotka i znow na tempomacie ... wyszlo 3.7

    IMO - na luzie mniejsze straty, ale tylko minimalnie.
    Ale tem tempomat to ciekawy.

    J.

  • 104. Data: 2017-06-23 23:32:10
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 22:34:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Jeszcze jedna zawrotka i znow na tempomacie ... wyszlo 3.7
    >
    > IMO - na luzie mniejsze straty, ale tylko minimalnie.

    Ciekawy test :)
    Silnik podczas pierwszego testu nagrzany?
    Pytam dla formalnosci bo różnice w sumie dosyć niewielkie, sporo zalezy od wiatru. Ja
    przed podróżą sprawdzam sobie w windyty jak wieje. Wtedy wiem czy spalanie mi sie
    bedzie podobac czy mam powody do frustracji ;)

  • 105. Data: 2017-06-24 09:24:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2017 14:32:10 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ciekawy test :)
    > Silnik podczas pierwszego testu nagrzany?

    Tak.

    > Pytam dla formalnosci bo różnice w sumie dosyć niewielkie,

    To diesel, chyba jeszcze mniejsze. Za to komputer mogl jakies
    wypalanie filtra wlaczyc.

    > sporo zalezy od wiatru. Ja przed podróżą sprawdzam sobie w windyty
    > jak wieje. Wtedy wiem czy spalanie mi sie bedzie podobac czy mam
    > powody do frustracji ;)

    Nie zwrocilem uwagi, ale mocno nie wialo.

    Musze kiedys spojrzec na komputer, bo wplywu wiatru do tej pory raczej
    nie zauwazylem, a przeciez powinien byc i to calkiem spory.

    J.

  • 106. Data: 2017-06-24 11:05:04
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 22:07, Mateusz Bogusz pisze:

    > Z góry się rozpędzasz z 80 do 110

    A na dole, w krzakach, stoją misie z suszarką :P

  • 107. Data: 2017-06-24 11:37:58
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 czerwca 2017 09:24:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie zwrocilem uwagi, ale mocno nie wialo.
    >
    > Musze kiedys spojrzec na komputer, bo wplywu wiatru do tej pory raczej
    > nie zauwazylem, a przeciez powinien byc i to calkiem spory.

    U mnie jest dosyć ciekawie w tym temacie.
    Windyty.com pokazuje sprawnie jak pi*oko wieje wiatr.
    A że jeżdze trasy gdzie prawie cały czas jade w jednym kierunku (autostrada) to wiatr
    w nos lub w plecy robi różnice.
    Ale raczej na poziomie 0,5-0,7 l/100km

    I co ciekawe np. wiatr boczny uniemozliwia drafting za ciężarówkami.
    Wtedy nawet zblizenie sie na jedną długośc samochodu nie zmniejsza zuzycia paliwa.
    Ale wczoraj bylo calkiem fajnie. Jazda 2-3 długości za ciężarówką powodowała spalanie
    na poziomie 1.8-2.2-3.0 (zależy jaka chwila).
    W sumie wyszło jakieś 4,6l/100km.
    400km zrobione w około 4,5h (po drodze dwa korki - w strykowie korek widmo i pod
    czestochowa na zwężeniu w mykanowie).

    Ale zazwyczaj ta sama trasa to okolice 5,2 na sto...

  • 108. Data: 2017-06-24 12:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Tutaj jest akurat mowa o samo zgaśnięciu silnika. Nie doczytałeś.

    No tak, ale znasz kogos komu sie tak stało?
    Bo ja nie znam... Wiec statystyczne kilka mln km sa po mojej stronie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 109. Data: 2017-06-24 13:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Jeszcze jedna zawrotka i znow na tempomacie ... wyszlo 3.7
    >
    > IMO - na luzie mniejsze straty, ale tylko minimalnie.

    :)
    Moze kwestia wiatru?
    Rzeczywiście róznice minimalne.

    Jestem ciekawy jak to ychodzi w LPG, niestety moje LPG nie maja komputerów
    ktore pokazuja spalanie.

    Wychodzi to co ucza na wszystkich szkołach ekonomicznej jazdy -
    najwazniejsze jest to zeby przewidywac czyli nie przyspieszac tam gdzie nie
    ma gdzie jechac i potem trzeba hamowac.
    A to czy sie bedzie hamowac silnikiem czy sila tarcia to juz wszystko jedno
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik