  • 1. Data: 2014-12-19 08:10:06
    Temat: QoS stosowany w Plusie (LTE "bez limitu"), blokowanie ruchu
    Od: ein <e...@n...invalid>

    A miało być tak pięknie...

    Czy operator telekomunikacyjny sprzedając limitowany dostęp do internetu
    (paczki transferu), może stosować kolejkowanie połączeń bez zapisu w
    regulaminie?

    Sprawa wygląda tak, że usługi po HTTP/HTTPS chodzą pięknie (przyjmijmy
    20/20 mbps), ale wszystko co dotyka ruchu przychodzącego z wysokiego
    portu źródłowego (>1000) jest cięte.

    Przykładowo:
    FTPS(21,60000-61000):(5-7/1-2) [down/up mbps]
    VPN TCP/1194 [5 mbps down]
    VPN UDP/1194 [2 mbps down]

    Do tego ruch przychodzący (zainicjalizowany przez klienta) na port
    53/UDP jest blokowany.

    Wszystkie speed testy traktowane są z priorytetem. :)
    http://s13.postimg.org/46cdb8tmf/snapshot1.png

    Regulamin promocji:
    http://www.plus.pl/documents/16/1130059/Regulamin_pr
    omocji_SUPER_LTE_dla_Firm_Internet_z_modemem_lub_rou
    terem_na_24_miesiace_w_SI_27_10_2014.pdf

    Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych:
    http://www.plus.pl/documents/16/1108403/R%C5%9AUT_po
    stpaid_8.06.2014.pdf

    Podobne praktyki zaobserwowałem też w Orange.

  • 2. Data: 2014-12-19 08:29:56
    Od: ein <e...@n...invalid>

    On 12/19/2014 08:10 AM, ein wrote:
    > A miało być tak pięknie...

    Częścią odpowiedzi może być, że ruch do GTS z Plusa leci przez:
    DE-CIX Frankfurt IXP...

  • 3. Data: 2014-12-19 12:06:44
    Od: sqniC <s...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2014-12-19 08:10, ein pisze:
    > A miało być tak pięknie...
    >
    > Czy operator telekomunikacyjny sprzedając limitowany dostęp do internetu
    > (paczki transferu), może stosować kolejkowanie połączeń bez zapisu w
    > regulaminie?

    A czego ty sie spodziewales po tej usludze?
    Moze stosowac priorytetyzacje i z cala pewnosca bedzie ja stosowal z
    restrykcynoscia wprost proporcjonalna do ilosci pozyskanych abonentow.

    Sprawdz jaka masz zagwarantowana predkosc minimalna w umowie...

    LTE potrzebuje pasma, a to z gumy nie jest. Pytanie tylko ilu lemingow
    pan S... nabierze na internet bez limitow i realna alternatywe dla kabla :)

    pozdr./seba

  • 4. Data: 2014-12-19 13:31:46
    Od: ein <e...@n...invalid>

    On 12/19/2014 12:06 PM, sqniC wrote:

> [...]
    > pan S... nabierze na internet bez limitow i realna alternatywe dla kabla :)

    Problem dotyczy Cyfrowego Polsatu na platformie LTE, nie Plusa
    (Polkomtela)... Przepraszam za zamieszanie.

  • 5. Data: 2014-12-19 14:21:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ein,

    > Problem dotyczy Cyfrowego Polsatu na platformie LTE, nie Plusa
    > (Polkomtela)...

    A jaką widzisz miedzy nimi różnicę? Rzeczywistym operatorem jest
    Mobyland sp. z o.o. (260-16), obsługujący obie firmy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-12-19 16:42:29
    Od: ein <e...@n...invalid>

    On 12/19/2014 02:21 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A jaką widzisz miedzy nimi różnicę? Rzeczywistym operatorem jest
    > Mobyland sp. z o.o. (260-16), obsługujący obie firmy.

    Różne systemy bilingowe - informacja z Plusa z wiarygodnego źródła
    (Departament Wsparcia Biznesowego), ale to ta sama wspólna
    infrastruktura - fakt.