  • 1. Data: 2018-02-13 22:56:43
    Temat: RAM w Androidzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pare razy tu z niedowierzaniem pytalem, czy ten RAM taki wazny, bo
    skoro program chodzi na telefonie z 0.5GB, to po co 3.
    Oczywiscie do przelaczania sie przyda, ale czy trzeba tak co chwila
    przelaczac szesc aplikacji
    (P.S. Co za glupia moda nazywac program aplikacją)

    Ale dopadlo jeden z moich telefonow. Przywiesza sie, niektore funkcje
    dlugo startuja ... zgaduje, ze brak pamieci.

    "a nie mowilem" ... ale ja nie o tym. Zaczelo sie to tak ze 2 miesiace
    temu, aktualizacji systemu nie bylo, nowych programow nie instalowalem
    ... wiec skad te efekty ?

    Aplikacje sie aktualizowaly ... czyzby jedna zaczela zapychac ?
    A moze wszytkie tak konsekwetnie pogrubialy.
    A moze to nie tyle aplikacje, co jakies "uslugi google" ?

    J.

  • 2. Data: 2018-02-14 09:46:37
    Temat: Re: RAM w Androidzie
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Ale dopadlo jeden z moich telefonow. Przywiesza sie, niektore funkcje
    > dlugo startuja ... zgaduje, ze brak pamieci.

    Zainstaluj Simple System Monitor i się wyjaśni sprawa, czy to niedostatek
    RAM, czy może jakiś program żre 100% CPU

  • 3. Data: 2018-02-14 16:53:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Feb 2018 22:56:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiscie do przelaczania sie przyda, ale czy trzeba tak co chwila
    > przelaczac szesc aplikacji
    > (P.S. Co za glupia moda nazywac program aplikacją)

    Coś w tym jest, analogia do programu na PC jest daleka, aplikacja to
    takie jeszcze bardziej ogólne określenie.

> [...]
    > miesiace
    > temu, aktualizacji systemu nie bylo, nowych programow nie

    Co pokazuje menadżer aplikacji w zakładce "działające"? Ile jest
    tzw. wolnego ram?
    Problem wynika z aktualizacji systemu. Paranoja dodawania coraz
    więcej rzeczy. Sporym zapychaczem jest enigmatyczne "Usługi Google
    Play", to nie tylko obsługa sklepu Play ale cały ekosystem do
    śledzenia użytkownika i innych rozszerzeń używanych w innych
    aplikacjach Google, który bezczelnie się sam instaluje i aktualizuje.
    Ostatnio słychać sporo o Google Go, czyli lekkich wersji wszystkich
    aplikacji Google na słabsze urządzenia, ale uwaga.... trzymać się
    mocno... dostępne tylko dla urządzeń z Androidem 8.0 lub wyżej....

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-02-16 10:59:28
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-02-13 o 22:56, J.F. pisze:
> [...]
    > A moze wszytkie tak konsekwetnie pogrubialy.
    > A moze to nie tyle aplikacje, co jakies "uslugi google" ?

    Nie powinieneś chyba zgadywać, tylko widzieć komunikat o braku RAMu. Tak
    jak to się dzieje u mnie na tablecie a`la 512MB i włączonym współczesnym
    Osmandzie.

  • 5. Data: 2018-02-16 11:24:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >
    >Nie powinieneś chyba zgadywać, tylko widzieć komunikat o braku RAMu.
    >Tak jak to się dzieje u mnie na tablecie a`la 512MB i włączonym

    Nigdy nie widzialem takowego.
    Moze nie RAM, tylko Flash widziales ?

    J.

  • 6. Data: 2018-02-16 12:25:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Zainstaluj Simple System Monitor i się wyjaśni sprawa, czy to
    >niedostatek RAM, czy może jakiś program żre 100% CPU

    g* daje.

    862MB RAM, z czego zajete spoczynkowo ~650MB,
    odpalam np google maps, skacze do 730 ... moze ten Android taka
    strategie ma, ze 100MB ma byc wolne.

    W dodatku sam ten Simple Monitor zajmuje 57MB, ale to chyba oszustwo -
    tzn z bibliotekami itp.

    J.

  • 7. Data: 2018-02-16 19:10:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 10:59, Trybun pisze:

    > Nie powinieneś chyba zgadywać, tylko widzieć komunikat o braku RAMu. Tak
    > jak to się dzieje u mnie na tablecie a`la 512MB i włączonym współczesnym
    > Osmandzie.

    Zależy który android. W 4.x o braku pamięci najczęściej informowała
    wysypująca się instalacja kolejnej aplikacji.
    W 6.x jak spadnie poniżej 1GB wolnego to straszy użytkownika że
    ma mało i żeby zwolnił.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-02-16 20:17:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 19:10, RadoslawF pisze:
    > W 6.x jak spadnie poniżej 1GB wolnego to straszy użytkownika że
    > ma mało i żeby zwolnił.

    Mam 6., 2 GB RAMu, kilkaset kb wolnego i nic nie straszy.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-02-16 20:27:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" p676q3$25a$...@n...news.atman.pl

> [...]

    instalacja kolejnej aplikacji.
    > W 6.x jak spadnie poniżej 1GB wolnego to straszy użytkownika że ma mało i żeby

    Coś kręcisz -- ja niemal nigdy nie mam 1 GB wolnej RAMki w 6.cośtam.
    W Monsterze (4.cośtam) apki po prostu wyskakiwały, gdy chciałem
    uruchomić naraz zbyt wiele w tle. ;)

    Ogólnie teraz bez 2 GB nie warto próbować -- chyba, że tylko do gadania.
    Apki są coraz większe i nawet okrojony OS niewiele pomoże, chyba, żeby
    instalować okrojone APki -- zdatne raczej do niczego. ;)

    IMO teraz trzeba celować w 3 GB.
    Wystarczy: odtwarzać w tle film z Jutuby, nagrywać ślad
    Osmandem, zadzwonić gdzieś i klapa, jeśli nie ma RAMki...

    Niby ciężko naraz oglądać ;) film i rozmawiać, ale film
    można zatrzymać na czas rozmowy... (przy nadchodzącej
    może zatrzymać się samoczynnie)

    Są różne aplikacje przydatne współistniejące razem, które
    warto uruchomić ,,jednocześnie''... Ciągaczki plików,
    dyktafon, kamerka, zapis śladu...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.

  • 10. Data: 2018-02-17 01:06:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 20:17, Liwiusz pisze:

    > Mam 6., 2 GB RAMu, kilkaset kb wolnego i nic nie straszy.

    Niewykluczone ze jeszcze dochodzi specyfika softu producenta urządzenia.
    W moim przypadku to SM-T580 z Androidem 6.x