  • 1. Data: 2014-10-27 20:46:45
    Temat: RPi kamera NOIR - przeróbki
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    Cześć,

    Postanowiłem zmienić obiektyw w kamerze NOIR do Raspberry Pi.
    Sam demontaż oryginalnego obiektywu z obudową poszedł w miarę prosto.
    Niestety oczka już nie te i nie zauważyłem, że przetwornik nie jest
    lutowany tylko łączony za pomocą bondingu.
    Chwila nieuwagi i to zostało z kamerki:
    http://bpa.ksu.pl/img/noir_1.jpg
    http://bpa.ksu.pl/img/noir_2.jpg
    Niestety zdjęcia robione telefonem z ręki.
    Jeśli przyszła by Wam ochota na takie zabawy zachowajcie szczególną
    ostrożność.

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2014-10-27 23:35:26
    Temat: Re: RPi kamera NOIR - przeróbki
    Od: s...@g...com

    użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]
    > Niestety oczka już nie te i nie zauważyłem, że przetwornik nie jest
    > lutowany tylko łączony za pomocą bondingu.

    Do matrycy podczepilem obiektyw od kamery super8.
    Na all za 30-40PLN, pelno tego.
    Jest o tyle dobrze, ze ma zoom 7-56mm i makro:)

  • 3. Data: 2014-10-28 09:08:58
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 23:35, s...@g...com pisze:
    > Do matrycy podczepilem obiektyw od kamery super8.

    Ale zdejmowałeś starty obiektyw z całą obudową, czy jakoś inaczej to
    rozwiązałeś?
    Te druciki od przetwornika to można spojrzeniem pozaginać...

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2014-10-28 09:43:45
    Od: s...@g...com

    użytkownik Andrzej W. napisał:

    > Ale zdejmowałeś starty obiektyw z całą obudową, czy jakoś inaczej to
    > rozwiązałeś?

    Obiektyw byl wkrecany, chyba odcialem gorna czesc z soczewkami,
    gwint zostawilem aby byla regulacja odleglosci od
    nowego obiektywu, obudowy nie ruszalem.

    > Te druciki od przetwornika to można spojrzeniem pozaginać...

    Raz mi sie udalo zerwac polaczenia pod solidnym cisnieniem wody,
    czyli takie liche nie sa.