  • 1. Data: 2016-12-01 11:07:19
    Temat: RTX DualPhone 3088 - sprzętowy telefon do Skype'a bez obsługi Skype'a...
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Parę lat temu kupiłem sobie telefon DECT ze sprzętową obsługą Skype'a.
    Urządzenie świetnie sprawdzało się przez te wszystkie lata. Może jakość
    dźwięku była zauważalnie gorsza w porównaniu do współczesnych
    smartfonów, jednak poza tym telefon robił to, co miał robić.
    W pewnym momencie padły akumulatorki w słuchawce, a ja ciągle
    zapominałem kupić nowe, przez co telefon przeleżał nieużywany dobre pół
    roku. W międzyczasie coś musiało się zmienić w API, po po ponownym
    podłączeniu za nic nie mogę się zalogować.
    Wpisuję swój login i hasło (działające na software'owych klientach
    Skype) ale słuchawka non-stop wyświetla komunikat o logowaniu.

    W opcjach urządzenia nie widzę możliwości ściągnięcia aktualizacji
    oprogramowanie. Nie pomaga ani soft reset, ani hard reset, ani
    odłączenie na jakiś czas bazy od zasilania.

    Czyżby urządzenie zostało całkowicie porzucone przez producenta, a w
    protokole Skype'a zaszła jakaś znacząca zmiana, uniemożliwiająca
    zalogowanie się? Mam rozumieć, że telefon zmienił się teraz w... Nawet
    nie tyle przycisk do papieru, co najzwyklejszy telefon PSTN DECT?

  • 2. Data: 2016-12-01 11:44:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis pisze:

    > Czyżby urządzenie zostało całkowicie porzucone przez producenta, a w
    > protokole Skype'a zaszła jakaś znacząca zmiana, uniemożliwiająca
    > zalogowanie się?

    Tak, jakiś czas po przejęciu Skype przez Microsoft zostały zablokowane
    wszystkie poprzednio działające wersje, a użytkownicy zostali poproszeni
    o ściągnięcie nowych, które już zawierają w sobie... No, chyba nie muszę
    wszystkiego dokładnie tłumaczyć.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-12-01 20:00:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Dec 2016 11:07:19 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W międzyczasie coś musiało się zmienić w API, po po ponownym
    > podłączeniu za nic nie mogę się zalogować.

    No wiadomo, Micorosoft kupił Skype...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-12-01 20:18:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-01 o 20:00, Marek pisze:

    > No wiadomo, Micorosoft kupił Skype...

    Tyle tylko, że o ile mnie pamięć nie myli telefon działał jeszcze
    dłuższą chwilę po tej transakcji.
    Poza tym dotarły do mnie informacje, że wersja 4088 ciągle działa. Ona
    chyba też trafiła na rynek przed przejęciem Skype'a przez MS. Czyżby
    tylko ten model dostał aktualizację?

  • 5. Data: 2016-12-01 23:20:27
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Dziwna sprawa...
    Okazało się, że pomógł downgrade do starszej wersji firmware'u!

  • 6. Data: 2016-12-02 01:00:11
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-12-01 o 23:20, Atlantis pisze:
    > Hmm... Dziwna sprawa... Okazało się, że pomógł downgrade do starszej
    > wersji firmware'u!

    Hmmmm, sprawa... jeszcze dziwniejsza: Atlantis jest tym mykiem
    zaskoczony, ale nie przeszkodziło mu to *spróbować* ;-)

  • 7. Data: 2016-12-02 01:17:46
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

    > Hmmmm, sprawa... jeszcze dziwniejsza: Atlantis jest tym mykiem
    > zaskoczony, ale nie przeszkodziło mu to *spróbować* ;-)

    A bo to pierwszy raz, gdy coś zadziałało dopiero po downgrade?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 8. Data: 2016-12-02 06:54:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-02 o 01:00, JaNus pisze:

    > Hmmmm, sprawa... jeszcze dziwniejsza: Atlantis jest tym mykiem
    > zaskoczony, ale nie przeszkodziło mu to *spróbować* ;-)

    Trafiłem gdzieś na forum na stary post, zalecający taką operację w
    przypadku podobnych problemów. Jednak został on opublikowany na długo
    przed przejęciem Skype'a przez Microsoft i nie liczyłem, że w czymś mi
    to pomoże. Ale spróbowałem dla świętego spokoju.

  • 9. Data: 2016-12-02 14:09:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-02 o 06:54, Atlantis pisze:

> [...]
    > przed przejęciem Skype'a przez Microsoft i nie liczyłem, że w czymś mi
    > to pomoże. Ale spróbowałem dla świętego spokoju.

    Czyli prawie wszystko zanim zabrał się do tego M$ było lepsze ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-12-02 14:48:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup

    >Tyle tylko, że o ile mnie pamięć nie myli telefon działał jeszcze
    >dłuższą chwilę po tej transakcji.

    MS tak przeciez od razu nie zmienil.

    J.